چگونه لوگوی مورد علاقه مشتری بسازیم؟ تمام کسب و کارها به یک لوگو نیاز دارند، خواه یک شرکت کوچک باشد یا یک شرکت بزرگ. بنابراین، چگونه می توانید یک لوگو بسازید تا موفقیت آمیز باشد؟ در این مقاله مراحل ساخت لوگوی مورد علاقه مشتریان را به شما ارائه می دهیم.
کسب و کار خود را تحلیل کنید
قبل از شروع طراحی لوگوی خود، به شدت توصیه می شود که برای تجزیه و تحلیل کسب و کار و محصولات خود وقت بگذارید. دلیل آن ساده است، شما می خواهید لوگویی ایجاد کنید که نشان دهنده و انتقال یک پیام خاص باشد. به سوالات زیر پاسخ دهید،
- نقاط قوت و ارزش های شما چیست؟
- چگونه از رقابت متمایز می شوید؟
- در صورت لزوم، فهرستی از کلمات کلیدی که کسب و کار شما را به خوبی توصیف می کند تهیه کنید.
مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید
سپس، نوبت به تجزیه و تحلیل مخاطبان هدف می رسد. اگر می خواهید لوگویی طراحی کنید که مورد پسند این دسته از افراد قرار گیرد، ابتدا به یک مشتری هدف نیاز دارید. به سوالات زیر پاسخ دهید،
- دقیقاً محصولات شما برای چه کسانی هستند؟
- چه کسی به خدمات شما نیاز دارد؟ (این یک مرحله مهم در هنگام ایجاد کسب و کار یا محصولات جدید است. )
- هنگامی که گروهی از افراد را هدف قرار دادید، دریابید که آنها چه چیزی را دوست دارند؟ و نیازهای آنها را پیدا کنید
این به شما دید می دهد که آیا نیاز به طراحی لوگویی دارید که نسبتاً عمومی باشد یا می بایست ظاهر بسیار دقیق و خاصی داشته باشد. بدیهی است که می توان مخاطبان هدف متفاوتی داشت.
ترند ها را تحلیل کنید
ترندهای مربوط به لوگوها تا حدی مهم هستند. بنابراین، وقت بگذارید و بدانید که چه چیزی مد است و چه چیزی نیست. این می تواند شما را از برخی اشتباهات نجات دهد. به جدیدترین طراحیها نگاه کنید و از آنها الهام بگیرید. این می تواند استفاده از اشکال خاص، فونت ها، پالت رنگ و غیره باشد. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که از آنجایی که ترند طراحی لوگو اغلب تغییر می کند، نباید بدون دلیل از مدها پیروی کنید.
مهم ترین ترنددر سال های اخیر سادگی و مینیمالیسم بوده است.چگونه لوگوی مورد علاقه مشتری بسازیم؟ لوگوی خود را با جزئیات غیر ضروری پر نکنید. ایجاد یک لوگوی ساده می تواند به شما کمک کند از آن در همه جا به راحتی استفاده کنید، چه در چاپ و چه در وب. همچنین، استفاده از اشکال هندسی، رنگ با جلوه های سه بعدی و طرح بندی حروف همچنان ترند قوی امسال است.
ایجاد اولین نسخه از لوگو مورد علاقه مشتری
اکنون که ایده ای از مخاطبان هدف خود و آخرین ترندها دارید، زمان طراحی فرا رسیده است! یک سبک لوگوی مرتبط، پالت رنگ و فونت مناسب را انتخاب کنید و سپس شروع به تست کنید. به یاد داشته باشید که هر عنصر تصویر برند شما باید با ارزش های شرکت شما هماهنگ باشد. در صورت لزوم، می توانید از Dribbbleاستفاده کنید . هر روز، هزاران لوگو توسط طراحان حرفه ای در آنجا منتشر می شود.
لوگوی مورد علاقه را به دیگران نمایش دهید
وقتی بالاخره یک لوگوی امیدوارکننده در دست دارید، وقت آن است که آن را آزمایش کنید. فوراً آن را فاش نکنید. برای افزایش شانس اینکه مشتریان شما آن را دوست داشته باشند، با نشان دادن آن به اطرافیانتان مانند دوستان و همکارانتان شروع کنید تا بازخورد آنها را دریافت کنید.
در مرحله بعد، گروهی از افرادی را پیدا کنید که مخاطبان هدف شما را به خوبی نشان دهند و سپس لوگوی خود را به آنها نشان دهید. آیا گروه های مرتبط در شبکه های اجتماعی را می شناسید؟ از آنها بپرسید که چه فکر می کنند و وقتی لوگو شما را می بینند چه احساسی دارند. به خاطر داشته باشید که تغییر همیشه می تواند ترسناک باشد. ممکن است کمی طول بکشد تا مشتریان شما به لوگو جدید شما عادت کنند.
در پایان، اگر میخواهید مشتریانتان لوگوی شما را دوست داشته باشند، مهم است که بدانید چه چیزی را دوست دارند و ایدهای از روندهای فعلی داشته باشید. یکی از شرکت هایی که در طراحی مجدد لوگوی خود بسیار موفق بوده است موزیلا فایرفاکس است. این مرورگر وب از قبل اعلام کرد که در حال کار بر روی طراحی مجدد هستند و از مخاطبان عظیم خود بازخورد درخواست کرد. لوگوی موزیلا فایرفاکس مطمئنا نمونه خوبی از یک لوگوی ساده و موثر است!
اگر به مشاوره و طراحی لوگو نیاز دارید کافیست همین الان گوشی خود را بردارید و در تلگرام به ما پیغام دهید تا شما را راهنمایی کنیم: ۰۹۳۶۷۳۳۰۳۸۶