۳ روش هوشمندانه استفاده از فضای منفی در طراحی لوگو

فضای منفی در طراحی لوگو

سه روش هوشمندانه برای استفاده از فضای منفی در طراحی لوگو

آیا به دنبال ایده های جدید برندسازی هستید تا مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید؟ سعی کنید لوگویی طراحی کنید که از فضای منفی در طراحی لوگو استفاده هوشمندانه کند. لوگوهای فضای منفی آرم هایی هستند که به طور خلاقانه از فضای سفید درون یک تصویر (یا حرف) برای ایجاد یک تصویر کاملا جدید استفاده می کنند. یک مثال کلاسیک، آرم نمادین فدرال اکسپرس است که در آن یک علامت فلش ظریف بین حروف “E” و “X” تشکیل شده است.

طراحی لوگو فضای نگاتیو دقیقاً ساده ترین کار نیست، اما چند راه امتحان شده و واقعی وجود دارد که طراحان دوست دارند فضای منفی را در طرح های لوگوی خود پیاده کنند. در این پست، ما سه مورد از این روش‌های مختلف را به اشتراک می‌گذاریم تا به پروژه‌های بسته‌بندی لوگو و برندسازی آینده شما کمک کند.

سفارش تایپوگرافی اسم

۱٫ در یک علامت کلمه

آیا می توانید نمادهای پنهان در این لوگوتایپ ها را انتخاب کنید؟ این طراحان گرافیک نمادهای ظریف و مرتبط را در تایپوگرافی لوگوی خود قرار دادند و از فضای منفی در طراحی لوگو بین ترکیب حروف مختلف و مناطق محصور در حروف استفاده کردند:

۲٫ نماد در نماد

یک لوگوی فضای منفی لزوماً نباید از هیچ حرفی استفاده کند. شما همچنین می توانید دو شکل مختلف را برای ایجاد معنای دوگانه در پشت یک نماد ترکیب کنید. بینندگان از تلاش برای یافتن معنای پنهان پشت طراحی شما لذت خواهند برد و شما آنها را با روشی بی دردسر که قادر به ترکیب دو ایده جداگانه بودید تحت تاثیر قرار خواهید داد. به این نمونه از فضای منفی در طراحی لوگو  نگاه کنید تا متوجه منظور ما شوید:

۳٫ داخل یک حروف

شما همچنین می توانید با ترکیب یک حرف با یک نماد، یک لوگوی هوشمندانه طراحی کنید. در این موارد، طراحان معمولاً فضای مثبت یک نامه را حفظ می کنند و نمادی را در فضای خالی داخل یا اطراف آن قرار می دهند. وقتی صحبت از طراحی لوگو به میان می آید، استفاده از نمادی مرتبط با محصول یا خدمات برند شما منطقی است. به این نمونه های زیر توجه کنید

به یاد داشته باشید که ایجاد یک طراحی لوگو فضایی چشم نواز و منفی لزوماً به طور طبیعی انجام نمی شود. اگر بخواهید، برای “خواندن بین خطوط” به تمرین و تمرین چشمان شما نیاز دارد. شروع به تلاش آگاهانه برای توجه به فضای اطراف اشکال مختلف کنید و به این فکر کنید که چه نوع تصویری می‌تواند به طور یکپارچه در آن اشکال خالی قرار بگیرد. موفق باشید و طراحی شاد!

توجه و استفاده از فضای منفی در یکی از ساده ترین و شیرین ترین روشهای طراحی لوگو می باشد.

مقاله های بیشتر...

طراحی لوگو شرکت ایمن سازان برتر

تشخیص لوگو حرفه‌ای: راهنمای کامل

تشخیص لوگو حرفه‌ای در دنیای امروز، لوگوها به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر هویت بصری برندها شناخته می‌شوند. یک لوگو حرفه‌ای می‌تواند تأثیر زیادی بر

اشتراک گذاری:

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x