برند چیست و چه ویژگی هایی دارد درست مانند انسان ها، یک برند بدون مجموع اجزای آن چیزی نیست. عناصر برند شامل نام، لوگو، طرح رنگ و غیره است که تصویری انحصاری از کسب و کار شما ایجاد می کند.
این به شما کمک می کند تا از رقبای خود متمایز شوید و کسب و کار خود را به یک انتخاب همیشگی برای مصرف کنندگان تبدیل کنید. حتی در یک بازار شلوغ و با رقبای زیاد.
برای درک بهتر این موضوع، شرکت اپل را مثال می زنیم. به محض اینکه کسی نام اپل را ذکر می کند، لوگوی سیب گاز گرفته به ذهن فرد می رسد. سپس به رنگ «لوگوی سفید» که بر روی پسزمینه سیاه یا رنگارنگ است، فکر می کند. اپل یک برند پیشرو تکنولوژی و مد روز است. مصرفکنندگانی که از محصولات اپل استفاده میکنند، با انتخاب یک محصول با ارزش بالاتر و کیفیت عالی، از بازار شلوغ رقبا خارج میشوند. این تأثیر برندسازی بر تجارت شما و محصولاتی است که باید ارائه دهید.
ویژگی ها و عناصر یک برند چیست؟
مزیت رقابتی برند
‘USP’ مخفف ‘Unique Selling Point’ است. USP یک برند ویژگی منحصر به فرد محصول یا خدمات را تعریف می کند که آن را از رقبای خود متمایز می کند. مصرف کنندگان هر جا که می روند در معرض ارتباطات از چندین برند قرار می گیرند. USP به مصرفکنندگان کمک میکند تا برند شما را در سطح شخصی شناسایی کرده و با آن ارتباط برقرار کنند. این بخشی جدایی ناپذیر از یک استراتژی قوی است که در مراحل مختلف ایجاد یک برند توسعه نقش دارد.
ارزش های برند
نکته بعدی از مقاله برند چیست و چه ویژگی هایی دارد ارزش های برند است. ارزش ها در قلب هر برندی قرار دارند. آنها به شدت در عملکرد روزمره برند، و تصوری که قصد دارد در ذهن مصرف کنندگان ایجاد کند، نقش دارند. مهم است که هر نیروی سازمان شما از آنها آگاه باشد و این ارزش ها را برای نشان دادن ویژگی های برند به کار گیرد. به عنوان مثال کارمند دیجیتال مارکتینگ شما می بایست از ارزش های برندتان باخبر باشد تا بتواند همسو با آن مباحث تبلیغاتی شرکت را پیگیری کند.
یکی از مهم ترین نکاتی که ارزش برند شما را نمایش می دهد لوگو است. شما می توانید لوگو را به گونه ای طراحی کنید که چند معنی را به مخاطب انتقال دهد. و در این صورت بازاریابی برند شما با موفقیت پیش می رود. برای راهنمایی و مشاوره طراحی لوگو مناسب ارزش برند شما می توانید با ما تماس بگیرید یا در تلگرام پیغام دهید: ۰۹۳۶۷۳۳۰۳۸۶
در روند مداوم ساخت یک برند، باید به یاد داشته باشید که همیشه انعطاف پذیر باشید. این به کسب و کار شما کمک می کند به روز بماند و با مصرف کنندگان جدید ارتباط برقرار کند.
یه عنوان مثال برند چیست و چه ویژگی هایی دارد، لوگوی شرکت اپل از سال ۱۹۷۶ در مقابل لوگویی که اکنون می بینیم به شدت متفاوت است، اما شناسایی آن آسان است.
مخاطبان هدف برند
مخاطبان هدف یک برند، افرادی را که محصول یا خدمات استفاده می کنند را تعریف می کند. شامل بررسی دقیق برای جمعیت شناسی، روانشناسی، سلیقه مخاطبان، محیط، و بسیاری از عوامل دیگر است. این بررسی به توسعه برند و تقویت استراتژی بازاریابی آن کمک یک استراتژی بازاریابی که مشخص می کند در کدام مکان، چه زمانی و در چه زمینهای باید از مشتریان خود برای اهداف کسبوکار خود استفاده کنید.
هویت نام تجاری چهارمین ویژگی برند
به عنوان یک تعریف ساده، هویت برند راهی است که مردم برند شما را در شلوغی بازار تشخیص می دهند. این جذابیت بصری برند شماست. همانطور که برخی از انسانها از شکل ظاهری، لباسی که میپوشند و نحوه صحبت کردنشان، ادراکی از انسانهای دیگر میسازند.
بنابراین، بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما برای مخاطبان هدف شما جذاب است تا به آنها کمک کند شما را شناسایی کنند، با شما ارتباط بگیرند و گفتگو داشته باشند و در نهایت شما را در چرخه خرید خود برای سال های آینده در نظر بگیرند. اجزای هویت برند شامل لوگو، پالت رنگ، تصاویر و فونت است.
لوگو نقش مهمی در تعریف هویت یک برند دارد. این اولین فدم ارتباطی است که مخاطب با آشنا شدن برند می گیرد.
شناخت برند
اولین قدم برای ایجاد و بازاریابی هر برند جلب توجه است. به عبارت دیگر، ایجاد آگاهی از برند برای اطلاع مصرف کنندگان از وجود شما. در این مرحله، مخاطب شما مجبور نیست در هیچ فرآیند تصمیم گیری شرکت کند. آنها به سادگی باید از وجود برند شما آگاه باشند و اصول اولیه کاری که انجام می دهد را بدانند.
پس از مرحله آگاهی، شناخت فرا می رسد. استراتژی در اینجا این است که اطمینان حاصل شود که مصرف کنندگان شما در هر کجا که می روند در معرض برند شما قرار می گیرند. این به آنها کمک می کند تا عناصر هویتی برند شما مانند لوگو، رنگ و حتی تصاویر را به خاطر بسپارند. لوگو هسته عناصر برند است. بنابراین بهتر است برای ساخت یک لوگوی خاطره انگیز زمان، انرژی و هزینه صرف کنید.