لوگو Wordmark

لوگو وردمارک

لوگو وردمارک

لوگو وردمارک احتمالاً در طول زندگی خود هزاران لوگوی علامت کلمه دیده اید. بسیاری از بزرگترین برندهای موجود این نوع لوگو را برای نشان دادن هویت بصری خود انتخاب کرده اند. اما چرا آنها برای مثال با یک علامت کلمه روی یک نماد رفتند؟ و وقتی صحبت از طراحی به میان می‌آید، لوگوی wordmark از نظر فنی به چه معناست؟

اگر شما یک طراح گرافیک هستید که خدمات لوگو را ارائه می دهد، دانستن این موضوع بسیار مهم است زیرا از شما انتظار می رود که نوع مناسبی از لوگو را انتخاب کنید که به بهترین وجه از هویت برند مشتری شما پشتیبانی می کند.

در این پست، ما بر روی لوگوی علامت کلمه (یا لوگوتایپ) تمرکز می کنیم – به معنای عمیق آن، بهترین موارد استفاده و چند نکته مفید که در فرآیند طراحی باید در نظر داشته باشید. برای ما خوش شانس است، پل فون اکسایت، طراح لوگوی باتجربه ورد مارک، به ما می پیوندد تا این لوگوی قدرتمند تایپوگرافیک را روشن کند.

لوگو وردمارک

لوگو وردمارک چیست؟

علامت کلمه یا لوگوتایپ، در اصل، نام یک برند است که با استفاده از تایپوگرافی منحصر به فرد طراحی شده است. انواع مختلفی از نوع سبک‌ها برای علامت‌های کلمه استفاده می‌شود – رایج‌ترین آنها اسکریپت، sans-serif و serif هستند. به عنوان مثال، برخی از علائم نمادین معروف عبارتند از. کوکاکولا، گوگل و SONY.

چرا طراحی لوگو علامت کلمه بر خلاف استفاده از گرافیک؟

هر دو نوع لوگو مزایای خاص خود را دارند و انتخاب بین علامت کلمه یا علامت تجاری ذهنی و نسبت به چیزی است که کسب و کار می خواهد به تصویر بکشد. اگر کسب‌وکار جدیدی دارید و باید نام آن کسب‌وکار مشخص شود، استفاده از علامت کلمه تصمیم خوبی است. به دلیل سادگی، درک لوگوهای علامت کلمه برای مشتریان آسان است.

بهترین موارد استفاده برای لوگو علامت کلمه چیست؟

طول بسیار مهم است. لوگوهای Wordmark زمانی بهترین عملکرد را دارند که نام کسب و کار کوتاه و متمایز باشد و در ذهن مشتریان بالقوه بماند. نام شرکت طولانی می تواند به سرعت بیش از حد پیچیده شود و در نتیجه ظاهری غیرحرفه ای ایجاد کند. یک علامت کلمه خوب برای من زیبا، به یاد ماندنی و قابل استفاده در گزینه های مختلف نمایشگر است.

نحوه انتخاب نوع سبک مناسب

با توصیف کسب و کار شروع کنید. درست مانند رنگ ها، هر حروفی با یک صفت همراه است. به عنوان مثال، رنگ بنفش معمولاً با تجمل همراه است. وقتی صحبت از تایپ به میان می‌آید، می‌توانم یک حروف بزرگ ضخیم یا یک حروف بزرگ و تمیز و بدون سری را برای نمایش لوکس بودن تصویر کنم.

با توصیف کسب و کار شروع کنید. درست مانند رنگ ها، هر حروفی با یک صفت همراه است. به عنوان مثال، رنگ بنفش معمولاً با تجمل همراه است. وقتی صحبت از تایپ به میان می‌آید، می‌توانم یک حروف بزرگ ضخیم یا یک حروف بزرگ و تمیز و بدون سری را برای نمایش لوکس بودن تصویر کنم.

برای استفاده از این تداعی های بصری در انتخاب فونت مناسب، بسیار مهم است که مخاطب هدف خود را درک کنید.

نکاتی برای طراحان علاقه مند به کاوش در طراحی لوگوی wordmark وجود دارد؟

از آنجایی که یک علامت کلمه مبتنی بر متن است، مهمترین عاملی که در طراحی این لوگوها باید در نظر داشت خوانایی است. همچنین، سعی نکنید طراحی را بیش از حد پیچیده کنید. آن را ساده و به یاد ماندنی نگه دارید تا آن را متمایز کنید.

فرآیند طراحی لوگوی wordmark شما چگونه است؟

من دوست دارم با جمع آوری الهام شروع کنم که با طرح های اولیه و اظهارات در مورد یافته های خاص همراه است. به سرعت بعد یا در میان، شروع به ایجاد طرح های دقیق تر می کنم که پایه و اساس مراحل بعدی می شود.

 

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، باید چند طرح دقیق آماده برای ردیابی دیجیتالی با ابزار Pen داشته باشم. همه چیز از دریافت طرح مفهومی واقعی به صورت دیجیتالی گرفته تا بازبینی و صیقل دادن مفهوم در Adobe Illustrator انجام می شود. فقط طرح های مفهومی اسکریپت و حروف در واقع با استفاده از روکش ردیابی می شوند. مفاهیم sans-serif از ابتدا با استفاده از اشکال در Adobe Illustrator با استفاده از طرح‌ها به عنوان مرجع بصری ساخته شده‌اند.

غذای آماده

اکنون که درک بهتری از چرایی و زمان طراحی لوگو مارک کلمه دارید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:

 

برای کسب و کارهای جدید یک علامت کلمه با نام کوتاه در نظر بگیرید.

سبکی را با دقت انتخاب کنید که از پیام برند پشتیبانی کند

خوانایی مهم است: طرح را بیش از حد پیچیده نکنید و آن را به راحتی خوانا نگه دارید!

 

مقاله های بیشتر...

اشتراک گذاری:

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x