معرفی کامل اصول طراحی لوگو کافه و کافی شاپ

طراحی لوگو کافی شاپ

طراحی لوگو کافی شاپ اگر طراح لوگو باشید تا به الان حتماً پروژه ای برای کافه ها داشته اید. لوگو های کافی شاپ در اصول خاصی پیروی می کنند که اگر بتوانید آن اصول را رعایت کنید قطعا کارتان باکیفیت تر از قبل خواهد بود. در این مقاله به بررسی نکات می پردازیم.

آشنایی با طراحی لوگو کافه

لوگو کافه ها اولین چیزی هستند که مخاطب آن ها را مشاهده می کنند. و به جرات می توان گفت لوگو تنها موردی است که مخاطب با دیدن آن تصمیم می گیرد برای اولین بار از آن کافه محصولی خریداری کند یا نه. بنابراین لوگو کافه نقش مهمی در فروش و برندینگ آن دارد.

سادگی در طراحی لوگو کافه

سادگی اولین اصل برای طراحی لوگو کافه است. لوگو های ساده در اولین نگاه، نظر مخاطب را به خود جلب می کند. چرا که لوگو های ساده از آن جایی که اِلمان هایی کمی برای طراحی آن ها به کار برده می شود مغز انسان فقط در چند ثانیه قادر به تشخیص کامل آن می شود. اما از طرفی لوگو های پیچیده مغز می بایست تمرکز زیادی کنید تا مانند یک پازل جزئیات را کنار هم قرار دهد تا متوجه شود مفهوم لوگو چه می باشد. و همین انتظار و تمرکز باعث می شود حوصله مخاطب سر رود و توجه به کافه نداشته باشد. لوگو هایی مانند مک دونالد، استارباکس را اگر مشاهده کنید با سادگی لوگو بیشتر آشنا خواهید شد.

لوگو کافه و رستوران چون معمولا روی ظروف، تابلو و دکور استفاده می شود لازم است ساده و متناسب باشد. و باید حس آرامش را تداعی کند. 

جذابیت کافه و رستوران برای جذب مشتری در فضای آرامش بخش و دکوراسیون زیبای آن است. از این رو لوگو می تواند به دلنشین تر شدن این فضا کمک کند به شرط آنکه متناسب با دکور فضای رستوران باشد. 

انتخاب نوع لوگو در طراحی لوگو کافی شاپ

به طور کلی سه دسته برای طراحی انواع لوگو داریم.

     

      • نوشتاری یا لوگوتایپ: همانطور که از اسم دسته مشخص است در این لوگو فقط بر روی نام لوگو تمرکز می شود. و فونت مهم ترین نقش در لوگوهای نوشتاری دارد، اگر قصد دارید لوگوی نوشتاری طراحی کنید می بایست در انتخاب فونت و نوع چیدمان آن دقت بالایی به خرج دهید.

      • تصویری: لوگو هایی مانند اینستاگرام، توییتر لوگو های تصویری هستند. در این لوگو تمام تمرکز طراح بر روی تصویری است که مفهوم کافه را برساند و در عین حال تفاوتی با دیگر برند ها داشته باشد.

      • ترکیبی: ترکیب لوگو تایپ و تصویری می باشد. این نوع لوگو یکی از پرطرفدارها در تمام شاخه های کسب و کار می باشد. چرا که به راحتی و با ایده پردازی می توان یک لوگو بی نظیر را طراحی کرد.

      • مونوگرام: یک یا چند حرف حروف اول اسم برند که در لوگو قابل مشاهده می باشد مونوگرام می گویند. به عنوان مثال لوگو مک دونالد یکی از آن هاست. بیشتر کافه های از این سبک لوگو ها استفاده می کنند که محیطی مینیمال و هنری داشته باشند. مانند کافه گالری ها.

    اصول طراحی لوگو کافی شاپ

    داستان سرایی

    داستان سرایی در طراحی لوگو کمک بزرگی به خلاقیت و نوآوری می کند. اگر می خواهید تبدیل به یک طراح لوگو حرفه ای شوید از داستان سرایی در کارهای خود استفاده کنید. خیلی مهم است که لوگو مرتبط باشد با حال و هوای کسب و کار و داستان آن. همچنین می توانید به خدمات و محصولاتی که یک کافه ارائه می دهد دقت کنید، با خود کارفرما صحبت کنید در خصوص اینکه چگونه چنین ایده کسب و کاری به ذهن او رسید؟ مخاطبانی که آن ها دارند در چه سنی هستند؟ و علاقه های آن ها چیست؟ با تحقیق کردن در این موارد می توانید به یک گزارش کامل و دقیق برسید که بر اساس آن لوگو حرفه ای را طراحی کنید. به عنوان مثال رستوران Cracker Barrel لوگوی با استفاده از تکنیک داستان سرایی طراحی کرده است که تاریخ رستوران او را به نمایش می گذارد.

    نکته: برای سفارش طراحی لوگو کافه و رستوران می توانید از قسمت تماس با ما، سفارش خود را ثبت کنید.

    استفاده از اشکال

    یکی دیگر از مواردی که لوگو های کافه و رستوران را خاص نمایش می دهد استفاده از اشکال متعادل است. با کمی جستجو در سایت های مانند فری پیک می توانید اشکالی را پیدا کنید که در لوگو خود به کار ببرید. اشکالی مانند: دایره، مستطیل، مثلث، مربع از جمله اشکالی هستند که در اکثر لوگو های کافه و رستوران استفاده می شود.

    قانون تقارن طراحی لوگو کافه

    رعایت قانون تقارن در زیبایی لوگو تاثیر گذار است. البته تقارن به این معنی نیست که در دو طرف لوگو مشابه باشند. بلکه فضای مورد استفاده در طراحی باید رعایت کرد. به عنوان مثال لوگو رستوران سونیک نمونه ای است که قانون تقارن را رعایت کرده است.

    روانشناسی رنگ در طراحی لوگو کافه و رستوران

    اگر به لوگو های اکثر کافه ها دقت کنید بیشتر از دو رنگ در آن ها استفاده نشده است. رنگ در کافه لوگو یکی از پر اهمیت ترین نکاتی است که آن را خاص نمایش می دهد. حتماً قبل از طراحی لوگو کافه و رستوران در رابطه با تئوری رنگ ها تحقیق کنید. نمونه های زیادی از لوگو ها را ببینید. تا با دانش بیشتری کار را شروع کنید. به این مورد هم دقت کنید که محیط کافه رسمی است یا دوستانه؟ گران قیمت است یا ارزان قیمت؟ در کدام نقطه شهر قرار دارد؟ بیشتر مشتریان آن ها جوان ها هستند یا خانواده؟ چه محصولاتی را ارائه می دهند؟ آیا محصولی تک و خاص دارند؟ چنین نکات به شما کمک می کند که چه رنگی را برای لوگو کافه در نظر بگیرید.

    جمع بندی

    طراحی لوگو کافه و رستوران مانند دیگر کسب و کارها می بایست ساده، جذاب و واضح باشد تا مخاطبان را جذب کند. سعی کنید در طراحی لوگو های کافه خود نکاتی که گفته شد را رعایت کنید بهتان قول خواهیم داد که لوگویی متفاوت خلق خواهید کرد.

    اشتراک گذاری:

    مقاله های بیشتر...

    طراحی لوگو شرکت واک دنیای دیجیتال

    معنی اشکال لوگوو دلیل اهمیت آنها

    اشکال لوگو و اهمیت آنها شکل‌های لوگو به کسب و کار شما فراتر از جذابیت زیبایی‌شناختی آن‌ها کمک می‌کنند. تحقیقات روی ارتباطات بصری نشان می‌دهد که

    طراحی لوگو موسسه آموزشی ویرگول

    روانشناسی پنهان طراحی لوگو

    چگونه روانشناسی با نحوه طراحی لوگوی کسب و کار شما مطابقت دارد؟ برای شروع، چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که هر

    برای مشاوره رایگان و سفارش لوگو پیغام بگذارید!

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x