چگونه طراحی لوگو را خراب نکنیم: ۶ نکته از متخصصان

طراحی لوگو

چگونه طراحی لوگو را خراب نکنیم: ۶ نکته از متخصصان

به دنبال تقویت مهارت های طراحی لوگو  حرفه ای خود هستید؟ شما در جای مناسب هستید ما با کارشناسان برندسازی زمان خود تماس گرفته‌ایم و از آنها خواسته‌ایم تا نکته شماره ۱ خود را در مورد فرآیند طراحی لوگو حرفه ای به اشتراک بگذارند. از ارائه یک مفهوم طراحی درخشان، انتخاب شکل مناسب تا اطمینان از رضایت مشتری، همه اینها در اینجا برای شما ارائه شده است.

اجازه دهید این طراحان لوگو بزرگ راه را پیش ببرند و بیاموزند که چه چیزی یک لوگوی خوب را از یک لوگوی عالی متمایز می کند. بیا شروع کنیم!

طراحی لوگو

۱٫ زیاده روی نکنید

«اغلب این مسئله ای است که مردم سعی می کنند بیش از حد در یک لوگو قرار دهند. آنها سعی می کنند ایده های زیادی را با هم ترکیب کنند تا یک مفهوم واضح یا اصلی وجود نداشته باشد. اگر بتوانید چیزی را که در یک برند مهم‌تر است شناسایی کنید و آن را به روشی واضح و متمایز بیان کنید، این کلید موفقیت در طراحی لوگو است. علاوه بر این، همیشه تلاش کنید تا کاری خلق کنید که به آن افتخار می کنید و به آن اعتقاد دارید. از اضافه کردن آرایه های اضافی به طراحی خودداری کنید. هرچه این آرایه ها بیشتر باشد نشانه ضعف لوگو و ناتوانی طراح است.

اجازه دهید این طراحان لوگو بزرگ راه را پیش ببرند و بیاموزند که چه چیزی یک لوگوی خوب را از یک لوگوی عالی متمایز می کند. بیا شروع کنیم!

۲٫ زمینه را ثابت کنید

در نظر بگیرید که آیا لوگو حرفه ای هدف/نیازهای مشتری شما را برطرف می کند، با نسخه نمایشی هدف آنها مطابقت دارد، با دید زیبایی شناختی آنها مطابقت دارد و آنها را از رقبا متمایز می کند. اگر این موارد را با مشتری (نه برای) از ابتدا (مرحله کشف) تعریف کرده اید، می توانید از این اطلاعات برای اثبات اینکه طراحی لوگوی شما به طور عینی “درست” است استفاده کنید.

 

این کلید دریافت بازخورد و تایید متمرکز است، به جای عدم اطمینان ذهنی از مشتریان که صرفاً بر ظاهر یک لوگو متمرکز است. لوگوها بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که یک نماد و تایپوگرافی به صورت مجزا به نظر می رسند. زمینه را ثابت کنید و در جنگ پیروز شوید!» 

طراحی لوگو شرکت ایمن سازان برتر

۳٫ شکل مهم است

لوگوها یا نمادها احتمالاً قدیمی ترین شکل ارتباط بصری هستند و عمیقاً در فرهنگ ما ریشه دارند. اولین حروف الفبا از نمادهایی که معانی پیچیده ای داشتند سرچشمه گرفتند – به همین دلیل، اشکال هندسی ساده چیزی است که ما در سطح ناخودآگاه درک می کنیم.

درست مانند دوران حجر، اشکال ساده همان تأثیر را بر احساسات و درک ما دارند. دایره نشان دهنده وحدت، تمامیت و چرخه های طبیعی است و در عین حال دلالت بر سادگی، قدرت و کمال دارد. از طرف دیگر، یک مثلث متساوی الاضلاع، سه نیروی را برمی انگیزد که به طور مساوی عمل می کنند و یک کل غیرقابل شکست را می سازند. همچنین می تواند سه حالت از یک ماده را نشان دهد – یعنی مایع، گاز و یخ. در بیشتر فرهنگ‌ها، مربع نمایانگر دنیای مادی است، اما امروزه تمایل دارد ماده مصنوعی ایجاد شده توسط بشر را نشان دهد.

بنابراین، به یاد داشته باشید که شکل لوگو حرفه ای  خود را با دقت در نظر بگیرید و آن را با قصد انتخاب کنید. باید مطمئن شوید که شکل از پیام برند پشتیبانی می‌کند.»

لوگو شرکت تجاری کوشا

۴٫ زمان را برای جمع آوری جهت روشن سرمایه گذاری کنید

کار کلیدی قبل از شروع طراحی است. سرمایه گذاری زمان برای جمع آوری جهت روشن روند ایجاد لوگو و تایید آن را تسهیل می کند. طراحی لوگو فقط نوک کوه یخ است. همه چیز به این بستگی دارد که قبل از رسیدن به آنجا چه اتفاقی می افتد.»

 

«با مشتریان خود مصاحبه کنید تا کسب و کار، مخاطبان و خواسته های آنها را درک کنید. تحقیق کنید تا در دنیای مشتری غوطه ور شوید، ببینید در حال حاضر چه چیزی وجود دارد، الهام بگیرید و ایده ها را جرقه بزنید. تابلوهای روحی ایجاد کنید تا به مشتری کمک کنید تا احتمالات را درک کند و آنچه را که دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد، به او منتقل کند. برای اینکه یک جهت روشن و یک «چرا» در پشت تصمیمات طراحی خود به شما ارائه دهد، استراتژی داشته باشید. روزانه از وبلاگ‌های طراحی زیبا و طراحی حرفه‌ای استفاده کنید تا واژگان طراحی و اصول طراحی را بیاموزید تا بعداً بدانید که چگونه استدلال پشت هر انتخاب طراحی را بیان کنید. اینها به فرآیند طراحی، زمان، کیفیت و تایید شما کمک می کند!»

۵٫ روند سایر طراحان را مشاهده کنید

«در زمان استراحت، دوست دارم وبلاگ‌هایی را تماشا کنم که طراحانی را که تحسین می‌کنم نشان می‌دهند. از طریق این ویدیوها، می‌توانم در مورد فرآیند خلاقانه آنها بینش پیدا کنم و بعداً تکنیک‌های آن‌ها را برای خودم به کار ببرم. چه به تازگی شروع به کار کرده باشید و چه بیش از ۱۰ سال در صنعت طراحی بوده اید، چیزهایی که از مشاهده کار طراحان دیگر یاد خواهید گرفت شگفت انگیز است!

هنگام شروع یک پروژه لوگو، یک روز کامل را به جمع آوری الهام اختصاص می دهم. اینترنت ساده ترین منبع برای یافتن محتوا است، اگرچه طراحان گرافیک اغلب به تصاویر مشابه آنلاین نگاه می کنند. برای جلوگیری از استفاده از الهامات مشابه دیگران، بریده‌هایی از دوره‌های گذشته را جمع‌آوری می‌کنم تا با یافته‌های اینترنتی‌ام ترکیب کنم و در تابلوهای روحی ادغام کنم.»

لوگو برند فشن darren siew

۶٫ آرم هایی ایجاد کنید که فراتر از کاغذ باشد

وقتی صحبت از طراحی لوگو به میان می آید، همیشه بهتر است آن را ساده نگه دارید. این به خوانایی و تطبیق پذیری کمک می کند. در عصر امروز، فناوری همیشه در حال تغییر و تحول است، بنابراین ما به عنوان طراح باید لوگوهایی را فراتر از کاغذ ایجاد کنیم. به عنوان مثال، VR و AI مکان‌هایی هستند که طراحی لوگو ممکن است در آینده رایج‌تر شود، بنابراین ایجاد یک لوگوی ساده می‌تواند به تنظیم لوگو برای موفقیت در این برنامه‌ها کمک کند.

 

یک لوگوی ساده به یاد ماندنی است که در ایجاد هویت و ارتباط با برند بسیار موثر است. این می تواند وسوسه انگیز باشد که بخواهید بیش از حد یک لوگو طراحی کنید یا جزئیات زیادی را در آن قرار دهید. این می تواند در مواقعی که باید از لوگو در اندازه کوچک استفاده شود یا اگر باید به روش خاصی مانند گلدوزی چاپ شود، مشکلاتی ایجاد می کند. در تجربه من، استفاده از خویشتن داری متفکرانه و ایمان به قدرت سادگی، مؤثرترین طرح‌های لوگو حرفه ای را ایجاد می‌کند.»

مقاله های بیشتر...

لوگو شرکت دکوراسیون آریسام

اهمیت گرافیک در طراحی برند

چگونه طراحی گرافیکی در قلب ساخت هویت بصری یک برند قرار دارد. در دنیایی مملو از اطلاعات و انتخاب ها، هویت برند قوی به عنوان

اشتراک گذاری:

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x