چرا باید لوگو داشته باشیم؟

بهترین لوگو برای کافی شاپ
طراحی لوگو اصیل و حرفه ای

چرا باید لوگو داشته باشیم؟ داشتن لوگو کسب و کار شما را معتبر تر از الان می‌کند. مخصوصاً لوگویی که توسط یک طراح حرفه‌ای، طراحی شده باشد. لوگو مشتریان شما را جذب و ترغیب می کند تا مجدد به فروشگاه و کسب و کار شما مراجعه کنند. همچنین داشتن لوگو باعث متمایز شدن شما با سایر رقبا می‌شود.

لوگو چیست؟

نمادی است که از متن و تصاویر تشکیل شده است. و یکی از نکاتی است که کسب و کار ها را نسبت به همدیگر متمایز می‌کند. هر کسب و کاری هنگام راه اندازی داستانی دارد. بیشتر کسب و کارها داستان کسب و کارشان را در لوگو ترکیب می کنند تا مخاطبان هر زمان که لوگو به چشمشان خورد. داستان شروع آن کسب و کار در ذهن‌شان تداعی شود.

لوگو تاثیر مهمی در تمام داستان تولید و فروش دارد تمام تلاش شما برای فروش بیشتر، خوشنامی، و جذب مشتریان فراوان در لوگو شما خلاصه می شود.

لوگو همیت بالایی دارد که برندهای مهم و معتبر توجه ویژه ای به این موضوع دارند.

هدف از طراحی لوگو

هنگامی که قصد دارید برای سفارش طراحی لوگو با یک گرافیست صحبت کنید. قبل از آن حتماً می بایست هدف خود را مشخص کنید. هدف شما در خروجی لوگو تاثیر زیادی خواهد داشت.

      • آیا می‌خواهید لوگو شما حرفه‌ای و خاص باشد؟

      • آیا می‌خواهید خدماتی که ارائه می‌کنید را به خوبی نمایش دهد؟

      • آیا رنگ سازمانی برای برند خود انتخاب کرده‌اید؟

      • آیا داستانی وجود دارد که بخواهید آن را با لوگو نمایش دهید؟

      • چه نوع لوگویی مد نظر شما است؟ (تایپوگرافی، متن و تصویر و …)

      • رقبای شما از چه لوگو هایی استفاده می‌‎‌کنند؟

    سفارش آنلاین لوگو چگونه خواهد بود؟

    اگر قصد دارید صاحب یک لوگو حرفه ای برای کسب و کار خود باشید می توانید با ما تماس بگیرید یا در تلگرام پیغام دهید. تا در سریع‌ترین زمان شما را راهنمایی کنیم. تماس و پیغام در تلگرام: ۰۹۳۶۷۳۳۰۳۸۶

    لوگو باعث شناخت برند می شود

    دومین نکته از چرا باید لوگو داشته باشیم؟ این است که وجود یک لوگو مناسب، باعث شناخت برند می شود. و از این طریق مشتریان شما اعتماد بیشتری به شما می کنند. چرا که مغز انسان به گونه ای طراحی شده است که در ابتدای خرید با تصاویری که می بینید و آنها را تحلیل می کند تصمیم به خرید می‌گیرد. اگر شما هزاران کلمه منطقی هم در سایت یا پیج اینستاگرام خود بنویسید اما لوگوی مناسبی نداشته باشید. باز هم مخاطب در خرید کردن دو دل می‌شود. اما هنگامی که مخاطب وارد وب سایت یا پیج اینستاگرام شما شود. و در اولین نگاه لوگوی شما را ببیند. با حس اطمینان بیشتری محصولات شما را بررسی می کند.

    لوگو القای حس ارزشمندی است.

    همیشه لوگو ماهیت تبلیغی ندارد. اما وقتی شما لوگو حرفه ای دارید و هویت بصری مطلوب و زیبا و حرفه ای در نظر گرفته اید. اول به خود و برندتان ارزش قائل شده اید و این ارزشمندی را به مخاطب القا می کنید. حس ارزشمندی که در مخاطب به واسطه خرید محصول شما ایجاد می شود در رشد کسب و کار و فروش محصول شمابسیار موثر است. از این روی تاثیر مستقیم در ایجاد حس خوب و رضایتمندی مشتری دارد. لوگو و هویت بصری حرفه ای و بسته بندی برازنده مستقیما در فروش و رشد کسب و کار و محصول شما موثر است.

    مخاطب هدف خود را مشخص کنید

    قبل تر هم به این موضوع اشاره کردیم که با استفاده از لوگو می توانید مفهموم مد نظرتان، داستانی که می خواهید را با لوگو به مخاطب اطلاع رسانی کنید. و هنگامی که شما یک لوگو خوب طراحی کنید با رعایت اصول، در اصل مخاطب هدف خود را بهتر شناسایی می کنید. و آنها خودشان به سمت فروشگاه شما خواهند آمد. فرض کنید شما صاحب یک رستوران هستید. به راحتی می توانید با طراحی خلاقانه یک لوگو به مخاطبان سیگنال دهید که دقیقاً تخصص شما در چه غذاهایی هست؟ و چه غذاهایی را بیشتر در رستوران خود سرو می‌کنید؟ با این استراتژی به طور هوشمند مخاطبان را به رستوران خود دعوت می‌کنید. لوگوی شما بدون اینکه مبهم باشد می بایست احساس آشنایی و دوستی به مشتریان منتقل کند.

    عناصر اصلی یک لوگو چیست؟

    یک لوگو تشکیل شده است از تایپوگرافی و متن که در این نوع نام کسب و کار به همراه شعاری که دارد درج می شود. تصویرسازی نوع دیگری از طراحی لوگو می باشد. تشکیل است از متن، تصویرسازی به همراه نمادها و تایپوگرافی. مهم تر از مواردی که گفته شد رنگ از اهمیت ویژه ای برخودار است. معمولاً در لوگوها بیشتر از یک تا دو رنگ استفاده نمی کنند. و مهم است که این ترکیب رنگ ها همخوانی داشته باشند. چه برای نمایش در صفحات دیجیتالی و چه برای چاپ کاغذ و غیره.

    رنگ بندی در هویت بصری تعریف می شود که لوگو را نیز شامل می شود. به اقتضای فرمتی که لوگو خود را در آن استفاده می کنید رنگها تغییر می کنند اما اصالت هویت بصری حفظ می شود.

    برندسازی در چگونه لوگو خود را طراحی کنیم

    داشتن یک لوگوی حرفه‌ای در استراتژی تبلیغات و بازاریابی به شما کمک بزرگی می کند. درسته که لوگو فقط یک جنبه بصری دارد اما استفاده اصولی از آن باعث افزایش مشتریان شما می شود. مدیر دیجیتال مارکتینگ شرکت شما با استفاده از لوگوی حرفه ای که طراحی کرده اید می تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند از آن استفاده کند و شرکت را روز به روز به برندسازی حرفه ای نزدیک کند. حتی اگر کسب و کارتان کوچک است خودتان هم می توانید چنین کاری را انجام بدهید. با نمایش دادن اصولی لوگو در شبکه های اجتماعی، وب سایت، و … 

    انتقال پیام کسب و کار با داشتن لوگو

    همانطور که در جریان هستید لوگوی شما در تمام نقاط برند شما پخش می شود. کارت ویزیت، وب سایت، شبکه های اجتماعی، بنرها، تراکت ها و غیره. همین موضوع کمک می کند تا مخاطبان مختلفی با برند شما آشنا شوند. حال فرض کنید دارای لوگویی هستید که با یک لحظه دیدن آن مخاطب داستان شرکتتان را متوجه می شود و این در فروش محصولات و خدمات تاثیر فوق العاده ای خواهد گذاشت. پس حتماً در پیامی که قرار است لوگوی شما به مخاطب منتقل کند خوب فکر کنید. یکی از نکات مهم مقاله چرا باید لوگو داشته باشیم؟ انتقال پیام کسب و کار است.

     

    مقاله های بیشتر...

    اشتراک گذاری:

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x