۵ ویژگی نام های تجاری قوی

طراحی لوگو شرکت واک دنیای دیجیتال

ویژگی مهم نام های تجاری نام برند یکی از اساسی ترین عناصر هویت برند است که به ایجاد و حفظ حضور منحصر به فرد در ذهن مشتریان و سایر مخاطبان کلیدی کمک می کند. برای حفظ شهرت مثبت در بین مصرف کنندگان، باید موقعیتی داشته باشید که با اطمینان و تخصص به پروژه های نام تجاری نزدیک شوید.

ویژگی هایی که هنگام انتخاب نام تجاری باید در نظر بگیرید
نام برند شما اولین جزئیاتی است که مصرف کنندگان درباره برند شما می آموزند – و اگر اشتباه متوجه شوید، ممکن است قبل از اینکه محصولات یا خدمات شما را امتحان کنند، وفاداری خود را از دست بدهید. چه در حال ساختن یک کسب و کار جدید از ابتدا هستید یا به دنبال تجدید یک نام تجاری موجود هستید، نام برندی را انتخاب کنید که به وضوح آنچه را که در مورد آن هستید ارتباط برقرار کند و در عین حال در ذهن مصرف کنندگان شما طنین انداز شود. برای انجام این کار، مطمئن شوید که نامی که انتخاب می‌کنید دارای معیارهای زیر باشد:

  1. متمایز
    برای اینکه به یاد ماندنی باشید، از رقبا متمایز شوید و از سردرگمی بین مخاطبان هدف خود جلوگیری کنید، یک نام تجاری قوی باید متمایز باشد – به خصوص در صنعت شما.

برای ثبت سفارش لوگو اصیل و حرفه ای اینجا کلیک کنید!

تمایز در مقابل تمایز

ساختن یک برند متمایز آسان تر از ایجاد یک برند متمایز است. به عنوان مثال، اگر آدیداس هستید، نمی توانید به راحتی محصول خود را از نایک متمایز کنید. شما یک پایگاه مشتری مشابه یا مشابه دارید و محصولات شما نیازهای یکسانی را برآورده می کنند. به‌جای سرمایه‌گذاری در تلاش برای متفاوت جلوه دادن یا ایجاد دسته‌بندی جدا از رقبا، روی متمایز کردن نام برند خود تمرکز کنید تا توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید.

همچنین باید در نظر بگیرید که آیا نام تجاری شما از منظر جغرافیایی متمایز است یا خیر. قبل از انجام هر کار دیگری، یک جستجوی سریع انجام دهید تا بدانید که آیا سایر مشاغل در منطقه جغرافیایی شما نامی مشابه یا مشابه دارند یا خیر. حتی اگر این کسب‌وکارها در همان صنعت شما نباشند، نام تجاری آن‌ها می‌تواند باعث سردرگمی در بین مخاطبان شما شود و ارزش نام شما را کمرنگ کند و در واقع به اعتبار شما آسیب برساند. ویژگی مهم نام های تجاری

  1. معتبر
    اصالت اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است. مصرف کنندگان می خواهند با برندهایی درگیر شوند که به طور دقیق و معتبر مأموریت، چشم انداز و ارزش های اصلی آنها را نشان می دهد. اگر نام برند شما دقیقاً نشان دهنده آنچه برند شما است را نشان نمی دهد، ممکن است شهرت خود را کاهش دهید. به همین دلیل، نام شما باید متناسب با شرکت شما باشد – نه لزوماً با توصیف کاری که انجام می‌دهید، بلکه با درک ماهیت شخصیت شما. وقتی شروع به طوفان فکری برای نام های تجاری می کنید، از خود بپرسید:

درک پاسخ به این سوالات به اطلاع رسانی در مورد روند نامگذاری کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که نامی منحصر به فرد و معتبر به دست می آورید.

  1. خاطره انگیز
    اگر کسی نتواند آن را به خاطر بسپارد، نام تجاری ارزش زیادی ندارد. نامی را بیابید که ساده، تلفظ آن آسان و خاطره انگیز باشد. Brighter Naming پیشنهاد می‌کند که چیزها را «کوتاه و شیرین» نگه دارید و مطمئن شوید که هر نامی را که انتخاب می‌کنید به راحتی املا و به صورت آنلاین جستجو کنید. بدون جذاب بودن، سعی کنید جذاب باشید – به Moz، Nike یا Starbucks فکر کنید.

شما می خواهید که نام تجاری شما در بین مصرف کنندگان بدون توجه به جایی که در سفر خریدار هستند طنین انداز شود.

Alliteration همچنین می تواند به حفظ نام برند شما در خط مقدم ذهن مصرف کنندگان کمک کند. برخی از معروف‌ترین برندهای امروزی مانند Best Buy، Coca-Cola و Dunkin’ Donuts از آلیتراسیون به نفع خود استفاده می‌کنند. شما می‌خواهید که نام برند شما در بین مشتریان طنین‌انداز شود، مهم نیست که آنها در کجای سفر خریدار هستند – خواه آنها مشتریان بالقوه باشند یا طرفداران برند که قبلاً محصول یا خدمات شما را ستایش می‌کنند. Alliteration کمک می کند تا نام برند شما در ذهن مصرف کنندگان بماند، بنابراین وقتی زمان خرید فرا می رسد، آن را به خاطر بسپارند. ویژگی مهم نام های تجاری

  1. ماندگار
    توسعه یک برند به زمان و تلاش نیاز دارد، بنابراین مهم است که نامی را انتخاب کنید که با پیشرفت کسب و کار شما ماندگار باشد. انتخاب چیزی شیک می‌تواند آسان باشد، اما مگر اینکه مشتاقید در مدت زمان کوتاهی دوباره برند خود را تغییر دهید، از چسبیدن به روندهایی که به زودی ناپدید می‌شوند یا نامرتب می‌شوند اجتناب کنید. برای تعیین اینکه آیا نام تجاری که انتخاب کرده اید ماندگار است یا خیر، از خود بپرسید:

آیا این نام به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا استراتژی ها، محصولات و اکتساب های جدید را در خود جای دهد؟
اگر تمرکز ما گسترش یابد یا تغییر کند، این نام همچنان مناسب خواهد بود؟
انتخاب نامی که بیش از حد مد روز یا خاص باشد به طور بالقوه می تواند مخاطبان کلیدی را از تعامل با برند شما منصرف یا منصرف کند. برای مثال، شرکت Water Heaters Only اخیراً محصولات خود را به چیزی بیش از آبگرمکن‌ها گسترش داده است. با انتخاب نام فقط آبگرمکن ها، مصرف کنندگان را به این باور رسانده اند که فقط می توانند آبگرمکن را از شرکتی خریداری کنند که در واقع فروش بسیار کمی دارد. برگشتن از آن سخت است.

یکپارچگی برند خود را با انتخاب چیزی که در آزمون زمان مقاومت می کند، مانند اپل حفظ کنید. این غول فناوری محبوب بین المللی سال ها پیش نام خود را انتخاب کرد و هنوز هم به آنها خدمت می کند.

یکپارچگی برند خود را با انتخاب چیزی که در آزمون زمان مقاومت می کند، مانند اپل حفظ کنید. این غول فناوری محبوب بین المللی سال ها پیش نام خود را انتخاب کرد و هنوز هم به آنها خدمت می کند.

لوگو شرکتی هلدینگ فاتحان تجارت
لوگو شرکتی هلدینگ فاتحان تجارت

طراحی لوگو (alirezahoseinzadeh.ir)

  1. قابل دفاع
    در آخر، اما نه کم اهمیت، مطمئن شوید که نام برندی که انتخاب می کنید در دسترس و قابل دفاع از منظر قانونی باشد. به عبارت دیگر، مطمئن شوید که می‌توانید حقوق قانونی کامل نام را در صنعت خود و در کشورهایی که در آن تجارت می‌کنید به دست آورید.
  2. کاترین هنریکسن، استراتژیست برند می‌گوید: «شرکت‌های زیادی با همین نام وجود دارند، اما تا زمانی که در یک صنعت فعالیت نمی‌کنند، معمولاً خوب است.

همچنین می‌توانید با مراجعه به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده و پایگاه‌های اطلاعات آنلاین برند جهانی WIPO، جستجوی علامت تجاری سطح بالا را خودتان انجام دهید.

ما همیشه توصیه می کنیم با یک وکیل متخصص در قانون علائم تجاری مشورت کنید تا به شما کمک کند ملاحظات حقوقی دشوار انتخاب نام تجاری را بررسی کنید. به عبارت دیگر، از جستجوی گوگل فراتر بروید. ویژگی مهم نام های تجاری

نام برند خود را بالا ببرید
نام برند شما اغلب اولین عنصر برند شما است که مشتریان با آن مواجه می شوند. بسیار مهم است که این نام متمایز، معتبر، به یاد ماندنی، ماندگار و قابل دفاع باشد، بنابراین با مخاطبان هدف شما طنین انداز می شود، در ذهن آنها باقی می ماند، اعتماد مشتریان شما را ایجاد می کند و حفظ می کند، و با تکامل شرکت شما مرتبط باقی می ماند. به عبارت دیگر، نام تجاری قوی برای ایجاد شهرت یک برند قوی حیاتی است. و چه کسی این را نمی خواهد؟

زمانی که بدانید چه کسی هستید، ایجاد یک نام تجاری جذاب و هوشمندانه انجام می شود. کشف کنید که چگونه می توانید اصالت را در خط مقدم پیام های خود به ارمغان بیاورید تا قلب و ذهن مخاطبان خود را تسخیر کنید.

طراحی لوگو (alirezahoseinzadeh.ir)

اشتراک گذاری:

مقاله های بیشتر...

طراحی لوگو شخصی ایلما حقی

“راهنمای کامل برای طراحی لوگو: هویت برند، تمایز و سازگاری و قابلیت اعمال چند منظوره”

توضیحات: این مقاله به بررسی عناصر مختلف طراحی لوگو می‌پردازد، با تأکید ویژه بر سازگاری و قابلیت اعمال چند منظوره. با توجه به اهمیت این موضوعات در طراحی لوگو، این راهنما برای طراحان و برندسازان بسیار مفید خواهد بود.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x