روانشناسی پنهان طراحی لوگو

طراحی لوگو موسسه آموزشی ویرگول

چگونه روانشناسی با نحوه طراحی لوگوی کسب و کار شما مطابقت دارد؟ برای شروع، چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که هر چیزی که به طراحی آن اضافه می کنید و می تواند نوعی معنا ایجاد کند، دقیقاً همین کار را انجام می دهد. معنی ایجاد خواهد کرد، مهم نیست که در وهله اول قصد شما این بوده است.

اصطلاح “لوگو” از زبان یونانی گرفته شده است. ریشه شناسی آن از کلمه “لوگوس” به معنای “کلمه” ناشی می شود. این برای شما چه معنایی دارد؟ هنگامی که برای کسب و کار خود یک لوگو ایجاد می کنید، یک کلمه ایجاد می کنید که از نظر بصری مخاطبان شما را درگیر می کند.

مردی در حال طراحی آرم برای طراحی

این یک واقعیت ساده است که مشتریان شما لوگوی شما را همانگونه که کلمات را درک می کنند درک می کنند. هر دو از طریق دیدگاه و تفسیر خود درک می شوند. ریشه همه اینها از تجربه شخصی خودشان و همچنین پیشینه فرهنگی آنها ناشی می شود. بنابراین، اگر قرار است افراد مختلف معانی مختلفی را به یک کلمه نسبت دهند، می توان همان را برای لوگوی شما بیان کرد.

به دلیل این واقعیت، شما باید در هر جنبه ای از لوگوی خود فکر زیادی کنید. به این فکر کنید که چگونه می توان آن را تفسیر کرد. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، کنترل بیشتری خواهید داشت. بهتر است پیش بینی کنید که مردم با دیدن آن چه فکر و چه احساسی خواهند داشت.

بنابراین، یکی از مهمترین چیزهایی که باید بودجه بازاریابی خود را صرف آن کنید ، طراحی متفکرانه لوگو است.

یک روند را دنبال کنید

بسیاری از مردم تمایل دارند از روندها پیروی کنند و با هر چیزی که در یک زمان خاص “در” است درگیر شوند. به همین دلیل است که می تواند ایده خوبی باشد که یک لوگوی مد روز ارائه دهید که برای مخاطبان شما جذاب باشد.

با این حال، باید این واقعیت را در نظر داشته باشید که در حالی که برخی از گرایش ها عمر طولانی و سالمی دارند، برخی دیگر به سرعت ارزش خود را از دست می دهند. گرایش‌ها می‌توانند افراد را پس از مدتی دلزده یا حتی آزرده خاطر کنند.

پس کمی در مورد روندهای معاصر تحقیق کنید. چه چیزی آنها را اینقدر قدرتمند می کند؟ آیا می توانید پیش بینی کنید که آیا آنها برای سال های آینده مد می مانند یا خیر؟

نکته این است که وقتی شما یک لوگو طراحی می کنید، مخاطبان شما کسب و کار شما را با آن مرتبط می کنند. تغییر مداوم آن در طول مسیر فرآیندی دشوار و پرهزینه است. بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که طراحی مجدد لوگو کاری نیست که اغلب انجام می‌دهید.

به شکل فکر کنید

باید از این واقعیت آگاه باشید که ضمیر ناخودآگاه انسان واکنش‌های مختلفی به اشکال خاص لوگو دارد. هر شکلی در واقع پیام خاصی را منتقل می کند.

لوگوی chevy روی یک کامیون قدیمی روانشناسی طراحی لوگو
  • اشکال لوگو که دارای لبه های مستقیم هستند، مانند مثلث و مربع، به طور کلی ثبات را نشان می دهند، اما می توانند تعادل را نیز ایجاد کنند. صاف بودن خطوط و دقت از حرفه ای بودن، قدرت و شایستگی صحبت می کند. مراقب باشید آنها را با رنگ هایی مانند خاکستری و آبی ترکیب نکنید زیرا ممکن است سرد به نظر برسند. بهترین راه حل این است که به چنین طرح هایی با رنگ های پویا نزدیک شوید که بیننده را درگیر خود کند.
روانشناسی طراحی لوگو استارباکس
  • اگر می خواهید پیامی را منتقل کنید که واکنش عاطفی مثبت را تحریک کند، باید از بیضی ها، دایره ها و بیضی ها استفاده کنید. برای مثال یک دایره می تواند نشان دهنده اتحاد، دوستی و اجتماع باشد. حلقه به طور خاص دلالت بر ازدواج دارد، بنابراین حاکی از استقامت و ثبات است. هنگامی که صحبت از استفاده از منحنی ها می شود، آنها تمایل دارند ویژگی های زنانه را نشان دهند.
لوگوی فراری به عنوان نمونه ای از روانشناسی لوگوها
  • مثلث ها معمولاً با قانون، قدرت، علم و دین مرتبط هستند. برخلاف منحنی‌ها، اغلب به‌عنوان ویژگی‌های مردانه دیده می‌شوند، بنابراین بیشتر برای نشان‌واره‌های شرکت‌هایی که محصولاتی برای مردان می‌فروشند استفاده می‌شوند.
روانشناسی طراحی لوگو مثال لگو
  • وقتی صحبت از اشکال به میان می آید، باید به فونتی که استفاده می کنید نیز فکر کنید. حروف نرم و گرد معمولا ما را به یاد دوران جوانی می اندازند، در حالی که حروف زاویه دار و دندانه دار به نظر پویا و یا حتی تهاجمی هستند. حروف قوی و پررنگ برای آقایان جذاب تر است، در حالی که به نظر می رسد حروف منحنی توسط خانم ها ترجیح داده می شود.

ساده و اصیل باشید

هنگام طراحی لوگوی خود، ضروری است که نتیجه نهایی چیزی باشد که خواندن آن ساده باشد. آن را با جزئیات زیاد شلوغ نکنید. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید تماماً مینیمالیستی باشید. به گفته کارشناسان طراحی لوگو از استرالیا، سادگی نحوه دیده شدن لوگو توسط مخاطبان عاملی است که اعتماد آنها را جلب می کند. جزئیات بیش از حد باعث ایجاد اثر معکوس و آزار مردم می شود.

البته ناگفته نماند که لوگوی شما باید منحصر به فرد باشد تا در بین رقبای شما متمایز شود. بسیاری از موفقیت شما به این بستگی دارد. از تصاویر و تصاویر موجود دوری کنید و چیزی را طراحی کنید که واقعاً ارزش های اساسی برند شما را نشان دهد، در حالی که به اندازه کافی ساده است که به ذهن همه بچسبد.

نقش رنگ را درک کنید

شبکه ای که هر رنگ اصلی و روانشناسی رنگ آن را توضیح می دهد

در حالی که این یک واقعیت است که رنگ نقش مهمی در روانشناسی طراحی لوگوی شما دارد، اما بسیاری از افراد تمایل دارند که آن را اشتباه تفسیر کنند. وقتی «روانشناسی رنگ ها» را در گوگل جستجو می کنید، مقالات زیادی را می یابید که به سادگی به شما می گویند کدام رنگ نشان دهنده چیست.

به عنوان مثال، اغلب می شنوید که رنگ قرمز نشان دهنده اشتیاق، انرژی و عشق است. اما واقعیت این است که معانی بسیار بیشتری در آن وجود دارد ، مانند هر رنگ دیگری، و هیچ یک از آنها در سنگ نیست. معنی دادن به رنگ ها یک فرآیند طولانی و مستمر بوده است، که در آن مردم بارها و بارها به رنگ های خاص معنی مشابهی داده اند، بنابراین گیر کرده است. و هنوز، فرهنگ های مختلف و افراد مختلف معنای خاص خود را به یک رنگ خاص نسبت می دهند.

خوب چه کار کنیم؟ راه حل ساده است. فقط یک رنگ را انتخاب کنید که فکر می کنید بهترین انتخاب است. سعی کنید مطمئن شوید که با اکثر معانی که مردم به آن نسبت می دهند مطابقت دارد. به این ترتیب شما کسی خواهید بود که بر آنچه در آن می بینند کنترل دارید و به مرور آن رنگ خاص را با برند شما مرتبط می کنند. شما نمی توانید نحوه برداشت همه از انتخاب شما را کنترل کنید. اما مسلم است که رنگی که انتخاب کردید برای همیشه به تصویر برند شما خواهد ماند.

اگر می خواهید لوگوی شما تاثیر معناداری بر روی مخاطبان شما داشته باشد، باید از دیدگاه روانشناختی به طراحی آن بپردازید. شکل و رنگ برخی از مهمترین جنبه های روانشناسی طراحی لوگو هستند.

این امر بر ضمیر ناخودآگاه مخاطبان شما و در نتیجه بر احساسات آنها نسبت به برند شما تأثیر می گذارد. گاهی اوقات پیروی از یک روند خوب است، اما باید مطمئن باشید که این فقط یک مد کوتاه مدت نیست.

در پایان ناگفته نماند که اصالت و سادگی عامل مهمی است. شما می خواهید لوگوی شما واضح باشد و اعتماد را القا کند، نه آشفتگی که فقط مشتریان شما را گیج کند.

برای ثبت سفارش لوگو اصیل و حرفه ای اینجا کلیک کنید!

اشتراک گذاری:

مقاله های بیشتر...

طراحی لوگو شرکت واک دنیای دیجیتال

۵ ویژگی نام های تجاری قوی

ویژگی مهم نام های تجاری نام برند یکی از اساسی ترین عناصر هویت برند است که به ایجاد و حفظ حضور منحصر به فرد در

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x