۱۰ نکته برای طراحی لوگوی مناسب برای کسب و کار شما

طراحی لوگو مناسب

اگر تازه شروع به کار کرده اید، یکی از اولین چیزهایی که نگران آن هستید طراحی لوگو برای کسب و کارتان است.

برخی فکر می کنند که ایجاد یک لوگوی برجسته کار بسیار ساده ای است.

آنها به یک ابزار رایگان ایجاد لوگو می روند، شکلی را می کشند، آن را با رنگ روشن پر می کنند و نام شرکت خود را با استفاده از فونت های بد بو تایپ می کنند.

به نظر شما به این سادگی است؟

اگر اینجا هستید، ندارید.

زمان آن فرا رسیده است که درک خود را از ترفندهای طراحی لوگو گسترش دهید و یاد بگیرید که چگونه با طراحی لوگویی که به موفقیت برند شما کمک می کند، برندسازی را تسهیل کنید.

نکاتی برای طراحی لوگوی کارآمد

با خواندن این مقاله، قوانین طراحی لوگو را یاد خواهید گرفت که شما را از خطرات ایجاد لوگوی ناموفق نجات می دهد.

علاوه بر این، بسیاری از تاکتیک های برنده و منابع طراحی لوگوی حرفه ای را بررسی خواهید کرد که به شما نشان می دهد تصویر واقعی یک لوگوی برجسته چیست.

آیا برای سفر آماده اید؟

سپس خودت را راحت کن و برویم!

طراحی لوگو شرکت سرمایه گذاری ساختمان ساری
طراحی لوگو شرکت سرمایه گذاری ساختمان ساری

۱- مطمئن شوید که مثبت است

لوگوی شما باید تاثیر مثبتی بر مردم بگذارد و حرفه ای به نظر برسد.

لوگو بخشی از زرادخانه بازاریابی شما است که نشان دهنده کسب و کار شما در ۲۴ ساعت شبانه روز است.

به همین دلیل ضروری است که لوگوی شما مشتریان بالقوه خود را برای تعامل مثبت و معنادار تنظیم کند.

به خاطر داشته باشید که مثبت کردن لوگوی خود به معنای روشن و کودکانه کردن آن نیست (البته، مگر اینکه دنبال این باشید).

نکته اصلی در اینجا این است که لوگوی شما احساسات یا عواطف منفی نداشته باشد و برای مشتریان شما خوشایند به نظر برسد.

۲ – بهترین لوگوها نماینده هستند

لوگو را به عنوان یک مفهوم مقطر از برند خود در نظر بگیرید.

لوگوی شما باید با کاری که انجام می دهید با سبک، پالت رنگ و هویت بصری کلی آن مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، لوگوی شما باید مطابق با صنعتی باشد که در آن کار می کنید و نوع کسب و کاری که دارید.

در این مورد، احتمالاً با شرکت شما مناسب است و “طبیعی” است.

با دیدن چنین لوگویی، مردم بیشتر به یاد می آورند که شرکت شما چیست و چه ارزشی را به آنها ارائه می دهید.

بیایید چند مثال ساده برای طراحی لوگوی کارآمد بیاوریم.

اگر کسب‌وکار شما خدماتی را ارائه می‌کند که نیاز به احترام یا تخصص دارد، باید به دنبال یک لوگوی براق و براق باشید که بیانگر حرفه‌ای بودن شما باشد.

لوگو را به عنوان یک مفهوم مقطر از برند خود در نظر بگیرید.

لوگوی شما باید با کاری که انجام می دهید با سبک، پالت رنگ و هویت بصری کلی آن مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، لوگوی شما باید مطابق با صنعتی باشد که در آن کار می کنید و نوع کسب و کاری که دارید.

در این مورد، احتمالاً با شرکت شما مناسب است و “طبیعی” است.

با دیدن چنین لوگویی، مردم بیشتر به یاد می آورند که شرکت شما چیست و چه ارزشی را به آنها ارائه می دهید.

بیایید چند مثال ساده برای طراحی لوگوی کارآمد بیاوریم.

اگر کسب‌وکار شما خدماتی را ارائه می‌کند که نیاز به احترام یا تخصص دارد، باید به دنبال یک لوگوی براق و براق باشید که بیانگر حرفه‌ای بودن شما باشد.

۳ – لوگوی خود را برای رسانه های جمعی طراحی کنید

حتی هنگام طراحی لوگو برای وب سایت خود، به خاطر داشته باشید: این فقط لوگوی سایت شما نیست، بلکه نماد کل شرکت است.

همانطور که تجارت شما رشد می کند، به یک طراحی لوگوی عالی نیاز دارید که در طیف گسترده ای از رسانه ها، طراحی لوازم التحریر، کارت ویزیت، بروشور، تی شرت، تولید ویدئو و حساب های رسانه های اجتماعی کار کند.

به همین دلیل است که هنگام طراحی لوگو باید از ابزارهای مناسب برای کار استفاده کنید.

در غیر این صورت، لوگوی شما استفاده محدودی خواهد داشت.

طراحی لوگو در یک برنامه بیت مپ مانند فتوشاپ خوب نیست زیرا نمی توانید اندازه آن را بدون از دست دادن کیفیت آن تغییر دهید.

در عوض، شما یک ابزار ترسیم برداری، مانند Adobe Illustrator، که برای چندین سال استاندارد صنعتی است، استفاده می کنید.

علاوه بر این، می توانید با ۱۰ جایگزین برتر فتوشاپ رایگان برای طراحی گرافیکی آشنا شوید و از برخی که دارای قابلیت برداری هستند استفاده کنید.

علاوه بر این، هنگام طراحی لوگو به گرافیک های ساده پایبند باشید.

آنها نه تنها به راحتی قابل تشخیص هستند بلکه برای استفاده های مختلف نیز قابل توجه هستند.

اگر یک کودک ۸ ساله بتواند شکل لوگوی شما را بکشد، کار شما خوب است.

در این زمینه چند جنبه دیگر وجود دارد که باید در نظر گرفت.

هنگام ایجاد یک لوگو، مطمئن شوید که هم در طرح‌بندی افقی و هم در طرح‌بندی عمودی به خوبی کار می‌کند و زمانی که روی کارت ویزیت کوچک می‌شود قابل تشخیص باشد.

۴ – انتخاب هوشمند رنگ

سال‌هاست که انتخاب یک یا دو رنگ برای طراحی لوگوی شرکت رایج بوده است.

این امکان ارتباط نام تجاری شما با رنگ(های) خاص و استفاده از روانشناسی رنگ را فراهم می کند.

به مثال نیاز دارید؟

فقط به معروف ترین لوگوهای جهان فکر کنید: کوکاکولا فقط قرمز است، برای مک دونالد زرد و قرمز است.

این رویکرد هنوز هم به خوبی کار می کند.

با این حال، طرح‌های لوگوی مدرن اغلب این سنت را از هم می‌شکنند و رنگ‌های متنوع‌تری (اغلب کل رنگین کمان یا طیف آن) را انتخاب می‌کنند.

از چرخه رنگ برای یافتن ترکیب رنگ های سازگار استفاده کنید و از آنها عاقلانه استفاده کنید.

نکته اصلی در اینجا این است که اطمینان حاصل کنید که طراحی لوگوی شما در بسیاری از زمینه های ممکن به خوبی کار می کند.

در مرحله بعد، باید بررسی کنید که چگونه لوگوی شما سیاه و سفید به نظر می رسد.

اگر به آشفتگی تبدیل شد، باید کنتراست بیشتری به آن اضافه کنید تا هنگام چاپ به صورت یکنواخت خوب به نظر برسد.

طراحی لوگو مناسب
طراحی لوگو مناسب

۵ – فونت های خواندنی را انتخاب کنید

همانطور که از نکته شماره سه می دانید، لوگوی خود را در اندازه های مختلف و در رسانه های مختلف تولید خواهید کرد.

بنابراین، هنگام طراحی لوگو، از فونت هایی که خواندن آنها از نزدیک یا از راه دور دشوار است، اجتناب کنید.

در مرحله بعد، مطمئن شوید که فونت‌هایی که انتخاب می‌کنید برای مخاطبان هدف مناسب هستند.

به عنوان مثال، فونت‌های عجیب و غریب و فونت‌های کارتونی ممکن است برای مشاغل حرفه‌ای و خدماتی به خوبی کار نکنند.

در نهایت، مطمئن شوید که فونت هایی که استفاده می کنید دارای مجوز برای استفاده تجاری هستند.

فونت ها از این نظر مانند نرم افزار هستند که استفاده از آنها توسط مجوز کاربر پوشش داده می شود.

۶- به شکل لوگوی خود فکر کنید

لوگوی خود را کجا قرار خواهید داد؟

به فضایی که باید با لوگو پر کنید فکر کنید و آن را با طرحی که در ذهن دارید مقایسه کنید.

برای مثال، اگر لوگوی شما عمدتاً برای یک وب‌سایت است، ممکن است نتوانید یک شکل گرد یا مربعی لوگو را بدون از دست دادن فضای ارزشمند «بالا» یکپارچه کنید.

سه شکل اصلی لوگو مربع، مستطیل و گرد هستند.

حداقل دو مورد از آنها را در نظر بگیرید که بیشتر برای شما جذاب هستند و هنگام طراحی لوگو با نیازهای شما مطابقت دارند.

سه شکل اصلی لوگو مربع، مستطیل و گرد هستند.

حداقل دو مورد از آنها را در نظر بگیرید که بیشتر برای شما جذاب هستند و هنگام طراحی لوگو با نیازهای شما مطابقت دارند.

طراحی لوگو مناسب
طراحی لوگو مناسب

۷ – آن را به یاد ماندنی کنید

طرح های بیش از حد پیچیده یا طرح های متن اصلی تضمین نمی کند که لوگوی شما به خاطر سپرده شود.

مدل باید با نوع کسب و کار شما کار کند.

باید در کمترین زمان ممکن در ذهن بیننده فرو رود.

وقتی مردم بدون دیدن لوگو به کسب و کار شما فکر می کنند، باید بتوانند طرح را در ذهن خود به یاد بیاورند.

با شنیدن “Nike” چه چیزی را می بینید؟

علامت تیک معروف نایک در سراسر جهان را مشاهده می کنید.

یک نکته سریع: لوگوی خود را به دوستان و خانواده نشان دهید. یک روز بعد از آنها بپرسید که آیا طرح را به خاطر دارند یا خیر. برخی آن را به خاطر نمی آورند، اما بیشتر آنها باید آن را به خاطر بسپارند. در مجموع، هرچه افراد بیشتری لوگوی شما را بشناسند و به خاطر بسپارند، بهتر است.

۸- سعی کنید آن را بی زمان کنید

ساخت هویت برند هزینه، زمان، تلاش و هزینه دارد.

طراحی لوگو نشان دهنده بصری برند شما است.

هرچه مدت زمان طولانی تری لوگو برای مخاطبان هدف شما کار کند، هزینه کمتری برای ادامه ارتباط با همین افراد برای شما خواهد داشت.

بنابراین، از طراحی لوگو بر اساس آخرین مدها یا روندها خودداری کنید.

اگر لوگوی شما حاوی عناصری باشد که سن آنها را نشان می دهد، خیلی سریع قدیمی می شود.

۹ – طراحی لوگوی شما باید سازگار باشد

همه نمی توانند از ارائه لوگوی خود در رنگ ها و طرح های مختلف دوری کنند.

ایجاد چنین شناختی از برند هزینه دارد.

به همین دلیل ضروری است که در روش‌هایی که لوگوی خود را به کار می‌برید، ثابت قدم باشید تا به شما کمک کند تا سریع‌تر برند خود را بشناسید و هزینه‌های چاپ شما پایین باشد.

۱۰ – یک طراح لوگو حرفه ای استخدام کنید

در مجموع شما نمی توانید بدون کمک حرفه ای مناسب یک شاهکار برندسازی ایجاد کنید.

Microsoft Paint با این کار کنار نخواهد آمد.

بسیاری از ابزارهای رایگان ساخت لوگو می توانند به شما کمک کنند تا کمی آزمایش کنید، اما از استفاده از آنها در هنگام طراحی لوگو برای یک تجارت در دنیای واقعی مراقب باشید.

برای اینکه لوگوی خود را چشمگیر و حرفه ای نشان دهید، باید یک آژانس برندسازی خلاق استخدام کنید یا از کمک یک استودیوی طراحی گرافیک استفاده کنید.

می‌توانید از Google برای یافتن بهترین طراحان گرافیک در جهان استفاده کنید – یا فقط یک خط به Inkbot Design رها کنید.

اشتراک گذاری:

مقاله های بیشتر...

طراحی لوگو شرکت واک دنیای دیجیتال

۵ ویژگی نام های تجاری قوی

ویژگی مهم نام های تجاری نام برند یکی از اساسی ترین عناصر هویت برند است که به ایجاد و حفظ حضور منحصر به فرد در

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x