نکاتی برای منحصر به فرد کردن لوگوی خود

لوگو منحصر به فرد

کسب و کارها اکنون به اهمیت برندسازی پی برده اند زیرا می خواهند رابطه ای مبتنی بر اعتماد و صداقت با مصرف کنندگان خود برقرار کنند. از این رو، اجزای بصری در ایجاد یک برند قوی ضروری هستند و به همین دلیل است که کارشناسان بازاریابی توصیه می کنند از لوگو منحصر به فرد برند خود در همه جا استفاده کنید! لوگوی شما نشان دهنده کسب و کار شماست. باید برجسته، منحصر به فرد و به یاد ماندنی باشد.

چگونه یک لوگوی منحصر به فرد ایجاد کنیم؟

طراحی لوگو یک فرآیند بسیار مهم است زیرا شما فقط باید آن را به درستی دریافت کنید! شما نمی خواهید با مرتکب اشتباهات رایج در طول فرآیند طراحی لوگو، فروش شرکت خود را به خطر بیندازید. برای مشاغل ، زمان پول است. در این راستا، آنها می توانند از خدماتی که می تواند به ایجاد طراحی لوگوی سفارشی خود در عرض ۵ دقیقه کمک کند، نهایت استفاده را ببرند.

به گفته کریس مور از SMBillion ، قانون شماره یک برای تثبیت نام تجاری خود به عنوان یک کسب و کار کوچک یا متوسط ​​این است که با ایجاد دارایی های منحصر به فرد مانند طراحی لوگوی سفارشی و نوشتن نسخه اصلی که لوگو را در خود جای داده است، خود را از رقبا متمایز کنید.

در اینجا چند نکته برای منحصر به فرد و چشمگیر کردن لوگوی شما وجود دارد.

۱٫ آن را ساده نگه دارید

طراحی لوگو عمدتاً به انتخاب فونت و شکل بستگی دارد. هر دو باید ساده باشند. به همین دلیل است که می توانید برندهایی مانند مک دونالد و اپل را فقط از روی لوگوها به راحتی تشخیص دهید. 

لوگوی مک دونالد و اپل

استفاده از فونت‌ها یا رنگ‌های زیاد در طراحی لوگو، مصرف‌کننده را گیج می‌کند و پیامی را که می‌خواهید ارسال کنید، با موفقیت ارتباط برقرار نمی‌کند. یک نگاه ساده به مصرف کننده می گوید که شما سازماندهی شده اید. یک لوگوی به هم ریخته اولین برداشت منفی را برای مصرف کننده ارسال می کند. بنابراین هنگام انتخاب فونت یا شکل عالی عجله نکنید، زمان خود را صرف کرده و آزمایش کنید تا فونت عالی را انتخاب کنید. همچنین فونت یا اشکال مناسب برای کسب و کار را پیدا کنید و از استفاده از موارد بسیار رایج خودداری کنید.

۲٫ از جلوه های ویژه بیش از حد اجتناب کنید

چه چیزی بین لوگوی جدید اسکایپ و لوگوی المپیک لندن مشترک است؟ به نظر می رسد که هر دوی آنها با جلوه های ویژه زیاده روی می کنند.

اسکایپ و لوگوی المپیک لندن

اگر طراحی لوگوی شما به جلوه‌های ویژه زیادی نیاز دارد تا شگفت‌انگیز به نظر برسد، این طراحی مقصر است. یک لوگوی خوب طراحی شده نیازی به تکیه بر جلوه های ویژه ندارد. لوگو را بدون جلوه های ویژه طراحی کنید و این همان چیزی است که طراحی لوگو را قوی می کند. بعداً وقتی لوگو را به صورت سیاه و سفید ایجاد کردید، جلوه ها را اضافه کنید. طراحی لوگوی قوی حتی بدون افکت عالی به نظر می رسد.

۳٫ کپی نکنید

خلاق باش

به دو لوگوی اول نگاهی بیندازید. اولین لوگو متعلق به پپسی و لوگوی دیگر متعلق به شرکت کره ای ایر است. شاید یکی از آنها آن را کپی کرده باشد یا شاید این فقط یک تصادف باشد، اما با توجه به اینکه پپسی یک برند قوی تر است، لوگوی کره ای ایرز اصالت ندارد و تصور منفی می دهد.

لوگوی CNN و FDA

به نظر می رسد در مورد آرم های CNN و FDA نیز همین گونه باشد. در هر دو مورد می‌توانید کلماتی را که با هم تبدیل به یکی می‌شوند، ببینید.

اگر می‌خواهید هویت برندی قوی داشته باشید، کپی کردن، دزدیدن یا قرض گرفتن شکل یا ایده اصلی لوگوی یک برند دیگر حرکتی نابخردانه از سوی شماست.

۴٫ از گرافیک برداری استفاده کنید

لوگوی شما باید همه جا برود! برای این منظور اندازه آن برای لوازم التحریر و اقلام تبلیغاتی مختلف تغییر می کند. اگر قصد دارید از کلیپ‌پارت یا عکس‌ها برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید، این کار را نکنید. از نرم افزاری مانند Adobe Illustrator برای طراحی لوگو استفاده کنید زیرا گرافیک برداری اطمینان می دهد که تصویر در هنگام تغییر اندازه ثابت می ماند. کلیپرت در لوگوها هنگام بازتولید مشکل ایجاد می کند. با استفاده از کلیپ آرت نشان می دهید که برند شما ارزان است! 

لوگوی توییتر و شل

۵٫ خارج از جعبه فکر کنید

برندهایی مانند فدکس و آمازون این مفهوم را با طراحی لوگوی خود پذیرفته و در این فرآیند، آنها را منحصر به فرد می کنند.

لوگوی فدکس و آمازون

اجازه دهید خلاقیت شما در هنگام طراحی لوگو جریان یابد. چندین مفهوم را گردآوری کنید و روی آنهایی که بهترین آنها را پیدا می کنید کار کنید. اگر در ساخت طرح های غیر متعارف باهوش هستید، از ریسک کردن نترسید. برای مثال، اگر از یک سازنده ویدیوی وب استفاده می‌کنید ، مطمئن شوید که رنگ‌های لوگو با برند سازگار است.

به روز رسانی:

۶٫ طرح رنگ خود را ساده نگه دارید

لوگویی که رنگ های زیادی دارد غیرحرفه ای به نظر می رسد. به عنوان یک طراح، ممکن است وسوسه شوید تا جایی که می توانید رنگ اضافه کنید. این اشتباه است. به یاد داشته باشید، این رنگ نیست که هویت لوگوی شما را مشخص می کند. به نظر می رسد بنابراین بهتر است قبل از شکستن پالت رنگ، روی شکل آن تمرکز کنید . بعداً می‌توانید با سایه‌های مختلف بازی کنید، اما مطمئن شوید که به یک ترکیب رنگی ساده PMS پایبند هستید .

لوگوی پاندا و سامسونگ

می توانید ببینید WWF چگونه با استفاده از فضای منفی، لوگوی خود را ساده نگه می دارد. سامسونگ با طرحی آبی و سفید برای لوگوی خود از همین روش پیروی می کند.

۷٫ فونت ها را به حداقل برسانید

ممکن است وسوسه شوید که از بیش از دو سبک فونت برای منحصر به فرد کردن لوگوی خود استفاده کنید. این یک اشتباه رایج است. استفاده از فونت های زیاد در یک لوگو به اندازه فونت های استفاده بیش از حد برای طراحی مضر است. این فقط باعث می شود طراحی شما نامرتب به نظر برسد. همچنین ممکن است بینندگان را گیج کند.

لوگوی نایک و کالوین کلاین

اگر می‌خواهید لوگوی خود را قابل تشخیص کنید، از دو فونت مانند نایک و کالوین کلاین استفاده نکنید.

۸٫ از کلیشه های تصویری خودداری کنید

هر کسی که Swoosh نایک را ببیند می‌داند که نماینده کدام برند است. نایک همچنین برای نماد Swoosh لوازمی دریافت می کند زیرا هیچ برند دیگری قبلاً از آن استفاده نکرده بود. و نمادهایی که قبلاً استفاده شده اند تبدیل به کلیشه می شوند.

لوگوی کلاسیک verizon و CBS

اگر قصد داشتید از نمادهای مشابهی مانند حباب فکری یا کمان استفاده کنید، این کار را نکنید. اینها بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته اند. اگر کاملاً مجبور به استفاده از آنها هستید، این کار را به روش دیگری انجام دهید.

ورایزون به خاطر لوگوی جدیدش که از رده خارج شده است مورد انتقاد قرار گرفته است . “تیک” نمادی است که توسط بسیاری از برندهای دیگر استفاده شده است. از سوی دیگر، “چشم” در لوگوی CBS غیر ضروری به نظر می رسد. برندهای دیگر در پخش، مانند CNN، نیازی به تکیه بر این تصاویر ندارند تا به مخاطبان بگویند که چه هستند.

۹٫ از تایپ فیس خود استفاده کنید

یک تایپ فیس می تواند یک طراحی لوگو را ایجاد یا خراب کند. به یاد داشته باشید، هدف شما این است که لوگوی خود را برجسته کنید. یکی از راه‌های منحصربه‌فرد کردن آن این است که یک تایپ‌فیس مخصوص به خود بیاورید. استفاده از تایپ فیس هایی که بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند به سختی آن را منحصر به فرد می کند. صفحه ای از برندهای موفقی مانند دیزنی و گوگل بگیرید.

لوگوی دیزنی و گوگل

برای ثبت سفارش لوگو شرکتی حرفه ای اینجا کلیک کنید!

اشتراک گذاری:

مقاله های بیشتر...

طراحی لوگو شرکت واک دنیای دیجیتال

۵ ویژگی نام های تجاری قوی

ویژگی مهم نام های تجاری نام برند یکی از اساسی ترین عناصر هویت برند است که به ایجاد و حفظ حضور منحصر به فرد در

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x