چگونه از برند و لوگوی خود محافظت کنیم؟ برندسازی و ایجاد لوگو هسته اصلی هر کسب و کاری را تشکیل می دهد. این به ایجاد یک هویت منحصر به فرد، سبک ارتباطی و تصویری مثبت از سازمان کمک می کند. این مورد درک مثبت برند شما را در ذهن مشتریان تقویت می کند. طراحی یک برند به یاد ماندنی باید تضمین کند که به هر قیمتی از آن محافظت می شود. هویت یک برند می تواند کپی شود و مورد سوء استفاده قرار گیرد.
برند چیست؟
برند برای نشان دادن عناصر اصلی هر کسب و کار ایجاد است. این عناصر می تواند شامل موارد زیر باشد:
- رابطه ای که دارد یا می خواهد با مشتریان ایجاد کند
- ارزش هایی که یک برند از آن حمایت می کند
- ماهیت کسب و کار
- متمایز بودن پیشنهادات، جلوه های بصری یا سبک ارتباطی برند که به ترند شدن آن در بازار کمک می کند.
چرا باید برای کسب و کار خود یک برند ایجاد کنید؟
نام تجاری برای هر کسب و کاری که قصد دارد به شدت ترند و حرفه ای و قابل اعتماد نزد مشتریان باشد، حیاتی است. یک برند عالی چیزی بیش از محصولات و خدماتی است که یک کسب و کار ارائه می کند. برندسازی به مشتریان و مصرف کنندگان شما امکان می دهد دقیقا بدانند که از سازمان شما چه انتظاری دارند.
برندسازی می تواند ارزش هر کسب و کاری را در طول زمان افزایش دهد و وفاداری مشتریان را به مرور بیشتر کند. به عنوان مثال، هر زمان که مردم به نوشابه کوکاکولا نگاه می کنند، آن را با احساس شادی مرتبط می دانند. این طعم نوشیدنی نیست که مهم است، بلکه موقعیت هایی است که می تواند لحظات شادی را به ارمغان بیاورد. اگر قرار بود این شرکت نوشیدنی های تیره، گازدار و شیرین بفروشد، آنقدر خوب عمل نمی کرد، درست است؟
برندسازی شامل چه مواردی است؟
فرآیند چگونه از برند و لوگوی خود محافظت کنیم؟می تواند ماه ها یا سال ها طول بکشد. که شامل گردآوری همه چیز از تصاویر، ارزشهای اصلی، منابع با تجربه، و تحقیقات بازار و ایجاد تصاویر مرتبط و در عین حال مرتبط برای مصرفکنندگان است.
بخش های ضروری یک برند عبارتند از:
- لوگویی که به صورت بصری نشان دهنده محصولات، افراد و اشتیاق است
- یک پل ارتباطی یا شعاری که برند را در ذهن مصرف کنندگان تجسم می کند
- تصاویر و متن هایی که از لوگوی برند
آموزش حفاظت از برند و لوگو
مهم ترین جنبه چگونه از برند و لوگوی خود محافظت کنیم؟ “علامت تجاری” است. ثبت علامت تجاری به یک کسب و کار این قدرت را می دهد که قابل کپی کردن نیست. این به طور کلی با یک لوگوی برند، نام آن و گاهی اوقات حتی یک شعار نشان داده می شود. لوگوها به گونه ای طراحی شده اند که ماهیت کسب و کار، داستان برند یا هر عنصر مهمی را که برند را قابل تشخیص می کند، بسازند. لوگو ثبت شده مخصوص آن کسب و کار است و به نماد اصلی آن تبدیل می شود.
برای راهنمایی و دریافت مشاوره طراحی لوگو با شماره ۰۹۳۶۷۳۳۰۳۸۶ تماس بگیرید و یا در تلگرام پیغام دهید.
لوگوها می توانند به کسب و کارها کمک کنند تا خود را از رقبا متمایز کنند. یک علامت تجاری می تواند به محافظت از مالکیت معنوی مانند “لوگو” یا “طراحی بسته بندی” در برابر تخلف کمک کند. مالک علامت تجاری مالک کسب و کار است.
حفاظت از لوگو و برند چقدر حیاتی است؟
لوگو حیاتی ترین نمایش بصری هر برندی است. لوگوی دارای حق چاپ به عنوان اثر هنری کسب و کار و طراح محافظت می شود.
فرآیند ایجاد محافظت از لوگو
هنگامی که قصد ایجاد لوگوی خود را دارید، به وضوح کامل در مورد آنچه که نام تجاری شما مخفف آن است نیاز دارید. شما باید به طور کامل استراتژی کاری که کسب و کار شما در آن قرار دارد، ارزش های اصلی آن، شخصیت افراد و سبک ارتباطی که می خواهید با مخاطبان ایجاد کنید را یاددشت کنید.
یک لوگو قرار است برند شما را توصیف کند. حتی زمانی که در یک تبلیغ در اتوبوسی با سرعت بالا مشاهده میشود، مشتریان شما باید متوجه شوند که برند شماست که به آن نگاه میکنند.
این سایت به شما امکان داشتن لوگوی رویای خود را می دهد. با سال ها تجربه و سابقه، می توانید به راحتی سفارش خود را در تلگرام با شماره ۰۹۳۶۷۳۳۰۳۸۶ ثبت کنید و خیالتان از طراحی حرفه ای آن راحت باشد.
نظم بخشیدن به نام تجاری خود و حفاظت از برند و لوگو می تواند در تضمین آرامش خاطر و ایمنی برند شما کمک زیادی کند. این حفاظت تضمین می کند که نام تجاری شما در بازار و ذهن مشتریان شما نقش بندد.
اگر قصد دارید کسبوکاری ایجاد کنید که بتوان برای نسلها از آن لذت برد و میراثی ساخت، توسعه یک برند و حفاظت از برند و لوگو اولین قدم است.