روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو و برندسازی

روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو نقش بسیار مهمی در برندینگ کسب و کارها دارد. و از طرفی رنگ مناسب برند، باعث به یاد ماندنی شدن کسب و کار در ذهن مخاطبان می شود. تحقیقات ثابت کرده است رنگ لوگو، اعتبار و شناسایی یک کسب و کار را تا ۸۰ درصد بالا می برد. انتخاب یک پالت رنگ اصولی تاثیرگذارترین مواردی است که در حال حاضر در تمامی کسب و کارهای دنیا رعایت می شود. و اگر این ترکیب رنگ به اشتباهی انجام شود برند شما به سختی می تواند رشد کند.

اگر دقت کنید مغز انسان طوری طراحی است که نسبت به دیدن رنگ ها واکنش سریع نشان می دهد. به عنوان مثال شما هنگامی که با خودروی خود در حال حرکت هستید و ناگهان چراغ قرمز راهنمایی رانندگی را می بینید. توقف می کنید. این نکته به ما می گوید که انسان با دیدن رنگ ها علامت های خطر و یا امنیت را دریافت می کند. در ادامه رنگ های پرطرفداری که در برند های مختلف استفاده شده است را بررسی خواهیم کرد.

نحوه انتخاب رنگ برای طراحی لوگو

انتخاب کردن رنگ برای طراحی لوگو، نیازمند دانش علم روانشناسی، بازاریابی و تبلیغات، و گرافیک می باشد. اگر از این موارد اطللاعاتی دارید با تحقیق کردن و مطالعه کتاب ها می توانید به یک نتیجه کامل برسید. اما حتماً نتیجه را با کارشناسان طراحی لوگو در میان بگذارید تا آنها شما را راهنمایی کنید. اگر هم اطلاعاتی از این زمینه ندارید ابتدا در گوگل جستجو کنید تا یک پیش زمینه بدست آورید و بعد نسبت به موضوع کسب و کار خود با طراحان لوگو ارتباط بگیرید.

تاکید می کنیم که تحت هیچ عنوان خودسرانه در این مورد تصمیم گیری نکنید. چرا که مرگ و زندگی کسب و کارتان در انتخاب رنگ لوگو می باشد. و اگر رنگ اشتباهی را انتخاب کنید راه برای برگشت بسیار سخت و دشوار می شود.

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می توانید به ما در تلگرام پیغام دهید. و یا با شماره ای که قرار داده می شود تماس بگیرید تا در انتخاب رنگ راهنماییتان کنیم. تلگرام و تماس: ۰۹۳۶۷۳۳۰۳۸۶

معنای رنگ قرمز

رنگ قرمز گرم ترین در بین پالت های رنگی، و محبوب ترین در بین مردم. به شدت آتش و به گرمی خون است. این رنگ شور، انرژی، عشق، میل و اراده را فریاد می‌زند. به همین دلیل هم است که در پرچم بیشتر کشور ها استفاده شده است. زیرا به عنوان یک اثر در بدن ما، قرمز متابولیسم انسان را افزایش می دهد. فشار خون، اشتها و تعداد تنفس های انسان را افزایش می دهد. اگر قصد دارید که توجه مردم را به خود جلب کنید، این رنگ مخصوص شماست. از رنگ قرمز معمولاً در صنایع آرایشی و بهداشتی، غذایی و سرگرمی استفاده می شود. برند های بزرگی مانند کوکاکولا رنگ قرمز را در لوگو خود دارند.

معنای رنگ زرد

روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو با رنگ زرد. این رنگ پر جنب و جوش، اغلب با نور خورشید همراه است. این رنگ مردم را در آغوش می‌گیرد، فعالیت ذهنی را تقویت می کند، انسان را شاد می کند. اگر می خواهید مانند رنگ قرمز جلب توجه کنید از این رنگ استفاده نمائید. اما استفاده بیش از حد آن توصیه نمی شود. رنگ زرد بیش از حد باعث بی حوصلگی افراد می شود و باعث احساسات منفی، ناامنی، ترس، انزوا، عزت نفس پایین و بسیاری از موارد دیگر شود. بنابراین، بهتر است از رنگ زرد به طور متعادل در طراحی های لوگو خود استفاده کنید.

رنگی است که معمولاً در صنایع خودروسازی، مواد غذایی، تکنولوژی استفاده می شود.

رنگ آبی در طراحی لوگو

آبی را می توان در آرم نرم افزارها، داروها، دولت ها و بانک ها استفاده کرد. البته در کسب و کار های شخصی هم قادر خواهید بود از این رنگ استفاده کنید. آبی، زمانی که به تنهایی در یک لوگو استفاده شود، می تواند بسیار با طراوات باشد. اگر به دنبال القای اعتماد به نفس و دانش هستید، آبی را با قرمز برای لوگوی خود ترکیب کنید.

رنگ اقیانوس و آسمان، رنگی آرامش بخش که قلب شما را با آرامش، شهود، تخیل نوازش می دهد. همچنین به ما انگیزه می دهد که وفادار باشیم، صادق باشیم، اعتماد به نفس داشته باشیم و باهوش باشیم. به همین دلیل است که رنگ آبی برای شرکت ها بی نظیر است.

رنگ آبی نماد اعتماد و اطمینان است. در عین آرام شبخش بودن و زیبایی نماد اعتماد است. حس مورد اعتماد بودن را القا می کند.

مقاله های بیشتر...

اشتراک گذاری:

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x