ارتباط در طراحی لوگو

طراحی لوگوتایپ

ارتباط در طراحی لوگو

ارتباط در طراحی لوگو را از وجوه مختلف می توان مورد بررسی قرار داد. در این مقاله می خواهم مشخصا در باره ی ارتباط چشمی مخاطب و درک مفهوم صحبت کنم.

درک مفهوم

نکته ای که باید در طراحی لوگو باید بیشتر از هر چیزی مورد توجه قرار گیرد این است که با دیدن لوگو به موضوع کسب و کار پی برد. 

این مفهوم می تواند در نشانه یا نوشتار نمایان شود. قبل از هر چیز موضوع یا کسب و کاری که برای آن لوگو طراحی می کنید را دقیقا بفهمید. بعد از آن نماد مربوط به آن موضوع را پیدا کنید.

همیشه قرار نیست نماد اشاره ی مستقیم به کسب و کار یا موضوع داشته باشد. همینکه فرم لوگو ذهن را به سمت مفهموم مورد نظر سوق دهد کافیست. 

معنی و مفهوم در فرم متناسب  تعریف می شود. هرچقدر فرم ساده تر باشد گویا تر است.

مثلا لوگویی که برای طلافروشی یا طلاسازی یا کسب و کارهای لوکس طراحی می شود، فرم متعارف و معروفی دارد که در هر قالب لوگو از قبیل نشانه یا نوشتار قرار بگیرد، ذهن را به سمت مفهوم لوکس بودن سوق می دهد. 

همیشه قرار نیست برای طلاسازی یا فوشگاه جواهر از نماد الماس یا نمادهای تکراری استفاده کنید.

اگر بتوانید لوگو را از نمادهای غیر متعارف دور کنید و با خلاقیت شکل مورد نظر مفهوم را منتقل کنید شما موفق هستید.

لوگو گالری طلا سرشتن

زیبایی

زیبایی لوگو محصول متناسب بودن آن است. 

بد نیست به این موضوع اشاره کنم که ارتباط منطقی اجزا لوگو می تواند لوگورا متناسب کند.

خطوط عمودی، خطوط افقی و خمیده وقتی ارتباط منطقی باهم داشته باشند شما لوگو زیبایی خواهید داشت. 

در بجث ارتباط در طراحی لوگو لازم نیست به آرایه های دست و پاگیر و غیر لازم اتکا کنید. با کشف ارتباطات منطقی می توانید لوگو زیبا طراحی کنید. 

زیبایی همیشه در ساده گی است. رمز و راز ساده کار کردن همیشه کشف تناسبات منطقی است. 

از حس زیبایی شناسی خود کمک بگیرید و همیشه لوکو زیبا و با شکوه طراحی کنید. 

در مقاله های پیشین در این مورد بیشتر صحبت کرده ام . 

 

خلاصه گویی

در طراحی لوگو وقتی بیش از حط به آرایه متوسل می شوید لوگو را نازیبا می کنید. 

وقتی به آرایه و خطوط خمیده و اضافه تکیه می کنید یعنی خودتان هنوز به قطعیت نرسیده اید و یقینا طرح شما ارتباط لازم را نمی تواند ایجاد کند.

خاصیت و ویژگی لوگو ممتاز خلاصه بودن آن است. ضربه ایست که وارد می کند. 

لوگو زیبا ساده است. لوگو ساده قدرتمند است. اما اگر ارتباط بین زیبایی، مفهوم و تناسبات کشف نشود لوگو موفقی نیست. 
لوگو باید مختصر، مفید، سریع و بی تکلف مخاطب را جذب کند. 
سرمایه شما رزومه شماست. بیشتر از اینکه به مبلغ دریافتی فکر کنید به ایجاد قدرت در طراحی های خود فکر کنید.

در مقاله های بعدی درباره ی قدرت در طراحی تجربیاتم را در اختیار شما قرار می  دهم . 

مقاله های بیشتر...

اسم سالن زیبایی

انتخاب اسم سالن زیبایی

انتخاب اسم برای سالن زیبایی یکی از جذاب ترین و مهم ترین مراحل راه اندازی سالن زیبایی، انتخاب اسمی گیرا و جذاب است که در

اشتراک گذاری:

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x