۸ اصل طراحی لوگو شرکتی

لوگو شرکت تجاری جبرا (آلمان)

۸ اصل طراحی لوگو شرکتی
از بسیاری جهات، لوگوی شما چهره برند شماست. این نمادی است که مشتریان فعلی و بالقوه شما برای شناسایی شما و متمایز کردن شما از رقبا استفاده می کنند. بنابراین، زمانی که زمان ایجاد یک لوگوی به یاد ماندنی فرا می رسد، باید با بررسی دقیق انجام شود – شما نمی توانید فقط نام خود را در یک دایره تایپ کنید. 

در حالت ایده آل، هر عنصر از لوگوی شما باید بر اساس یک اصل طراحی لوگو شکل بگیرد که به انتقال هدف و معنای برند شما به جهان کمک می کند. 

۸ اصل طراحی لوگو که باید رعایت کنید

هنگامی که آماده شروع به ایجاد لوگوی خود با Namecheap Free Logo Maker هستید، خوب است که چند اصل اساسی را در ذهن داشته باشید تا به روند طراحی لوگوی خود کمک کنید. این هشت اصل در آغاز به شما راهنمایی عالی می دهد:

۱٫ آن را ساده نگه دارید

به یاد ماندنی‌ترین لوگوهایی که در آزمون زمان مقاومت می‌کنند، گرافیک‌های پیچیده و پیچیده‌ای را برای طراحی‌های تمیز و شفاف ایجاد می‌کنند. در حالی که سادگی مطمئناً طرفدار دارد ، پذیرفتن یک طرح ساده به احتمال زیاد در آزمون زمان ماندگار است تا چیزی که آراسته‌تر باشد. طراحی لوگوی ساده نیز کاربردهای بیشتری دارد: می‌توان آن را بهتر در رسانه‌های اجتماعی تکرار کرد و بدون از دست دادن یکپارچگی طرح، روی محصولات شرکت چاپ کرد.

۲٫ یک طرح اصلی ایجاد کنید

کسب و کار شما منحصر به فرد است و تکینگی آن باید در طراحی لوگوی شما منعکس شود. حذف برندهای معروف ممکن است به این معنی باشد که مشتری شما به جای آن به آن برند فکر می کند. محصولات، خدمات و ارزش‌های برند شما منحصربه‌فرد هستند – با طراحی اصلی به آن توجه کنید.۸ اصل طراحی لوگو شرکتی

موضوع یک بحث حقوقی هم هست. حذف آشکار علائم تجاری معروف، طرح های رنگی، و فونت ها را می توان نقض مالکیت معنوی در نظر گرفت. اگر برندی برای کودکان هستید که از فونت معروف دیزنی استفاده می‌کنید یا یک فروشگاه مبلمان هستید که از همان بیضی آبی و حروف زرد بلوک IKEA استفاده می‌کند، ممکن است بخواهید در گزینه‌های خود تجدید نظر کنید.

۳٫ خوانایی را در اولویت قرار دهید 

توانایی رمزگشایی از آنچه که لوگوی شما می گوید شاید به اندازه ایجاد تصاویر به یاد ماندنی مهم باشد. به هر حال، اگر کسی نتواند آنچه را که در آن نوشته شده است بخواند، چگونه می تواند بفهمد که شما کی هستید؟ از چند کلمه با تایپ ریز و فونت اسکریپتی غیرقابل خواندن بگذرید و به سراغ حروفی بروید که هیچ ابهامی باقی نمی گذارد. آن را با نام تجاری خود و شاید یک شعار کوتاه ساده نگه دارید . به سراغ حروف پاک و خوانا بروید.

۴٫ هدف بی انتها باشد، نه مد روز

در حالی که اجتناب ناپذیر است که برخی از عناصر روندهای فعلی طراحی لوگو به لوگوی شما راه پیدا کنند، شما باید آنچه را که به طراحی شما راه پیدا می کند را انتخاب کنید و انتخاب کنید. شما نمی خواهید حداقل برای چند سال تغییر برند کنید، بنابراین مطمئن شوید که عناصری که انتخاب می کنید خیلی مد روز نباشند. برای مثال، رنگ‌های شیب‌دار، رنگ‌های پررنگ و نوستالژی همگی در سال ۲۰۲۱ ترند هستند. هنگام طراحی لوگوی خود به یکی از این گرایش‌ها پایبند باشید – هر سه را انتخاب نکنید.

۵٫ طراحی برای تطبیق پذیری

لوگوی شما به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد: در وب سایت شما، توییتر، کارت های ویزیت، و حتی در یک بیلبورد اگر مایل باشید. این اندازه ها و کاربردهای زیادی دارد و لوگوی شما باید در همه آن مکان ها خوب به نظر برسد. اگر نمی‌دانید که آیا یک عنصر خاص از لوگوی شما درست به نظر می‌رسد، ۸ اصل طراحی لوگو شرکتیاز خود بپرسید که آیا وقتی لوگو به صورت کوچک روی یک نمایشگاه تجاری مانند یک خودکار چاپ می‌شود، این موضوع به راحتی قابل مشاهده است. اگر برای دیدن آن مشکل دارید، ممکن است بخواهید شکل ساده‌تری را انتخاب کنید. 

۶. رنگ ها را هوشمندانه انتخاب کنید

رنگ ها قدرتمند هستند. آنها احساسات قوی را برمی انگیزند و افراد را به عمل تشویق می کنند. می خواهید مشتریان شما چه اقداماتی انجام دهند؟ دوست دارید وقتی لوگوی شما را می بینند چه احساسی داشته باشند؟ به این سوالات پاسخ دهید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام رنگ یا رنگ برای لوگوی شما بهترین است.

نکته حرفه ای: برای شروع یک رنگ اصلی و یک رنگ ثانویه را انتخاب کنید . واضح است که این یک قانون سخت و سریع نیست: برندهای زیادی وجود دارند که بیش از دو رنگ در لوگوی خود دارند. با این حال، بسیاری از رنگ‌ها می‌توانند به‌سرعت ناخوشایند شوند، به خصوص اگر این اولین بار است که یک لوگو طراحی می‌کنید. با یک ترکیب رنگ ساده و مکمل شروع کنید و سپس به دلخواه رنگ های دیگر را اضافه کنید. ولی در بهترین حالت لوگو رنگ ندارد. یعنی رنگ لوگو در هویت بصری تعرف می شود.

۷٫ در نظر بگیرید که لوگوی شما چگونه سیاه و سفید به نظر می رسد

در حالی که به احتمال زیاد در بیشتر موارد از نسخه رنگی لوگوی خود استفاده خواهید کرد، ممکن است در مواقعی لازم باشد از یک نسخه سیاه و سفید استفاده کنید، مانند چاپ لوگوی خود بر روی swag شرکت. لوگوی خود را آزمایش کنید تا ببینید که چگونه در تمام سیاه و سفید به نظر می رسد . اگر چیزی به نظر نمی رسد، ممکن است بخواهید طرح اصلی و تمام رنگی خود را تغییر دهید.

طراحی لوگو حرفه ای
طراحی لوگو حرفه ای

۸٫ بررسی کنید که آیا متعادل به نظر می رسد

تقارن نشانه مهمی از طراحی خوب است. تقارن به نظم، تعادل و ثبات دلالت دارد – همه اصول یک تجارت خوب. برای اینکه ببینید آیا لوگوی شما متعادل و متقارن است، وانمود کنید که یک خط در مرکز طراحی شما وجود دارد. آیا عناصر دو طرف آن خط برابر به نظر می رسند؟ اگر آنها این کار را انجام دهند، پس شما به خوبی در راه طراحی لوگوی متعادل هستید.جستجو کردن

عوامل زیبایی طراحی لوگو که باید بدانید چیست؟

یک لوگو از چندین بخش تشکیل شده است که در کنار هم قرار می گیرند تا تصویری به یاد ماندنی را تشکیل دهند که نشان دهنده برند شما است. 8 اصل طراحی لوگو شرکتیاجزاء ممکن است شامل برخی یا همه این عناصر باشند:

  • اشکال . دایره ای فراگیر و دعوت کننده، پایداری خطوط تیز مربع، مثبت بودن منحنی ها: شکل ها ارزش های اصلی برند شما را بدون گفتن یک کلمه ارتباط می دهند. با استفاده از پیام‌های نام تجاری خود، اشکالی را که نمایانگر ارزش‌های اصلی شما هستند، کاوش کنید و در مورد راه‌هایی برای گنجاندن آنها در لوگوی خود فکر کنید. برای مثال، اگر برای شرکت مخابراتی خود لوگو طراحی می کنید، ممکن است بخواهید از خطوط افقی استفاده کنید که نشان دهنده سرعت هستند.
  • علامت برند . علامت تجاری یک تصویر بصری مرتبط با یک تجارت است. هدف قرمز استفاده شده توسط Target در تبلیغات خود نمونه ای عالی از علامت تجاری است. یک لوگو ممکن است استفاده از علامت تجاری را به جای اشکال یا در کنار یک شکل در لوگوی خود انتخاب کند. (در واقع، علامت تجاری شما می تواند شامل عناصری از اشکال باشد که با ارزش های برند شما صحبت می کنند.)
  • تایپ فیس . به خانواده فونت‌های مرتبطی که برای هجی کردن کلمات در لوگوی شما از جمله نام برند و برچسب شما استفاده می‌شود، حروف تایپ می‌گویند. هزاران تایپ فیس برای انتخاب وجود دارد که انواع سلیقه ها و طرح ها را در بر می گیرد، از ظرافت خط گرفته تا جسارت sans serif. انتخاب تایپ فیس شما همچنین ارزش های برند شما را منعکس می کند: به عنوان مثال، اسکریپت از ظرافت صحبت می کند، در حالی که یک sans serif می گوید برند شما مدرن است.
  • رنگ ها رنگی که برای لوگوی خود انتخاب می کنید، چراغ راهنمای هویت برند شما است. با افزودن پالت رنگ انتخابی خود به لوگوی خود، یک هویت بصری قوی ایجاد می کنید که در هر زمان و هر کجا که دیده می شود به برند شما گوش می دهد. یک مثال قدرتمند از این رنگ سرخابی روشن است که توسط T-Mobile استفاده می شود: در واقع آنقدر نمادین است که این برند سایه ای را که در لوگوی خود و در بازاریابی خود استفاده می کند را به ثبت رسانده است.

    رنگ ها همچنین نشان دهنده قدرتمندی از ارزش های برند شما هستند. استفاده از قدرت روانشناسی رنگ ها را در نظر بگیرید تا گزینه های خود را راهنمایی کنید: به عنوان مثال، یک لوگوی سبز می تواند طبیعت را فراخوانی کند، در حالی که بنفش می تواند تجمل را به تصویر بکشد.
نمونه لوگوی بالون هوای گرم آبی

استفاده اصول طراحی لوگو برای نتایج عالی

دانستن این اصول طراحی لوگو در فرآیند طراحی لوگو یک چیز است. عملی کردن آنها موضوع دیگری است! در اینجا نحوه بررسی این است که می توانید هنگام شروع فرآیند طراحی لوگو، مطمئن شوید که در مسیر خود قرار دارید.۸ اصل طراحی لوگو شرکتی

لوگو شرکت تجاری کوشا طراحی لوگو حرفه ای
لوگو شرکت تجاری کوشا
  • قبل از طراحی، تکالیف خود را انجام دهید. قبل از اینکه ماوس خود را در اختیار سازنده لوگو قرار دهید، به آنچه رقبای برتر شما انجام می دهند نگاهی بیندازید. آیا موضوعات مشترکی ظاهر می شود؟ رنگ ها چطور: کدام یک غالب هستند؟ آیا هر شکلی بارها و بارها ظاهر می شود؟ ممکن است بخواهید این نشانه ها را به عنوان عناصری در نظر بگیرید که باید در طراحی خود بگنجانید. البته مطمئن شوید که کپی نکنید – طرح شما هنوز باید اصلی باشد.
  • در خلاء طراحی نکنید. همکاری می تواند نتایج فوق العاده ای به همراه داشته باشد. افکار خود را با سایر سهامداران در کسب و کار خود به اشتراک بگذارید و واکنش ها و بازخوردهای اولیه آنها را دریافت کنید. اگر یک فرد انفرادی هستید ، نظرات دوستان و خانواده را بپرسید.
  •  اگر می بینید که یک موضوع مشترک از این بازخورد بیرون می آید، چه مثبت و چه انتقادی، می دانید که چه چیزی باید در طراحی خود باقی بماند یا ادامه یابد.
  • از طراحی خود راضی باشید. هنگامی که لوگوی خود را در جهان قرار می دهید، تغییر آن فرآیند ساده ای نیست، به خصوص اگر سخت کار می کنید تا مشتریان را در خانه بیاورید. همانطور که نمایه شما رشد می کند، شناسایی لوگوی شما نیز افزایش می یابد. در حالی که ترفندهایی برای شاداب ماندن همیشه چیز خوبی است، تغییر نام تجاری مستقیم نیاز به زمان و برنامه ریزی دارد که نباید برای چند سال انجام دهید. بنابراین مطمئن شوید که از آنچه طراحی کرده اید، قبل از اینکه آن را در جهان منتشر کنید، کاملا راضی هستید.

Namecheap ایجاد لوگوهای متعادل، بی زمان و مقیاس پذیر که دارای معنای عمیق هستند را برای کارآفرینان ساده می کند. با Logo Maker ، خانواده فونت، اشکال، و طرح‌های رنگی دلخواه خود را انتخاب می‌کنید و مولد ما چندین ترکیب را برای انتخاب شما ایجاد می‌کند.

 می‌توانید عناصری را انتخاب کنید که ارزش‌های اصلی کسب‌وکارتان را به اشتراک می‌گذارند، چه آبی برای آرامش، مربع برای ثبات، یک فونت به یاد ماندنی پررنگ یا همه موارد بالا. هنگامی که از نتایج راضی بودید، لوگوی خود را به صورت .png، نوع فایل مورد نیاز در وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی، یا pdf. که برای حفظ کیفیت چاپ عالی است صادر کنید. 

برای ثبت سفارش لوگو حرفه ای و اصیل اینجا کلیک کنید!

مقاله های بیشتر...

اشتراک گذاری:

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x