جذب اعتماد مشتری در طراحی لوگو

جذب اعتماد مشتری در طراحی لوگو

جذب اعتماد مشتری در طراحی لوگو نکته ی مهم در طراحی لوگو جذب مشتری و مهمتر از آن جذب اعتماد مشتری یا کارفرماست. در این مقاله قصد دارم تجربیات خود را در رابطه با موضوع جذب اعتماد مشتری با شما درمیان بگذارم.

قدم اول جذب اعتماد مشتری

قبل از هرچیز باید دانش و مهارت خود را در تمام جنبه های طراحی لوگو ارتقا دهید. با دیدن آثار برتر دیگران و تحقیق درباره ی لوگو و تجربه های عمیق با کار هوشمندانه می تواند مشتری را به سمت شما جذب کند. تخصص در ایجاز که در مقاله های قبلی به آن اشاره کردم می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. قبل از هرچیز به این باور برسید که شما یک طراح حرفه ای لوگو هستید و از پس چالشی ترین سفارشها به راحتی بر می آیید. 

آنقدر نمرین کنید و خلاقیت خود را فعال کنید تا این کار برایتان راحت بشود. به جایی برسید که وقتی سفارش مشتری را می شنوید همان لحظه ایده و طرح در ذهن شما نقش ببندد.

 و کار طراحی لوگو را عاشقانه انجام می دهید. آیا بعد از هرکاری که انجام می دهید حس رضایت و خشنودی از کار خود دارید؟ آیا اگر طرح مورد نظر را به استادی نشان بدهید چه ایراداتی از کار می گیرد؟

حس ارزشمندی را اول در خود پیدا کنید

به ارزشمندی کار خود پی ببرید و آن را بسیار مهم بدانید تا در جذب اعتماد مشتری در طراحی لوگو موفق باشید. کسانی که فکر می کنند با کشیدن چند خط ساده می توانند مبالغ بالا دریافت کنند بعد از مدتی از کار دلسرد می شوند. معرف شما در کار طراحی لوگو فقط و فقط آثار شماست . شرکتهای مهمی که مبالغ قابل توجه برای لوگو پرداخت می کنند اهمیت آن را می دانند . ملاک اصلی آنها نمونه کارهای قوی و ساده و خلاقانه است . این شرکتها بعد از سفارش کار اول اگر شخصیت شما و علاقمندی و عشق شما به کار را احساس کنند تا همیشه در کنار شما می مانند. موضوع مهمی که برای شرکتهای بزرگ حائز اهمیت است صبوری شما در کار و مراودات کاریست . گاهی ممکن است نظرات کارفرما خارج از اصول باشد در این موارد سعی کنید با حوصله ایرادات کار را برایشان توضیح دهید.

اما بیشتر اوقات با توجه به اطلاعاتی که ما از کار کارفرما نداریم ایرادات و نظراتشان قطعا به بهتر شدن کار شما و نهایتا رزومه ی بهتر شما می انجامد. پس صبور باشیدو با دقت به تمام نظراتشان توجه کنید و کار خواسته شده را اجرا کنید. شرکتهای بزرگ سالها تجربه ی خود را در اختیار شما می گذارند اطلاعات و مشاهدات آنها بسیار مهم است حتی اگر در نظر اول غیراصولی یا خارج از قواعد طراحی به نظر بیاید. اگر اینچنین بود شما وظیفه دارید خواسته آنهارا در قالب معلومات و اوصل و قواعدی که از طراحی لوگو می دانید اجرا کنید. در اینصورت هم نظر آنها تامین شده است هم شما موفق شده اید چالشی را حل کنید و احساس ارزشمندی و مهارت بیشتری را تجربه کنید.

مشتری با بی اعتمادی با شما مذاکره می کند

چه در طراحی لوگو چه در سایر کارهای گرافیکی مشتری همیشه با بی اعتمادی وارد مذاکره ی با شما می شود و حق دارد . سوالاتی در ذهن او مطرح می شود .

      • آیا کاری که می خواهم را می تواند انجام دهد؟

      • آیا در وقت مناسب کار را تحویل می دهد؟

      • آیا ایرادات را رفع می کند؟

      • آیا سلیقه ی من را شناخته است؟

    اینجا وظیفه ی شما ست که در گفتگوی اول به این سوالات پاسخ دهید. برای شناخت سلیقه ی مشتری و جذب اعتمادش بهتر است با او هم کلام شوید و گفتگو کنید. درباره ی کارش از او سوال کنید جوری رفتار کنید که به این اطمینان برسد که شما مانند یک دوست می خواهید در کنارش باشید.

    اگر راهی به نظرتان می رسد که کار راحت تر شود به او پیشنهاد بدهید. دقت کنید شما در صورت شنیدن صحبتهای او می توانید همکلامی و همدلی را ایجاد کنید. با حوصله به تمام نظراتش گوش بدهید. بعد پیشنهادات خود را دوستانه مطرح کنید. این اتفاق از شما برای او یک دوست می سازد. دوستی که میتواند به او اعتماد کند. مطمئن باشید کارفرمای حرفه ای فقط در صورتی شمارا راضی نگه میدارد که به نفع اون عمل کنید.

    البته اگر مشتری بعد از بار اولی که باشما کار کرد و احساس رضایت عمیق داشت مطمئن باشید که بارها و بارها مشتری شما خواهد شد و شمارا به دیگران معرفی می کند.
    مشتریان ارزشمند را برای خود حفظ کنید. اگر بعد از چندبار مشتری شمارا ترک کرد نقاط ضعف خود را در ارتباز برقرار کردن با مشتری بررسی و رفع کنید.

    جذب اعتماد مشتری با پیدا کردن سلیقه او

    اگر احساس کردید مشتری طراحی لوگو وسواس یا حساسیت بالایی دارد از او بخواهید چند نمونه از لوگوهایی که دوست دارد از هرکجا و هر شرکتی برای شما بفرستد تا سلیقه اش را بشناسید. اینگونه خیلی سریع و راحت هم به ایده ی اولیه می رسید و هم به احتمال بسیار زیاد اولین اتود شما مورد تایید ایشان قرار می گیرد. خبر خوش اینجاست که اگر در اولین کار به نتیجه دلخواه برسید و بتوانید اعتماد و اطمینان مشتری یا کارفرما را جلب کنید در کارهای بعدی با خیال راحت به شما سفارش می دهد و شما را به دیگران نیز معرفی می کند.

    مقاله های بیشتر...

    لوگو شرکت دکوراسیون آریسام

    اهمیت گرافیک در طراحی برند

    چگونه طراحی گرافیکی در قلب ساخت هویت بصری یک برند قرار دارد. در دنیایی مملو از اطلاعات و انتخاب ها، هویت برند قوی به عنوان

    اشتراک گذاری:

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x