ما روزانه در معرض هزاران برند قرار می گیریم و این مقدار بیش از حد اطلاعات می تواند بسیار زیاد باشد. وقتی صحبت از لوگو برای کسب و کار می شود، اولین چالشی که بسیاری از شرکت های محدود یا صاحبان برندهای فردی با آن مواجه هستند، «ایجاد تأثیر» است. انتقال ایده برند خود به نسلی با بازه توجه کوتاه، دومین مورد است. بنابراین، نوشتن ۱۰۰۰ کلمه در مورد شرکت شما کاری را که لوگوی شرکت شما انجام می دهد انجام نمی دهد.
مقدمه
از گوگل گرفته تا اپل، همه عکسهای بزرگ در دنیای تجاری هر از چند گاهی لوگوی خود را اصلاح میکنند،
فقط برای مرتبط ماندن و مد روز بودن. مینیمالیسم کلید اصلی است و از این رو لوگوها گذشته، حال و آینده کسب و کارها در سراسر جهان هستند.
اهمیت لوگو برای کسب و کار شرکتی
اکنون که فهمیدیم چگونه و چرا یک لوگو برای یک شرکت بسیار ضروری است، باید بدانیم که چه چیزی یک لوگوی خوب را می سازد و چگونه از آن محافظت کنیم.
یک لوگوی خوب، لوگوی است که هدف برند را محقق کرده و به مخاطبان مناسب برسد. گره زدن کل یک برند به یک نماد می تواند سخت و وقت گیر باشد. بنابراین، حفاظت از این نماد منحصر به فرد به همان اندازه مهم است و در آن زمان ثبت علامت تجاری وارد عمل می شود.
بسیاری از شرکت ها این اشتباه را مرتکب می شوند که ثبت لوگو را به تاخیر می اندازند و نام برند خود را به شخص ثالث از دست می دهند. از این رو باید هرچه زودتر ثبت لوگو را انتخاب کرد.
چگونه لوگو ثبت کنیم؟
مرحله ۱: یک لوگوی منحصر به فرد انتخاب کنید
درک این نکته بسیار مهم است که لوگو باید منحصر به فرد و متمایز باشد. هر گونه شباهت با علامت تجاری موجود ممکن است منجر به نقض یا لغو علامت شود. لحظه ای که یک لوگو به صورت تجاری استفاده می شود، به هویت شرکت یا فرد تبدیل می شود و در آن زمان است که برندسازی محصول آغاز می شود.
برای تقویت قانونی این موضوع، ثبت لوگو مهم است. شما می توانید با یک متخصص حقوقی مشورت کنید تا در جستجوی اولیه علامت تجاری به شما کمک کند که به شما کمک می کند منحصر به فرد بودن نام تجاری را تعیین کنید. کمک گرفتن از یک متخصص توصیه می شود زیرا یک حرفه ای دانش و تخصص لازم را برای کمک به شما در این زمینه دارد.
مرحله ۲: در اولین فرصت برای ثبت لوگو خود اقدام کنید
حتی اگر استفاده تجاری از لوگو را شروع نکرده اید، ایمن سازی آن بهتر است. سازمانها با غیرت از علائم تجاری خود محافظت میکنند، بنابراین اگر لوگویی را ارسال کنید که پیشنهاد استفاده میشود، اطمینان حاصل میکند که قبل از شروع کمپین کامل برندسازی و بازاریابی، از ایمن و محافظت میشود. این امر در دراز مدت برای شرکت بسیار سودآورتر و سودمندتر خواهد بود.
پس از اعمال نام تجاری خود به همراه لوگو، می توانید از علامت (™) روی لوگو استفاده کنید. هنگامی که درخواست TM ثبت شد و رسید تولید شد، برنامه به عنوان یک برنامه جدید طبقه بندی می شود، بخش علامت تجاری درخواست را بررسی می کند و اگر از همه جهات کامل باشد، درخواست برای بررسی علامت گذاری می شود در غیر این صورت ممکن است توضیحی در مورد آن درخواست شود.
مرحله ۳- بررسی درخواست علامت تجاری
در این مرحله، علامت توسط ممتحنین بررسی می شود و در صورتی که درخواست مناسب به نظر برسد، درخواست در مجله علامت تجاری آگهی می شود. از سوی دیگر، اگر ممتحن احساس کند که آرم یا نام تجاری الزامات را کفایت نمی کند. ممکن است بر اساس دلایل مطلق امتناع و/یا دلایل نسبی امتناع طبق قانون علائم تجاری، ۱۹۹۹، علیه آنها اعتراض شود. متعاقبا، گزارش بررسی صادر خواهد شد. پس از دریافت اطلاعیه اعتراض از طریق گزارش معاینه، پاسخ باید در مدت زمان مقرر ارسال شود.
مرحله ۴- شنوایی علت را نشان دهید
در اینجا ممتحن اخطاریه ای را در رابطه با درخواست به متقاضی ارسال می کند و اعلام می کند
که جلسه استماع تعیین شده است.
این زمانی اتفاق میافتد که ممتحن از پاسخ امتحانی که توسط متقاضی ثبت شده راضی نباشد.
اگر درخواست پذیرفته شود به مرحله بعدی منتقل می شود.
مرحله ۵- انتشار علامت در مجله علامت تجاری
پس از بررسی، علامت تجاری در مجله علائم تجاری منتشر می شود. ظرف مدت چهار ماه پس از انتشار علامت تجاری، به شرط عدم اعتراض شخص ثالث، درخواست توسط اداره ثبت رسیدگی می شود. در صورت اعتراض، جلسه دادرسی توسط سردفتر برگزار میشود که در آن هر دو طرف ادعای خود را ثابت میکنند و طبق آن سردفتر تصمیم خود را میگیرد.
ثبت و گواهی علامت تجاری
برنامه اکنون به مرحله نهایی خود می رسد. پس از انتشار لوگو در مجله و هیچ اعتراضی وجود ندارد. گواهی ثبت تحت مهر علامت تجاری صادر می شود. آرم و نام تجاری در ثبت مرکزی علائم تجاری وارد می شود.
نماد علامت تجاری ثبت شده (®) را می توان
پس از دریافت گواهی آنلاین توسط متقاضی، روی لوگو استفاده کرد.
کل ثبت نام برند/لوگو حدود ۱۲-۱۸ ماه طول می کشد. اگر این یک برنامه ساده باشد، می توان انتظار داشت که ثبت نام در ۸-۹ ماه انجام شود.
پس از پذیرش، برای یک دوره ۱۰ ساله از تاریخ ثبت درخواست معتبر خواهد بود. لوگو پس از ثبت می تواند با تمدید علامت هر ۱۰ سال یکبار دائمی شود.
می توان علامت تجاری را با ثبت درخواست تمدید علامت تجاری تحت TM-R به همراه هزینه های لازم تمدید کرد.
برای سفارش لوگو شرکتی اینجا کلیک کنید!