۵ اشتباه رایج در طراحی لوگو

اشتباهات رایج در طراحی لوگو

۵ اشتباه رایج در طراحی لوگو را قصد داریم در این مقاله بررسی کنیم. البته اشتباهات فقط به ۵ مورد ختم نمی شود اما این نکات، جزء مهم‌ترین‌ها هستند. اگر شما طراح لوگو هستید مهم است که در طرح های خود چنین اشتباهاتی را مرتکب نشوید. چرا که باعث افت کیفیت کارتان می شود. اگر هم کارفرما هستید حتماً دقت داشته باشید تا لوگویی که طراحان به شما تحویل می دهند بی عیب و نقص باشد.

کپی کردن اولین اشتباه رایج در طراحی لوگو

متاسفانه به دلیل نبود قوانین کپی رایت در ایران، بعضی از طراحان گرافیک، هنگامی که لوگویی را می خواهند طراحی کنند. از نمونه های مشابه کپی می کنند و فقط چند قسمت از آن را ویرایش می کنند. لوگو هویت یک برند است. و اگر بخواهیم یک لوگو را کپی کنیم مرتکب دزدی می شویم و در اصل ضربه بزرگی به اعتبار کسب و کار می‌زنیم. از یک لوگو برند می توانید فقط الهام بگیرید و در ذهن خود لوگوی جدیدی را طراحی کنید.

انتخاب رنگ اشتباه در طراحی لوگو

دومین اشتباه انتخاب رنگ نامناسب برای لوگو می باشد. شما به عنوان طراح لوگو می بایست دقت داشته باشید که نسبت به موضوع کسب و کار رنگ را انتخاب کنید. حتی اگر کارفرما نیز در انتخاب یک رنگ اشتباه تاکید می کند. شما موظف هستید تا کارفرما را با توضیح نکات تخصصی و بازاریابی آگاه کنید.

تایپوگرافی در طراحی لوگو

یکی از اشتباهات رایج طراحان لوگو ایجاد فاصله بین حروف است. فاصله گذاشتن بین حروف باعث می شود ارتباط بصری لوگو از بین برود. و آن جلوه زیبا را نداشته باشد. علاوه بر این موضوع انتخاب سایز، نوع فونت، یا نازک و ضخیم بودن فونت از اهمیت بالایی در زیبایی و حرفه ای نمایش دادن لوگو برخودار است. اگر به لوگوی برندهای بزرگ دنیا نگاه کنید متوجه خواهید شد که این قواعد به طور کامل رعایت شده است.

استفاده از نرم افزار های غیر استاندارد طراحی لوگو

نرم افزارهای زیادی توسط شرکت های توسعه دهنده گرافیک عرضه می شود. این نرم افزار ها طراحان لوگو را کم کم تنبل می کند. زیرا باعث می شود طراحان بر روی ایده پردازی تمرکز نکنند. و به مرور ذهنشان به نمونه های آماده عادت می کند. از طرفی این نرم افزار قابلیت های کاملی که یک طراح لوگو به آن نیاز دارد را ارائه نمی کنند. بهتر است برای طراحی لوگو از نرم افزار های استاندارد مانند فتوشاپ و ایلستریتور استفاده کنید. فرقی نمی کند در ابتدای راه طراحی لوگو هستید یا در مسیر طراحی لوگو. علاوه بر امکانات یکی دیگر از ایرادات نرم افزار های مشابه فتوشاپ و… این است که اگر بخواهید عکس ها را در ابعاد بزرگتر خروجی بگیرید یا می بایست نسخه پولی را خرید کرده باشید یا اگر هم خرید باشید نسبت به فتوشاپ و ایلستریتور خروجی ماتی را می بینید.

طراحی لوگو متناسب با تمام رسانه ها

معمولاً شرکت ها از لوگو فقط برای چاپ کارت ویزیت، وب سایت استفاده نمی کنند. آنها گاهی اوقات ممکن است برای چاپ روی لباس، پرچم و … استفاده کنند. و شما به عنوان طراح لوگو باید دقت کنید تا لوگویی را طراحی کنید که در اکثر نقاط قابل استفاده و چاپ باشد. چاپ لوگو مهم ترین نکته است. طرح باید به گونه ای باشد تا با ابزارهای متفاوت چاپ، قابل پیاده سازی با بالاترین کیفیت باشد.

چگونه از این اشتباهات جلوگیری کنیم؟

طبیعتاً با مطالعه یک نکته نمی توانید از جلوگیری این اشتباهات و سایر اشتباهات جلوگیری کنید. اما قادر خواهید بود روز به روز طرح های حرفه ای تری خلق کنید.

نمونه کار ببینید

در طول روز وقت بگذارید و نمونه کارهای همکاران خود را مشاهده کنید تا کم کم ۵ اشتباه رایج در طراحی لوگو را به حداقل برسانید. همیشه باید این کار را به مدت نیم ساعت در روز انجام دهید. با این حرکت مغز شما خلاق تر می شود و تصاویری که دریافت می کند را دسته بندی می کند. تا هنگامی که قصد داشتید لوگویی را طراحی کنید نمونه ها را برایتان یادآوری کند. علاوه بر نمونه کارهای همکاران، به سایت های مانند Freepik.Dribbble مراجعه کنید و طراحان بین المللی را تحلیل کنید.

مطالعه کنید

مقالات، کتاب، مجلات، پست های اینستاگرام و تلگرامی را با دقت مطالعه کنید. چه در این زمینه، چه در زمینه های دیگر مطالعه کمک بزرگی بهتان می کند. اما دقت کنید مطالعه کردن کتاب های طراحی لوگو به این شکل نیست که یکبار بخوانید و تمام. لازم است نکاتی را که یاد می گیرید همان لحظه یادداشت کنید و با استفاده از نمودار فراموشی ابینگهاوس نکات را مرتب مرور کنید. این روشی است که کمک می کند مطالب را فراموش نکنید. حتی علاوه بر کتاب، این روش را بر روی پست های اینستاگرامی، تلگرامی و یا هر مطلبی که یاد می گیرید اجرا کنید.

جمع بندی اشتباهات رایج در طراحی لوگو


مقاله های بیشتر...

طراحی لوگو شرکت ایمن سازان برتر

تشخیص لوگو حرفه‌ای: راهنمای کامل

تشخیص لوگو حرفه‌ای در دنیای امروز، لوگوها به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر هویت بصری برندها شناخته می‌شوند. یک لوگو حرفه‌ای می‌تواند تأثیر زیادی بر

اشتراک گذاری:

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x