منطق در طراحی لوگو
یکی از مهمترین فاکتورهای طراحی لوگو که کمتر به آن توجه می شود منطق در طراحی لوگو است . یعنی تمام ویژگیهای بصری لوگو اعم از خطوط راست ، خمیده و شکسته باید به هم نشینی منطقی با هم برسند که در مجموع به القا مفهوم مورد نظر کمک کنند.
منطق در فرم و هماهنگی با مفهوم
معمولا برای کسب و کاری که مخاطبانش خانمها هستند و خود کسب و کار نیز در مورد زیباییست بهتر است از خطوط خمیده، ظریف و موجدار استفاده شود. متنی که نوشته شد در توضیف خطوط را توجه کنید حالا کنار این خطوط مثلا یک شکل مربع یا مثلث با زاویه های تند بگذارید. بی تناسبی احساس می شود. و فرمی که حاصل می شود در بیان حس و القا مفهوم الکن است. حالا همین فرم با خطوط خمیده و موجدار را کنار دایره بگذارید.
طبیعتا همسانی و هماهنگی مورد نظر ایجاد می شود. و حسی که قرار است بیان کند را ایجاد می کند. برای فهم موضوع منطق در طراحی لوگو مثال دیگری میزنم. تصور کنید برای یک شرکت صنعتی که محوریت کارشان آهن و ساختن دستگاه های سنگین راهسازی است استفاده از خطوط خمیده نمی تواند مناسب باشد.
اینجا بهتر است از خطوط سخت و اشکال زاویه دار استفاده شود. اینگونه است که فهم مورد نظر در مورد کسب کار می تواند به خلاقیت شما کمک کند و مسیر را برای نتیجه مطلوب ساده تر کند.
منطق در طراحی لوگوتایپ یا مونوگرام
اگر به پیشنهاد مشتری یا سلیقه و تشخیص خودتان به نتیجه رسیدید که لوگوتایچ یا مونوگرام طراحی کنید. در بین فونتهای متعدد فارسی و انگلیسی جستجو کنید .
به اقتضای کسب و کار یا محصولی که قرار است طراحی لوگو را انجام دهید فونتی را پیدا کنید که بتوانید اتصالات و همنشینی منطقی بین حروف را پیدا کنید.
منطق در طراحی لوگو تایپ اینگونه است که حروف انتخاب شده بتوانند یه یکپارچکی و انسجام برسند. اگر حروف در سفارش مورد نظر شما دارای هماهنگی نیست یا در بین فونتها نتوانستید هماهنگی را کشف کنید از خلاقیت خودتان کمک بگیرید و با الهام از مجوعه فونتهای مورد نظر ، فونتی را طراحی کنید که بتوانید با آن به انسجام ، منطق ، زیبایی و در نهایت القا مفهوم دسترسی پیدا کنید.