چرا هویت برند کلید موفقیت شماست؟

لوگو شرکتی هلدینگ فاتحان تجارت

ایجاد یک هویت نام تجاری منسجم و منسجم برای شرکت شما، موفقیت شما را در دنیایی از ناهماهنگی های مرتبط با طراحی افزایش می دهد. با استفاده از طراحی تا حد امکان از رقبای خود متمایز شوید.

ایجاد یک نام تجاری عالی لازم نیست پیچیده باشد، اما زمان و تلاش لازم است تا مرزهای صنعت خود را شکست داده و برجسته شوید، نه تنها از دیدگاه محصول یا خدمات، بلکه از منظر بصری.

وقتی صحبت از برندها می شود، سه اصطلاح مختلف وجود دارد که تمایل دارند به عنوان یک و یکسان مطرح شوند. تفاوت‌های بین برند، هویت برند و برند می‌تواند کوچک به نظر برسد، اما درک این تفاوت‌ها تأثیر زیادی در ایجاد شرکت شما خواهد داشت.

برند: اینکه مردم و مصرف کنندگان چگونه کسب و کار شما را درک می کنند.

هویت برند: عناصر ملموسی که هدف آن قابل تشخیص، متمایز شدن و در دسترس بودن است. همه این موارد در کنار هم قرار می گیرند و یک تصویر برند را تشکیل می دهند.

برندسازی: فرآیندی که برای ایجاد آگاهی، جذب مشتریان جدید و افزایش وفاداری مشتری استفاده می شود.

هنگامی که شرکت شما دارای هویت برند قوی است، معمولاً اولین چیزی است که هنگام تصمیم گیری مشتری برای خرید به ذهن خطور می کند. با توجه به افزایش رقابت و گزینه های بی پایان برای انتخاب، داشتن هویت برند قوی بسیار مهم است زیرا زمانی که مشتری آماده خرید باشد، مزیتی به شما می دهد. هویت برند همچنین می تواند وفاداری به برند و اعتماد مشتریان شما را افزایش دهد.

طراحی هویت برند فرآیندی دلهره آور به نظر می رسد، اما تقسیم هر بخش به بخش هایی که به راحتی قابل دستیابی هستند، آن را بسیار کارآمدتر می کند. کار با یک طراح با تجربه در هر مرحله یک فرآیند تقریباً بدون درز را ایجاد می کند.

لوگو شرکت پخش اورنگ
لوگو شرکت پخش اورنگ

مرحله ۱: درک کنید که برند شما چیست

اگر ندانید که شرکت شما چیست، مشتریان بالقوه چگونه متوجه خواهند شد؟ اینجاست که تفسیر نادرست می تواند وارد شود و به طور بالقوه بر تجارت شما تأثیر منفی بگذارد. داشتن یک بیانیه ماموریت واضح، دانستن دقیق آنچه شرکت شما ارائه می دهد و درک اینکه رقبای شما چه کسانی هستند، پایه و اساس هویت شما را ایجاد می کند.

علاوه بر سود، چرا شرکت شما وجود دارد؟ کاوش عمیق برای یافتن «چرا» یک ارتباط عاطفی ایجاد می‌کند که افراد می‌توانند با آن همذات پنداری کنند. پیام شرکت خود را با هر چیزی که برند شما لمس می کند تجسم کنید و به کارکنان خود کمک کنید اهمیت آن را درک کنند. وقتی مردم در سطح احساسی با اینکه برند شما چه کسی است موافق باشند، احتمالاً برای چیزی بیشتر از محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید از شرکت شما حمایت کرده و به آن احترام می‌گذارند.

“طراحی چیزهای ناملموس – احساس، زمینه و ماهیت – را که برای مصرف کنندگان مهم است، متمایز و مجسم می کند.” – مویرا کالن، معاون طراحی جهانی نوشیدنی، پپسی کو.

تعیین اهداف طراحی، محدودیت ها، جدول زمانی، و قابل تحویل در این مرحله از فرآیند ضرری ندارد. همرنگ بودن با طراح خود به از بین بردن موانع بزرگی که ممکن است بعداً بر اساس ارتباطات ضعیف اتفاق بیفتد، کمک می کند.

مرحله ۲: استراتژی

قبل از شروع طراحی، به این فکر کنید که دوست دارید شرکت شما چگونه به صورت بصری نمایش داده شود. برخی از صفت هایی را که وقتی به شرکت خود فکر می کنید به ذهنتان خطور می کند یادداشت کنید. کلماتی مانند “جسور، سازگار، کارآمد، مدرن و قابل اعتماد” هر کدام می توانند به عنوان یک عنصر بصری در هویت شما گنجانده شوند.

انجام تحقیقات بازار همچنین می تواند به شما کمک کند تا بتوانید برند شما را به صورت بصری تعریف کنید. مثلا آیا همه رقبای شما از یک سری رنگ استفاده می کنند؟ این می تواند به دلیل صنعت باشد (بسیاری از مارک های دارای برچسب “طبیعی” یا در زمینه سلامتی تمایل زیادی به استفاده از رنگ سبز دارند) اما استفاده از یک پالت رنگ متفاوت می تواند به شرکت شما کمک کند واقعاً در دریایی از شباهت برجسته شود.

متفاوت بودن ضروری است، اما مخاطبان هدف و شخصیت های مشتری خود را فراموش نکنید. آیا مخاطبان هدف شما بچه‌های جوان هستند یا هزاره؟ اکثرا مرد یا زن؟ رنگ‌ها، تایپوگرافی و تصاویر همگی می‌توانند بر روی این مخاطبان خاص تأثیر مثبت بگذارند یا نه، بسته به نحوه استفاده از آنها و در چه زمینه‌ای با یکدیگر.

مرحله ۳: طراحی، طراحی، طراحی

زمانی که هویت مشخصی برای شرکت خود داشته باشید و استراتژی مشخص کنید که برند شما چه کسی و چه چیزی را باید هدف قرار دهد، اینجاست که سرگرمی شروع می شود. طراح می‌تواند راه‌های بصری برای بیان این کلمات و ایده‌ها به چیزی ملموس بر اساس توافق شما و تعیین انتظارات یا ایده‌های بالا بیابد.

“بهترین برندها هوش و بینش را با تخیل و هنر تلفیق می کنند.” – کانی بردسال، لیپینکات

لوگو

لوگوها به منظور ارتقای برند با به یاد ماندنی کردن آن هستند. وقتی هر عنصر دیگری از بین می‌رود، آیا مردم می‌توانند برند شما را فقط با علامت تجاری شناسایی کنند و تصور کنند که شرکت، محصول یا هویت شما چه چیزی را شامل می‌شود؟

گوگل

مردم بیشتر در معرض لوگوی یک شرکت هستند، بنابراین مهم است که برای ایجاد یک مفهوم متفکرانه و قدرتمند وقت و تلاش صرف کنید، سپس آن را به روش های مختلف پیاده سازی کنید.

کارهای لوگو:

لوگوی خود را در اندازه های مختلف (در دستگاه های تلفن همراه، رایانه، چاپ و غیره) سنجیده، روشنگر، کاوشگر و خوانا کنید. انعطاف پذیری و سازگاری مهم است. به جای نمایش کل لوگو در همه جا، در برخی از برنامه ها ممکن است لازم باشد بر اساس املاکی که باید با آن کار کنید (یعنی نمادهای برنامه) مینیمالیستی شوید.

برای مثال نماد گوگل را در نظر بگیرید:

گوگل جی

با این حال، شناسایی برند در بین افراد ممکن است زمان ببرد، مگر اینکه شرکت شما از قبل شناخته شده باشد.

طراحی لوگو شرکت سرمایه گذاری ساختمان ساری
طراحی لوگو شرکت سرمایه گذاری ساختمان ساری

لوگو نباید:

لوگو را از ارائه دهندگان تصاویر استوک نخرید، از کلیپرت استفاده نکنید یا از تولید کننده لوگو استفاده نکنید. اینها بسیار عمومی هستند و هیچ بینشی برای مصرف کنندگان ارائه نمی دهند. تشخیص اینکه چه زمانی از یک لوگو بیش از حد استفاده شده است آسان است. مشتریان معمولاً می توانند تفاوت را تشخیص دهند، حتی اگر این یک اطلاعیه ناخودآگاه باشد. ممکن است شرکت شما را بی‌تجربه، غیرحرفه‌ای و عمومی جلوه دهد. هیچ کس آن را نمی خواهد.

رنگ

وقتی صحبت از ادراک بصری می شود، مغز شکل، رنگ و سپس محتوا را می شناسد.  

رنگ جوهر عاطفه و بیان شخصیت است. رنگ‌ها و برند می‌توانند متمایزکننده‌ها و شناسه‌های اصلی یک محصول باشند. برای مثال رنگ قرمز لوگوی کوکاکولا یا تیفانی آبی را در نظر بگیرید . ما لزوماً نیازی به دیدن نام یا لوگو نداریم تا بدانیم چه برند یا محصولی نشان داده شده است.

این قدرت هویت برند قوی با استفاده از رنگ به عنوان عامل اصلی است.

درک تئوری رنگ هنگام طراحی هر چیزی ضروری است زیرا با احساسات افراد مرتبط است. استفاده از رنگ نامناسب در هویت برند شما می‌تواند سناریوی گیج‌کننده‌ای برای مصرف‌کننده ایجاد کند و ممکن است از بین برود زیرا پیام‌های متناقضی در عناصر مختلف وجود دارد که برند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

شناخت مخاطبان هدف خود از مرحله بالا نیز بر نحوه انتخاب رنگ تأثیر می گذارد. جمعیت شناسی مخاطبان خود را در نظر بگیرید. مردم از فرهنگ های مختلف در سراسر جهان رنگ ها و معانی آنها را متفاوت می بینند. هنگامی که حداقل ۶۲ درصد از تصمیم برای خرید یک محصول بر اساس رنگ است ، می خواهید مطمئن شوید که یک حرفه ای این کار را بر عهده دارد.

تایپوگرافی (فونت)

وقتی صحبت از تایپوگرافی به میان می آید کمتر است. بسیاری از برندها را می توان بلافاصله بر اساس سبک تایپوگرافی آنها شناسایی کرد. بسیاری از کودکان، قبل از اینکه حتی بتوانند بخوانند، برندی را بر اساس فونت استفاده شده و سبک لوگو می شناسند.

پیمایش در برنامه نرم افزاری خود و انتخاب یک تایپ بر اساس ظاهر، بهترین راه برای انتخاب نیست. طراحان گرافیک دانش این را دارند که به جای انتخاب صرفاً بر اساس ظاهر، حروف‌های سبک مختلف را با هم جفت کنند تا هماهنگی و عملکرد ایجاد کنند. وضوح و خوانایی نیز مؤلفه‌های کلیدی در مورد مفید بودن انتخاب نوع برای کاربرد آن هستند.

ایجاد یک برند بزرگ

اگرچه تغییرات جزئی احتمالاً در راه است تا در صنایع دائماً در حال تغییر رایج بمانید، اگر نه تنها با طراحی، بلکه با اینکه شرکت شما به عنوان یک برند چگونه است، در مسیر درستی برای یک نام تجاری موفق هستید.

درک ساده تفاوت بین برند، هویت برند و برندسازی، به موفقیت شرکت شما در دنیایی از تصاویر کمک می کند.

برای سفارش لوگو اصیل و حرفه ای اینجا کلیک کنید!

اشتراک گذاری:

مقاله های بیشتر...

طراحی لوگو شرکت واک دنیای دیجیتال

۵ ویژگی نام های تجاری قوی

ویژگی مهم نام های تجاری نام برند یکی از اساسی ترین عناصر هویت برند است که به ایجاد و حفظ حضور منحصر به فرد در

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x