تغییر لوگو فانتا
برند فانتا Fanta در سال ۱۹۵۵ در ایتالیا متولد شد. برند فانتا متعلق به شرکت کوکاکولا است. لوگو فانتا
هویت بصری برند فانتا به تازگی بروز شده است و تغییرات فراوانی در لوگو و هویت نوشتاری و گرافیکی آن ایجاد شده است. مدیران شرکت تغییرات برندینگ فانتا را بزرگترین تغییرات اعمال شده در طول تاریخ این برند میدانند.
تغییر هویت برند فانتا، شامل معرفی یک بطری نامتقارن مارپیچی و یک دستور تولید جدید برای فانتای نارنجی (Fanta Orange) است که ادعا میشود قند آن یک-سوم کمتر است.
در قلب این تحول، یک هویت بصری جدید قرار دارد که برای نمایش تم “میوهای، تفریح و باطراوت” فانتا طراحی شده است.

تاریخچه برند فانتا
https://alirezahoseinzadeh.ir/nokia-new-logo/خاستگاه فانتا به کشور آلمان در زمان جنگ جهانی دوم باز میگردد.
این بدین معناست ، زمانی که نیروهای متفقین ممنوعیت تجارت با آن کشور را وضع کرده بودند و شرکت کوکاکولای آلمان قادر نبود تا مواد اولیه مورد نیاز خود را برای تولید نوشابه وارد کند در نتیجه مکس کیث مدیر شرکت کوکاکولای آلمان در زمان جنگ جهانی دوم، تصمیم گرفت یک محصول جدید به بازار آن کشور عرضه کند که مواد اولیه آن در آلمان موجود باشد.
این مواد اولیه شامل آب پنیر و تفالههای میوه بود.
انتخاب نام فانتا نیز نتیجه جرقه ذهنی یکی از فروشندگان آن شرکت به نام جو نیپ بود.
بدین ترتیب که وی در جواب درخواست کیث از کارمندانش برای نامگذاری این محصول جدید بلافاصله نام فانتا را بر زبان آورد.

تغییری در راستای برندسازی
تغییر به یک هویتبصری جهانی، فانتا را با کوکاکولا و اسپرایت همسو کرده است. در کل، میتوان گفت کار محکمی است که دقیقاً آنچه روی جعبه آن نوشته شده را انجام میدهد. حال برند احساس اتحاد بیشتری میکند و پیام واضح است.
سو مورفی، مدیر ارشد طراحی شرکت کوکاکولا، میگوید: «هویت فانتا، و بهویژه لوگو، از دهه ۱۹۴۰ تا امروز به طور قابل توجهی تکامل یافته است. هدف ما از این بروزرسانی، تبلور جسورانه و نمادین عناصر مختلف برند فانتا بود. ما به همراه برندهای دیگر، در شرایط سخت در دنیا مقاومت می کنیم و در دنیا شناخته می شویم.»
آیا هویتبصری فانتا، مثل کوکاکولا به نماد معروفی تبدیل خواهد شد؟ شاید نه.
اما از آنجایی که لوگوی قبلی فانتا نمادی از دنیای برندسازی نبود، به نظر میرسد که این بروزرسانی یک پله بالاتر باشد.
فانتا تنها شرکت تولید کننده نوشابه نیست که اخیراً از ظاهر جدیدش رونمایی کرده است. چندی پیش شرکت پپسی نیز از لوگوی جدیدش رونمایی کرد. این تغییر پس از تغییر برند پپسی در دنیای برندهای نوشیدنی، بسیار جذاب است.
بازاریابی برند فانتا
فانتا به خاطر تبلیغات شاد و موفقش در آمریکا شناخته شدهاست.
تبلیغات فانتا توسط گروه فانتاناس انجام میگیرد که شامل گروهی از دختران جوان است.
هر کدام از این مدلهای تبلیغاتی کار تبلیغ یک طعم را انجام میدهند.
محبوبیت جهانی برند فانتا
فانتا بیش از ۷۰ طعم مختلف در سراسر جهان دارد.
برای نمونه در کشورهای رومانی، بلغارستان، مقدونیه، بوسنی و هرزگوین و برخی کشورهای دیگر فانتا با طعم آقطی سیاه و در سوئیس و هلند فانتا با طعم انگور فرنگی تولید میشود.
منبع تاریخچه : ویکی پدیا