حس ارزشمندی در طراحی لوگو

ارزشمندی در طراحی لوگو

حس ارزشمندی در طراحی لوگو

در این مقاله در باره ایجاد حس ارزشمندی در طراحی لوگوصحبت میکنم. 
مهمترین فاکتور طراحی لوگو ایجاد حس ارزشمندیست. در دنیای امروز و گسترش شبکه های مجازی لوگو نقش بسیار مهمی در جذب مشتری و ایجاد حس اعتماد دارد.

در طراحی لوگو دقت کنید که بتوانید این حس را ایجاد کنید و نهایتا آن را به مخاطب انتقال دهید.یقینا لوگو کپی شده و بدون اصالت نمی تواند احساس ارزشمندی را القا کند. 

ارزشمند باشید مشتریان ارزشمند شمارا پیدا می کنند

قبل از هر چیز لازم است به این نکته اشاره کنم که ارزشمند بودن ازشما که طراح لوگو هستید شروع می شود. در ابتدای کار شما نمی توانید مبالغ بالا برای طراحی دریافت کنید. چون مشتریان ارزشمند فقط به واسطه نمونه کارهای شما با شما آشنا می شوند و مذاکره می کنند.
به آثارتان دقت کنید آیا حسی که باید را منتقل می کند؟ لوگویی که توازن و تناسب و ایستایی ندارد و نتوانسته است مفاهیم رادر ساده ترین شکل بیان کند نمی تواند ارزشمند باشد.

بگذارید مثالی برایتان بزنم. خودروهای چینی روز به روز زیباتر می شوند اما چرا هنوز نتوانسته اند با خودروهای مثل بنر یا رنجرو ر از لحاظ زیبایی رقابت کنند.

اگر به طراحی خودروهای چینی و خودروهای معروف تر دقت کنید می بینید که در خودروهای معروف مانند بنز و بی ام دبلیو طراحی ها خیلی ساده و بی تکلف تر هستند اما چرا از خودروهای چینی که پر از آرایه هستند زیباتر به نظر می آیند؟
دلیل آن فقط یک چیز است. تمرکز روی ارزشمند بودن و برند بودن  در عین حال زیبایی . در خودروهای لوکس آمریکایی قدیمی می بینید تعریف از لوکس بودن خطوط ساده و کشیده بوده است. چنانکه در طراحی های لوکس امروز هم این خطوط ساده مشاهده می شود.
جدای از بحث برند معروف این خودروها و جذب مشتریان خاص اگر خودروچینی و خودرو لوکسی مثل بنز را کنار هم بگذارید باز هم همان حس جذاب و با شخصیت بودن در خودروهای لوکس و برند القا می شود. 

در ایجاد حس ارزشمندی در طراحی لوگو نیز این موضوع صدق می کند. لوگویی که شما طراحی می کنید باید هوشمندانه و زیرکانه باشد. 

مشتریان ارزشمندی که به شما مراجعه می کنند و حاضرند مبالغ بالا برای لوگو پرداخت کنند از شما انتقال این حس را می خواهند. ساده ، شیک ، معتبر و اصیل

اعتماد به نفس با تمرین زیاد

شما فقط با تمرین و تکرار می توانید به این اعتماد به نفس برسید که می توانید این حس را منتقل کنید. در مقاله های پیشین درباره شهود در طراحی لوگو صحبت کردیم.

شما با تکرار و تمرین و آزمون و خطا و توجه به لوگوهای اصیل برندهای معروف میتوانید این رازو رمز را کشف کنید.

توجه به هنر و هنرمند بودن مهمترین فاکتور خلاق شدن است.

کشف حس ارشمندی در طراحی لوگو مستلزم خلاقیت فعال است. هنر ایرانی می تواند منبع الهام بخش شما باشد. دیدن آثار خارجی شرکتهای معروف نیز می تواند الهام بخش باشد.
سعی کنید شهود خود را فعال کنید. تمرکز برروی سرعت خلق ایده و تمرکز و تمرین برای پیدا کردن ایده در سریعترین زمان برای خلق عالی

ذهن خود را موزون کنید

ذهن آشفته نمی تواند خلاق باشد یا احساس ارزشمندی داشته باشد که بتواند نهایتا آن را منتقل کند. 

به ذهن خود آرامش بدهید. آثار خوب ببینید موسیقی اصیل و حرفه ای بشنوید. منظور از موسیقی اصیل صرفا موسیقی سنتی نیست . 

چنانکه در آثار خارجی هم موسیقی های حرفه ای فراوانی به چشم میخورد. به کتابهایی که می خوانید دقت کنید. 

حتی معاشرت با افراد منفی و آشفته برای ذهن شما آشفتگی ایجاد می کند. طراحی لوگو روشن کردن چراغ خلاقیت برای کشف حس ارزشمندی درایجاد آثار متمایز است. 

و درآخر لازم میدانم یه این نکته اشاره کنم که حس ارزشمندی از درون شما ایجاد می شود و به دیگران منتقل می شود.
هرچقدر از درون احساس ارزشمندی کنید از اطرافیان و دنیای پیرامون ارزشمندی بیشتری را دریافت می کنید. 
پیشنهاد میکنم کانال یوتیوب من را دنبال کنید تا تجربیات بیشتر خودم را بصورت ویدئویی ببینید.

مقاله های بیشتر...

برندبوک چیست؟

برندبوک چیست؟

برندبوک یا کتابچه برند، یک سند جامع است که هویت و استانداردهای یک برند را مشخص می‌کند. این سند شامل تمام عناصر بصری و ارتباطی برند

طراحی لوگو مناسب

نحوه کسب و کار طراحی لوگو

نحوه کسب و کار طراحی لوگو: راهنمای کامل برای موفقیت در بازار طراحی لوگو یکی از مهم‌ترین بخش‌های برندسازی است و بازار پررونقی دارد. اگر

اشتراک گذاری:

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x