ایجاز در طراحی لوگو

ایجاز در طراحی لوگو

تعریف ایجاز

قبلی از شروع مقاله ایجاز در طراحی لوگو بهتر است با کلمه ایجاز آشنا شویم
ایجاز یعنی تلخیص و پیراستن شعر و نثر از حواشی و زوائد، 

به طوری که، بیشترین توان بیان در عین داشتن کمترین تعداد کلمات، ابیات و جملات حاصل آید.   

فهم مخاطبان از اشعار و متون موجز، درجات مختلفی داشته، از مرتبهٔ ساده شروع می‌شود،  

 و به لایه‌ها و اعماق چندگانه معنایی می‌رسد. تعداد، جهات، و عمق لایه‌های قابل ادراک به آموخته‌ها، تجربیات، حالات، و ذخائر ذهنی شخص بستگی پیدا می‌کند. توضیحات مفصل در ویکی پدیا

ایجاز در طراحی لوگو

من همیشه معتقد هستم بعضی قوانین و تعاریف در تمام هنرها صدق می کند. ایجاز در طراحی لوگو یکی از مهمترین عوامل زیبایی و قواعد کلی این کار است. طراح اگر به ایجاز آشنا باشد و این توانمندی فردی را در خود رشد بدهد یقینا می تواند سریع به نتایج مطلوب برسد. چنانکه وقتی طرحی ارائه می شود همانند معمایی است که حل شده است. این کشف ، تخصص طراح می باشد و هرچه طراح از توانمدی ایجاز برخودار باشد یقینا می تواند در کار خود متمایز و موفق تر باشد. 

توانمندی فردی

توانمندی فردی هنرمند در قاعده ی ایجاز قبل از هرچیز از اعتماد به نفس و آگاهی به آن توانمندی سرچشمه می گیرد. طراحی که سعی می کند مفاهیم را با اشکال مختلف در طرح ارائه دهد یعنی خودش به این اعتماد به نفس و قدرست نرسیده است. لازم به ذکر است توانمندی ایجاز در طراحی لوگو بر پایه ی تکرار و تمرین استوار است.ریشه ی تکرار و تمرین ، تجزیه و تحلیل و بررسی آثار دیگران است. در قدم اول اگر حس زیبایی شناسی درونی فعال شود تشخیص لوگو حرفه ای و اصیل از غیر اصیل و بهم ریخته آسان می شود. پس در وهله ی اول طراح و هر هنرمندی نیازمند دیدن و شنیدن درست است. اگر خوب ببینیم قطعا خوب هم اجرا خواهیم کرد. 

طراحی جرفه ای لوگو

ورودی باید کنترل شود!

ذهن مانند دستگاهی عمل می کند که هرچه به آن بدهید همان را ارائه می دهد. مثلا اگر شما به قدرت و اعتماد به نفس درونی برای زیبایی شناسی نرسیده باشید نمی توانید لوگو یا هر هنر دیگر را تجزیه و تحلیل کنید. لذا دیدن آثار فاخر و هنری می تواند کمک شایانی به ساختن الگوهای درست بکند. اگر تحت تاثیر آثار شخص خاصی باشید بعد از مدتی آثاری که خودتان تولید می کنید شبیه یا وام گرفته از آن آثار می شود. یا گر ذهن شما در قالب خاصی درگیر یا به عبارتی قفل شود تمام آثار شما شبیه هم می شود. پس لازم است تمام فضاها و تمام آثار از طراحان برتر  را مورد نقد و تجزیه و تحلیل قرار دهید تا بتوانید حس زیبایی شناسی درونی خود را فعال کنید و نتیحتا با آموزش نرم افزارها و ابزراهای مورد نیاز آثار مطلوب و قابل قبول ارائه دهید. ایجاز در طراحی لوگو مستلزم کنترل ورودی های ذهن یعنیخوب دیدن و تجزیه و تحلیل کردن آثار دیکران و بعد از آن تمرین و تکرار است تا این توانمندی در شما فعال شود و  در کوتاه ترین زمان بهترین لوگوهارا به اقتضای هر سفارش طراحی کنید. 

ساده کار کردن سخت است

طراحی لوگو

ایجاز در طراحی لوگو در دنیای امروز بسیار حائز اهمیت است. چنانکه لوگوهای شرکت های مهم و معروف روز به روز لوگوهای خود را مختصر تر می کنند. چونکه این واقعیت رسیده اند که هرچه شکل لوگو ساده تر باشد تاثیرگذاری و ماندگاری آن در ذهن مخاطب بیشتر است. مثلا در عکس بالا به سیر تکاملی تیم یونتوس توجه کنید.
اما طراحی چنین لوگو هایی که بتواند در کوتاه ترین و مختصرترین شکل ممکن مفاهیم متعالی برند را بیان کند بسیار سخت و پیچیده است. البته سخت و پیچیده برای کسانی که نتوانسته اند به اهمیت ایجاز در طراحی لوگو پی ببرند. طراحان برتر که توجه شرکتهای معروف را به سمت خود جلب می کنند پی به این توانایی برده اند یا خود را برای حل این چالش آماده کرده اند. شاید بتوان گفت مهمترین ویژگی طراح لوگو توانایی ایجاز در طراحی لوگو است. 
در کل ایجاز یعنی بیان طولانی ترین مفاهیم در مختصرترین عبارت ، جمله ، کلمه ، یا شکل

مقاله های بیشتر...

برندبوک چیست؟

برندبوک چیست؟

برندبوک یا کتابچه برند، یک سند جامع است که هویت و استانداردهای یک برند را مشخص می‌کند. این سند شامل تمام عناصر بصری و ارتباطی برند

طراحی لوگو مناسب

نحوه کسب و کار طراحی لوگو

نحوه کسب و کار طراحی لوگو: راهنمای کامل برای موفقیت در بازار طراحی لوگو یکی از مهم‌ترین بخش‌های برندسازی است و بازار پررونقی دارد. اگر

اشتراک گذاری:

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x