۷ دلیل برای سرمایه گذاری در طراحی لوگوی حرفه ای

لوگو حرفه ای برند

طراحی لوگو حرفه ای یکی از حیاتی ترین دارایی های یک برند است و جای تعجب نیست که این همه مورد توجه قرار گیرد. این یکی از ویژگی‌های اصلی است که باعث می‌شود برند در بین مخاطبان هدف، رقبا و سایرین قابل تشخیص باشد.

و هنوز، بسیاری از صاحبان مشاغل اهمیت سرمایه گذاری در طراحی لوگو حرفه ای با کیفیت بالا را دست کم می گیرند. گاهی اوقات به نظر می رسد طراحی لوگو به تلاش زیادی نیاز ندارد. اما، در واقعیت، کاملا برعکس است. و در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که لوگو چیست و چرا سرمایه گذاری در طراحی لوگو حرفه ای بسیار مهم است.

لوگو چیست؟

ابتدا اجازه دهید با تعریف لوگو شروع کنیم.

لوگو نمادی است که می تواند شامل متن، اشکال، تصاویر یا ترکیبی از آنها باشد که یک کسب و کار را مشخص می کند. با این حال، یک لوگوی خوب چیزی بیش از یک نماد یک تجارت است. یک لوگوی خوب همچنین نشان می دهد که یک شرکت چه می کند، چه ارزش هایی دارد و پیام اصلی برند خود را منتقل می کند.

طراحی لوگو در مورد ایجاد هویت بصری کامل برای یک برند است که به راحتی توسط مخاطبان هدف شرکت به خاطر سپرده شود و بتواند ارتباط عاطفی با آنها ایجاد کند. اگرچه ممکن است لوگوها بسیار ساده به نظر برسند، و ممکن است به نظر برسد که هر کسی می تواند آنها را بسازد، فکر و تلاش زیادی برای ایجاد یک لوگوی عالی برای یک برند انجام می شود.

اکنون، بیایید دلایلی را بررسی کنیم که چرا طراحی لوگو یک دارایی ضروری برای هر تجارت است و چرا باید بهترین متخصصان را برای ایجاد آن برای شما استخدام کنید.قیمت گذاری ما

گزینه های قیمت گذاری شفاف، منصفانه و انعطاف پذیر با دسترسی به تمام خدمات ما. کارشناسان ارشد. چرخش های سریع طرح های قابل توجه!

چرا در خدمات طراحی لوگو حرفه ای سرمایه گذاری کنید؟

برای داشتن یک لوگوی کاملاً تحقیق شده و حرفه ای

طراحی لوگو فقط ایجاد یک تصویر زیبا یا استفاده از یک فونت خلاقانه نیست. قبل از ایجاد لوگو تحقیقات زیادی در حال انجام است. طراحان لوگو حرفه ای تحقیقات زیادی در مورد برند، صنعت، رقبا و مخاطبان هدف انجام می دهند و تمام جزئیات کسب و کار شما را بررسی می کنند تا یک لوگوی عالی برای برند شما ایجاد کنند.

آنها باید بدانند شرکت شما چه کاری انجام می دهد، پیام اصلی برند شما، مشخصات صنعت، مخاطبان هدف و رقبا. با تمام این اطلاعات، آنها لوگویی ایجاد می کنند که کاملاً با کسب و کار شما مطابقت دارد و برای مخاطبان شما جذاب خواهد بود.

یک لوگوی باکیفیت می تواند حس حرفه ای بودن را برای برند شما ایجاد کند، که بسیار مهم است، به خصوص برای کسب و کارهای کوچک جدید که سعی در ورود به بازار رقابتی دارند. علاوه بر این، متخصصان حرفه ای تجربه گسترده ای در ایجاد لوگو دارند ، بنابراین آنها می دانند که چه کاری باید انجام شود و می توانند همه چیز را سریعتر از متخصصان مبتدی انجام دهند.

برای ایجاد اعتماد و اعتبار

لوگو نماد اصلی کسب و کار شماست. این کمک می کند تا پیام اصلی برند شما را منتقل کنید و نشان دهید که در مورد چیست. همچنین، می تواند به ایجاد اعتماد و اعتبار در بین مخاطبان هدف شما کمک کند.

با استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها و سایر ویژگی‌های لوگوی مناسب، می‌توانید ارتباط عاطفی خاصی با مخاطبان خود ایجاد کنید. لوگو یک دارایی مهم برای هر برندی است و تا زمانی که برند وجود داشته باشد (البته با طراحی مجدد و به روز رسانی) وجود خواهد داشت. بنابراین اگر از همان ابتدا برند خوبی باشد، برای برند مفید است تا بعداً مجبور نباشند به‌روزرسانی‌های مکرر یا تغییرات اساسی در طراحی ایجاد کنند.

برای ایجاد اولین تاثیر خوب بر روی مشتریان خود

لوگو در بیشتر موارد اولین چیزی است که مردم هنگام مواجهه با برند شما می بینند و بر اساس آن اولین برداشت خود را از برند شما ایجاد می کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید مخاطبانتان به برند شما بازگردند و به مشتریان آینده شما تبدیل شوند، باید با لوگو و سایر عناصر برندسازی خود تأثیر خوبی داشته باشید.

علاوه بر این، یک لوگو باید به یاد ماندنی و قابل تشخیص باشد تا تأثیر ماندگاری بر روی مخاطب بگذارد. بنابراین هر زمان که مردم آن را در محصولات، تبلیغات یا هر مکان دیگری ببینند، می توانند بلافاصله آن را با شما مرتبط کنند.

هر برند دارای یک مخاطب خاص و منحصر به فرد با علایق و ویژگی های خاص خود است. و طراحان حرفه ای آنها را تجزیه و تحلیل می کنند تا بفهمند که آیا لوگوی شما باید جلوه ای مجلل و بازیگوش ایجاد کند یا یک برند جدی را در مشتریان شما ایجاد کند.

به لوگوی مک دونالد نگاه کنید، فقط حرف M را دارد، اما هر وقت کسی آن را می بیند، بلافاصله آن را به عنوان لوگوی مک دونالد می شناسد. البته آنها برای افزایش شناخت برند نیز روی بازاریابی بسیار کار می کنند، اما بدون لوگوی خوب، مردم به راحتی آن را تشخیص نخواهند داد.

لوگو شرکت پخش اورنگ
لوگو شرکت پخش اورنگ

برای متمایز شدن از رقبا

طراحان گرافیک حرفه ای رقبای شما را به طور کامل تجزیه و تحلیل می کنند تا لوگویی ایجاد کنند که منحصر به فرد باشد و برند شما را از رقبا متمایز کند. امروزه، بسیاری از صنایع بسیار رقابتی هستند و تشخیص خود با محصولات منحصر به فرد یا سایر جنبه های تجارت دشوار است.

طراحی یکی از جنبه های اصلی است که می تواند به منحصر به فرد بودن برند کمک کند. و لوگو به عنوان یکی از ویژگی های اصلی طراحی برند می تواند به متمایز شدن یک برند از رقبا کمک کند.

برای افزایش شناخت برند

یک لوگو با طراحی خوب که ارتباط عاطفی با مشتریان خود ایجاد می کند می تواند به افزایش شناخت برند کمک کند. اول از همه، اگر لوگوی حرفه‌ای طراحی شده‌اید، به احتمال زیاد طولانی‌تر مرتبط باقی می‌ماند و تأثیر مثبتی بر مردم می‌گذارد. و در نتیجه، مردم راحت تر برند شما را به خاطر می آورند و می شناسند.

برای مثال به لوگوی کوکاکولا نگاه کنید. اگر برخی به‌روزرسانی‌ها را در نظر نگیریم، برای سال‌های زیادی تغییر نکرده است، بنابراین همه از همان لحظه که آن را می‌بینند، آن را تشخیص می‌دهند.

برای تبلیغ نام تجاری خود به روشی مقرون به صرفه

طراحان حرفه‌ای نه تنها یک لوگوی زیبا و کاملاً تحقیق شده ایجاد می‌کنند، بلکه مطمئن می‌شوند که لوگوی شما با برند، برند شما و سبک کلی شما مطابقت دارد. بنابراین لوگوی شما به یک دارایی مهم تبدیل می‌شود، نمایش بصری اولیه برندتان که می‌توانید از آن برای تبلیغ کسب‌وکارتان در کانال‌های مختلف بازاریابی استفاده کنید.

شما قرار است از لوگو در وب سایت خود، بسته بندی محصول، رسانه های اجتماعی، تبلیغات خود و بسیاری از راه های دیگر استفاده کنید. با طراحی لوگوی حرفه ای، تلاش های تبلیغاتی شما موثرتر و طولانی تر خواهد بود.

برای دریافت تمام مواد خود در تمام اندازه ها و فرمت های صحیح

طراحان گرافیک حرفه ای نسخه های مختلفی از لوگوی شما را در قالب های مختلف ایجاد می کنند تا بتوانید لوگوی خود را در هر جایی که می خواهید با فرمت صحیح استفاده کنید. برندها از لوگوها در پلتفرم های مختلف برای اهداف مختلف استفاده می کنند، بنابراین به نسخه ها و فرمت های متفاوتی از یک لوگو نیاز دارند.

و مهمتر از همه، طراحان فایل های با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهند که در همه پلتفرم ها، چه چاپ شده و چه دیجیتال، حرفه ای به نظر می رسند. اگر می خواهید تأثیر خوبی بر مشتریان خود بگذارید و لوگوی شما همیشه حرفه ای به نظر برسد، بسیار مهم است.

چه چیزی لوگو را خوب و با کیفیت می کند

ما در مورد لوگوهای باکیفیت و حرفه ای و اهمیت آنها صحبت کردیم. اما برای افرادی که سابقه طراحی ندارند، ممکن است درک اینکه آیا یک لوگو خوب است یا خیر.

کیفیت طراحی لوگو ممکن است مفهومی بسیار ذهنی یا مبهم به نظر برسد، زیرا هر فردی سلیقه و ترجیحات خاص خود را دارد. اما اینجا زمانی است که حرفه ای بودن طراحان فرا می رسد. آنها همه چیز را به صورت عینی و بدون احساسات می بینند تا طرحی ایجاد کنند که بتواند برای یک مخاطب هدف خاص جذاب باشد.

بنابراین، اجازه دهید برخی از ویژگی‌های کلیدی را که نشان‌دهنده طراحی لوگوی خوب و باکیفیت است، بررسی کنیم.

سادگی

هر چه لوگو ساده تر باشد، بهتر است. هر عنصر یک لوگو باید هدفی داشته باشد. هیچ کاری روی لوگو بدون تحقیق درست انجام نمی شود. البته سادگی نیز محدودیت هایی دارد، اما در مجموع، هرچه لوگو ساده تر باشد، حرفه ای تر به نظر می رسد.

همچنین، در نظر بگیرید که باید از اندازه های کوچک لوگوی خود در برخی از پلتفرم ها، بسته بندی ها و سایر مواد دیجیتال یا چاپی استفاده کنید. هنگامی که از لوگوی خود در اندازه های کوچک استفاده می کنید، سادگی مفید خواهد بود، زیرا تمام عناصر آن به وضوح قابل مشاهده خواهند بود. در غیر این صورت، باید نسخه ساده‌تری از لوگوی خود داشته باشید تا در صورت تغییر اندازه، ظاهر خوبی داشته باشد.

لوگوتایپ شرکت تولید کیک
لوگوتایپ شرکت تولید کیک

منحصر به فرد بودن

یک لوگو باید منحصر به فرد باشد و ویژگی های منحصر به فرد برند را به نمایش بگذارد. این روزها فکر کردن به چیز جدیدی یا ایجاد یک طرح یا سبک جدید سخت است. اما با تحقیقات کامل و تجربیات گسترده، طراحان حرفه‌ای می‌توانند لوگوهای منحصربه‌فردی ایجاد کنند که واقعاً برندها را قابل شناسایی کند.

رنگ ها، فونت ها، تصاویر، تصاویر و هر ویژگی دیگری که در لوگو وجود دارد باید هدف خود را داشته باشد و به برند و پیام اصلی برند مرتبط باشد.

علاوه بر این، اگر لوگوی شما بیش از حد شبیه به رقیب شما باشد، باعث سردرگمی مشتریان می شود و ممکن است اعتماد خود را به برند شما از دست بدهند. طبیعی است که به دنبال لوگوها و نمونه های دیگر برای الهام گرفتن باشید، اما کپی کردن لوگوی برندهای دیگر عمل بدی است.

یکی دیگر از عناصر مهم یک لوگوی خوب ارتباط آن با مخاطب هدف است. بنابراین، قبل از ایجاد لوگو، طراحان به اطلاعاتی در مورد مخاطب هدف نیاز دارند تا انتظارات آنها از برند را درک کنند.

می تواند تاثیر زیادی بر سبک لوگو داشته باشد. به عنوان مثال، اگر برندی محصولات لوکس ارائه می دهد، لوگوی آن معمولاً با رنگ های خنثی مانند سیاه، سفید، نقره ای یا طلایی ساخته می شود. البته این یک قانون برای همه نیست، اما اگر این شرکت محصولات لوکس ارائه می دهد، لوگوی آن باید احساسات مشابهی را در مخاطبین هدف برانگیزد.

انعطاف پذیری

لوگوهای با کیفیت بالا بسیار متنوع هستند. اگر برندی اندازه لوگو را کوچک کند یا آن را بزرگتر کند، کیفیت لوگو کاهش نمی یابد. و این فقط به اندازه نیست. لوگوها می توانند نسخه های مختلفی داشته باشند. در برخی، آنها می توانند نام کامل برند را در بر گیرند و در برخی، می توانند فقط یک حرف یا نماد باشند.

هر زمان که برخی از عناصر یک لوگو نمایش داده نمی شود، لوگو همچنان باید قابل تشخیص باشد. بنابراین داشتن یک لوگو در قالب ها، سبک ها و نسخه های مختلف بسیار مهم است و از همه مهمتر اینکه تمامی نسخه های یک لوگو باید به راحتی با برند مرتبط باشند. این به مردم نشان می دهد که برند قابل اعتماد است و مشتریان را گیج نمی کند.

تست زمان

و در نهایت، طراحی لوگوی حرفه ای تضمین می کند که یک لوگو با کیفیت بالا به دست آورید که طول عمر کافی برای ماندگاری چندین ساله داشته باشد. البته اکثر برندها بعد از مدتی نیاز به برندسازی مجدد دارند تا تصویر خود را تازه کنند و برند خود را بهبود ببخشند، اما اگر دقت کنید می بینید که لوگوی آنها به لوگوی قدیمی نزدیک است. هنوز هم به راحتی قابل تشخیص است.

ببینید چگونه لوگوی پپسی در طول زمان تغییر کرده است. اما همچنان می توانید الگوی مشابهی را در نسخه های مختلف لوگو مشاهده کنید.

جمع بندی

طراحی لوگو یکی از مهم ترین بخش های برندسازی و به طور کلی طراحی برند است، بنابراین باید با دقت و توجه زیادی انجام شود. و اگر طراحان گرافیک داخلی با تجربه در تیم خود ندارید، بهتر است این کار مهم را به ارائه دهندگان خدمات حرفه ای طراحی لوگو بسپارید.

به یاد داشته باشید که طراحی لوگو سرمایه گذاری در آینده برند شماست. این چهره برند شماست و راه اصلی که مردم برند و محصولات شما را تشخیص می دهند. بنابراین هنگام انتخاب یک طراح داخلی، آژانس یا فریلنسر مراقب باشید .

برای سفارش لوگو حرفه ای و اصیل اینجا کلیک کنید!

اشتراک گذاری:

مقاله های بیشتر...

طراحی لوگو شرکت واک دنیای دیجیتال

۵ ویژگی نام های تجاری قوی

ویژگی مهم نام های تجاری نام برند یکی از اساسی ترین عناصر هویت برند است که به ایجاد و حفظ حضور منحصر به فرد در

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x