۷ مورد از اهمیت های لوگو در برندسازی سریع

اهمیت لوگو در برندسازی، اهمیت هویت بصری در برندسازی

اهمیت لوگو در برندسازی را قرار است در این مقاله بررسی کنیم. یکی از موضوعاتی که کسب و کار های کوچک و بزرگ همواره در تلاش هستند تا بتوانند جایگاه برند خود را روز به روز بالاتر ببرند برندسازی می باشد. برای برندینگ نکات مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها لوگو می باشد.

نگاهی به اهمیت لوگو در برندسازی

اگر در برندسازی از لوگوی مناسب و حرفه ای استفاده نکنید مخاطب جذب برند شما نخواهد شد. لوگو اولین موردی است که ابتدای برندسازی بیشتر کارشناسان به آن دقت می کنند. و سعی می کنند از جنبه های مختلف لوگو شرکت را بررسی کنند.

لوگو ها همیشه در معرض دید هستند و باعث شناخته تر شدن برند می شوند و از طرفی قابلیت این را دارند که در هر قسمتی چاپ یا درج شوند. و این موضوع دست شما را باز می گذارد تا بتوانید لوگو شرکت را در نقاط مختلف در معرض دید قرار دهید. حال به اولین نکته از ۷ مورد از اهمیت های لوگو در برندسازی سریع می پردازیم.

منحصر به فرد نشان دادن کسب و کار

یک لوگوی خوب باعث می شود که کسب و کار شما در میان جمعیت برجسته شود و توجه ها را به خود جلب کند. در میان رقبایی که دارید اگر لوگوی خوبی را به نمایش بگذارید، قطعاً مشتریان به این فکر می افتدند که برای یک بار از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.

در نگاه اول تاثیر خود را می گذارد

اغلب اولین چیزی که مشتریان در مورد یک کسب و کار متوجه می شوند، لوگوی آنهاست. در هر تبلیغاتی لوگو بخش اصلی آن است. همچنین در بنر های تبلیغاتی، اتیکت ها و … هنگامی که چشم مخاطب لوگو شما را دنبال کند، در نگاه اول جذب می شود و در ذهن خود می سپارد که به فروشگاه شما سر بزند.

اهمیت لوگو در جلب اعتماد مشتری

هنگامی که یک کسب و کار شروع به کار می کند و در همان ابتدا لوگوی مناسبی را انتخاب می کند حس اعتماد را به مشتری انتقال می دهد. و این گونه مشتریان اعتماد بیشتری به کسب و کاری که تازه فعالیت خود را شروع کرده است می کنند. تصور کنید که در یک مهمانی هستید و دوستان شما فقط نام یک برند را به زبان می آورند و آن برند هم لوگویی ندارد که بخواهد در معرض دید مخاطبان بگذارد، حال چه احساسی دارید؟ قطعاً احساسی نسبت به آن برند ندارید و با خود می گویید اعتماد کردن به چنین برندی سخت است. اما اگر لوگوی آن را از قبل دیده بودید حس و حال شما فرق می کرد.

برقراری ارتباط احساسی با برند در اهمیت لوگو در برندسازی

یک لوگو از رنگ و اِلمان های متفاوتی خلق می شود. و تمامی این اِلمان ها اصولی دارند که طراحان لوگو به آن ها مسلط هستند. اصولی مانند روانشناسی رنگ ها. هنگامی که تمام این قواعد در لوگو رعایت شود مخاطبان ارتباط احساسی با برند شما برقرار خواهند کرد و همیشه سعی می کنند برند شما را به دیگران معرفی کنند و از معرفی کردن آن لذت ببرند.

ضرورت لوگو در بازار جهانی

با توجه به برند های بزرگی که در سراسر جهان وجود دارند توقع مشتریان روز به روز بیشتر می شود و اهمیت لوگو در برندسازی مهم تر از قبل می شود. مشتریان همیشه کسب و کار های مشابه را با برندهای برتر مقایسه می کنند. و انتظار دارند که حداقل ترین مورد ممکن را کسب و کار های کوچک رعایت کنند. بنابراین اگر مخاطبان با لوگو و هویت بصری برند شما ارتباط خوبی برقرار کنند همیشه در ذهنشان خواهید ماند و فراموش کردن چنین برندی تقریبا غیرممکن می شود.

طولانی تر شدن عمر کسب و کار

یک لوگو نه تنها نشان دهنده کسب و کار شما است، بلکه تعهد به مشتری را نیز نشان می دهد. و نشان دهنده این است که شما قصد دارید برای مدت طولانی کسب و کار خود را حفظ کنید.

ارسال پیام به مخاطب

لوگو ها تعریف کننده شخصیت برند هستند. و به جای شخصیت برند صحبت می کنند. شما می توانید با طراحی لوگو پیام یا شعار کسب و کار خود را به مخاطبان ارسال کنید. حتی می توانید از لوگو های مفهمومی و ترکیبی استفاده کنید تا مخاطبان به محض دیدن لوگو متوجه پیغام آن بشوند و چنین لوگو هایی برای مخاطبان جذاب است.

جمع بندی

اکنون که هدف نقش و اهمیت لوگو برای کسب و کارها  را متوجه شدید بهتر است اقدامی کنید و برای شرکت خود لوگوی حرفه ای طراحی کنید. اگر هم در حال حاضر لوگوی دارید بررسی کنید که آیا ویژگی های یک لوگو منحصر به فرد را دارد یا خیر؟ همچنین برای سفارش طراحی لوگو می توانید به ما پیغام دهید تا در کمترین زمان یک لوگو حرفه ای برای شما طراحی کنیم. ایجاد یک لوگوی حرفه ای گام بزرگی برای موفقیت کسب و کار شما است که ما از صفر تا صد طراحی لوگو کنارتان هستیم.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که لوگو باید در فرم و قالبی که اجرا میشود جذاب و زیبا باشد. طراحی باید آنقدر هوشمندانه باشد که اگر در تابلو، سربرگ، سوشال میدیا و چاپ استفاده می شود زیبایی خود را از دست ندهد. لازمه داشتن لوگویی با این مشخصات طراحی اصیل و حرفه ای است.

مقاله های بیشتر...

طراحی لوگو شرکت ایمن سازان برتر

تشخیص لوگو حرفه‌ای: راهنمای کامل

تشخیص لوگو حرفه‌ای در دنیای امروز، لوگوها به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر هویت بصری برندها شناخته می‌شوند. یک لوگو حرفه‌ای می‌تواند تأثیر زیادی بر

اشتراک گذاری:

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x