۵ اصل طراحی برای ساخت اولین نمونه کار

آموزش طراحی لوگو

۵ اصل طراحی برای ساخت اولین نمونه کار

به عنوان یک طراح، مرکز حضور حرفه ای شما در فضای آنلاین، وب سایت نمونه کار شما است. اغلب، یک نمونه کار به شکل یک وب سایت شخصی با مجموعه ای از نمونه های کار و مطالعات موردی است. این باید مهارت های شما را برجسته کند و در عین حال خود را به مخاطبان شما – مشتریان بالقوه، کارفرمایان آینده یا فقط دنبال کنندگان شما – چه از نظر حرفه ای و چه شخصی معرفی کند. این فضایی است برای به اشتراک گذاشتن آنچه که به دست آورده اید، و اگر به دنبال نقش جدیدی هستید، آنچه را که امیدوارید در آینده انجام دهید. یک نمونه کار عالی فقط کار شما را نشان نمی دهد. داستانی در مورد چگونگی مفهوم سازی و اجرای راه حل ها برای مشکلات طراحی می گوید.

در حالی که پورتفولیوهای آنلاین می توانند منحصر به فرد و شخصی باشند، همیشه باید هدفی با اهداف خاص داشته باشند. این می تواند شامل هر تعدادی از موارد زیر باشد:

شما یک فارغ التحصیل طراحی جدید هستید که به دنبال اولین نقش خود هستید
شما به دنبال انجام کارهای طراحی آزاد و جذب اولین مشتریان خود هستید
شما فقط می خواهید فضایی برای مستندسازی پروژه های طراحی خود بسازید
شما می خواهید حضور آنلاین حرفه ای خود را افزایش دهید و از کار خود پیروانی ایجاد کنید
در ابتدای کار خود، نگران داشتن نمونه کار طراحی عالی نباشید. هیچ کس این کار را نمی کند. خیلی مهم‌تر است که اولین قدم‌هایتان را بردارید تا اینکه در مورد داشتن مجموعه‌ای که به اندازه کافی «حرفه‌ای» به نظر نمی‌رسد استرس داشته باشید. مهمتر از همه، خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. تو در مسیر خودت هستی دیگران ممکن است در مرحله متفاوتی از حرفه خود باشند. روی خودتان و آنچه می خواهید به دست آورید تمرکز کنید.

من به عنوان یک طراح محصول در Doist، از کمک به استخدام و استخدام برای نقش های مختلف طراحی لذت بردم. از نگاهی به صدها نمونه کار از طراحان در همه سطوح، چند موضوع مشترک را در میان نمونه کارها طراحی محصول واقعاً مؤثر مشاهده کرده ام که مهارت ها و فرآیند تفکر یک طراح را به شیوه ای زیبا و قانع کننده به نمایش می گذارد.

توجه به این نکته مهم است که توصیه من ذهنی است و از تجربه شخصی من در این صنعت به عنوان یک طراح گرافیک، ارتباطات و اخیراً یک طراح محصول ناشی می شود. همه اینها را با یک دانه نمک مصرف کنید. هیچ توصیه ای را کورکورانه اعمال نکنید. آنچه را که احساس می‌کنید برای شما مناسب است، مشخص کنید. همانطور که به عنوان یک طراح می دانید: قوانین برای شکستن قرار دارند.

آموزش طراحی لوگو

۱٫ اول استراتژی بنویسید، بعد طراحی کنید!

به عنوان یک طراح، طبیعی است که بخواهید وارد بخش «طراحی» یک پروژه شوید. وقتی به ایده های طراحی جالب فکر می کنید و اینکه سایت شما چگونه باید باشد، هیجان ایجاد می شود. شما خارش را در انگشتان خود احساس می کنید تا برنامه طراحی خود را روشن کند. ممکن است قبلاً وارد مرحله طراحی شده باشید و جزئیات کوچک مانند تغییر پالت رنگ یا انتخاب فونت دیگری را جلا داده باشید.

اما زمانی که برای اولین بار در حال ساختن یک سبد طراحی هستید، اینها نباید اولین قدم شما باشند. این ایده ها را برای بعد نگه دارید!

مانند هر مشکلی که به عنوان یک طراح سعی در حل آن دارید، ابتدا هدف اصلی پورتفولیوی خود را یادداشت کنید، چه اطلاعاتی را برای رسیدن به هدف خود باید در آن قرار دهید و دقیقاً چگونه می خواهید داستان خود را بیان کنید – بصری و نوشتاری. تنها پس از آن باید شروع به کندوکاو در جزئیات طراحی کنید.

“مانند هر مشکلی که به عنوان یک طراح سعی در حل آن دارید، ابتدا هدف اصلی مجموعه خود را یادداشت کنید.”

زمانی را به “کار عمیق” اختصاص دهید. اعلان ها را غیرفعال کنید، از برنامه به صورت تمام صفحه استفاده کنید، گوشی خود را کنار بگذارید و مکانی آرام و بدون حواس پرتی پیدا کنید که بتوانید در آن فکر کنید و بنویسید. من دوست دارم از یک ویرایشگر متن مینیمالیستی مانند برنامه Notes در تلفنم استفاده کنم – به این ترتیب، وسوسه نمی شوم خیلی زود طراحی را شروع کنم. من اغلب موسیقی پس‌زمینه‌ای را تنظیم می‌کنم که به من انرژی می‌دهد تا فقط بنویسم. از سبک های متن از پیش تعریف شده کاغذ Dropbox یا برنامه Apple Notes استفاده کنید تا کمی سلسله مراتب به افکار خود اضافه کنید. دست خط و طراحی روی کاغذ یا iPad شما نیز کار می کند. من Procreate یا Flow by Moleskine را توصیه می کنم.

به سرعت پیامی را که می خواهید با نمونه کار طراحی خود منتقل کنید، طوفان فکری کنید. سپس آن افکار را بر اساس اولویت مرتب کنید:

هدف از مجموعه شما چیست؟

مخاطب شما کیست؟ مشتریان بالقوه؟ کارفرمایان آینده؟ خودت؟ مرتبط ترین اطلاعاتی را که این افراد می خواهند درباره شما بدانند یا بخوانند فهرست کنید. به طور کلی، این شامل ترکیبی از چیزها است.

شما به عنوان یک طراح کیستید؟ مردم در مورد من چه چیزی باید بدانند؟ خودتان و کاری که انجام می دهید (و می خواهید در آینده انجام دهید) را توصیف کنید.

اولین برداشت ها به حساب می آیند. کدام پیام را می خواهید با نمونه کارها منتقل کنید؟ چگونه می توانید این را به طراحی خود تبدیل کنید؟ اگر شخصی به وب سایت شما نگاه کند، چگونه می تواند تشخیص دهد که مثلاً یک طراح محصول هستید؟

کدام پروژه ها و نمونه کارها را می خواهید بگنجانید؟ آنها را بر اساس نوع کار، زمان مرتب کنید یا فقط چشمگیرترین پروژه خود را در بالای صفحه قرار دهید.

مردم چگونه باید به من مراجعه کنند؟

پس از اینکه افکار اولیه خود را به پایان رساندید، شروع به اصلاح، تنظیم مجدد و اضافه کردن ساختار به اطلاعاتی که می خواهید منتقل کنید، کنید. برای طراحان، پرش از “حالت اجرا” به “حالت پرداخت” و رد شدن از حالت برنامه ریزی می تواند وسوسه انگیز باشد. این مانند فرآیند نوشتن است؛ اول بنویس بعدا ویرایش کن

۲٫ وب سایت خود را ساده، قابل اسکن و در دسترس قرار دهید

وقتی به مرحله طراحی رسیدید، تجربه بیننده را در ذهن خود نگه دارید. در طول تحقیقات خود، احتمالاً وب سایت هایی را دیدید که از شما الهام گرفتند و گرایش های طراحی را که می خواهید در مجموعه خود بگنجانید، مشاهده کرده اید. این کار را در حد اعتدال انجام دهید. نمونه کارها خوب اولاً به خوبی سازماندهی شده و خوانا هستند، نه از نظر بصری. در زیر برخی از قوانین سرانگشتی خوب وجود دارد که باید رعایت کنید:

آن را skimmable کنید – به خاطر داشته باشید که برخی از بازدیدکنندگان فقط از سایت شما بازدید می کنند. اسکن کار خود را آسان کنید و مسائل را بیش از حد پیچیده نکنید. متن را در چند پاراگراف کوتاه بشکنید، عنوان‌ها و تصاویر توضیح‌دهنده را اضافه کنید، شامل طرح‌های خشن و سایر تصاویری که روند شما را نشان می‌دهد.

شامل یک ناوبری کاملاً قابل دسترسی – در بیشتر موارد، منوی شما باید شامل موارد زیر باشد:

کار شما: شامل نمونه ها، پروژه های شما، نقل قول های مشتری، مطالعات موردی

درباره من: مکانی که در آن بازدیدکنندگان می توانند درباره شما به عنوان یک شخص، کارهایی که در حال حاضر انجام می دهید، جاه طلبی های آینده، سرگرمی های شما، و هر چیزی که در مورد شما جالب است اطلاعات بیشتری کسب کنند. با خیال راحت یک عکس اضافه کنید تا همه چیز شخصی تر شود.

تماس: راهی برای ارتباط با شما. در اینجا مشخص کنید که چه چیزی را پیشنهاد می کنید یا چرا مردم باید با شما تماس بگیرند. این به شدت به هدف مجموعه شما بستگی دارد.

صفحه شروع: پیوندی به صفحه شروع، می تواند «صفحه اصلی» یا فقط نام شما در بالا سمت چپ نامیده شود. راهی آسان برای بینندگان برای بازگشت به ابتدا.

وسوسه انگیز است که با گزینه های ناوبری خود هوشمند شوید، اما افرادی که به مجموعه شما نگاه می کنند، الگوهای ناوبری خاصی را انتظار دارند. «خلاق شدن» با نحوه سازماندهی اطلاعات و گزینه های نام احتمالاً یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند برای آنها دشوارتر می کند.

انیمیشن‌ها، فونت‌ها و رنگ‌ها را ساده نگه دارید – اگر می‌خواهید در امنیت باشید، از یک تنظیمات تایپوگرافی اولیه با فونت‌هایی استفاده کنید که به خوبی در هر مرورگر و رنگ‌هایی که حداقل نسبت کنتراست تعریف‌شده توسط W3C، کنسرسیوم وب جهانی را برآورده می‌کنند، استفاده کنید.

همچنین ممکن است بخواهید سایت خود را با انیمیشن های محو شده ادویه کنید. اگرچه ممکن است از نظر بصری جالب باشند، اما برای افرادی که با اختلالات دهلیزی گوش داخلی دست و پنجه نرم می‌کنند که «۳۵ درصد از بزرگسالان چهل سال یا بیشتر در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می‌دهد» غیرقابل دسترس هستند:

«[اختلالات دهلیزی] اغلب به صورت حساسیت حرکتی در وب ظاهر می شود. انیمیشن‌ها، اسکرول غیر متعارف و پس‌زمینه اختلاف منظر می‌توانند باعث سردرد، سرگیجه و حالت تهوع شوند که گاهی پس از پایان انیمیشن مدت‌ها طول می‌کشد.» – گزیده ای از کتاب «دسترسی برای همه» اثر لورا کالباگ.

طراحی (و تست) با در نظر گرفتن موبایل: به این فکر کنید که امروزه مردم چگونه به سایت شما دسترسی دارند. به عنوان مثال در تلفن همراه که در آن پیمایش با وب متفاوت است. در اینجا، انیمیشن‌های پیمایش سفارشی اغلب فقط حواس‌پرتی را پرت می‌کنند و استفاده از آن‌ها دردناک است. به طور مشابه، یک پاراگراف که در دسکتاپ معقول به نظر می رسد می تواند در تلفن همراه بسیار طولانی و سخت باشد. مطمئن شوید که طراحی های وب خود را برای نمایشگرهای کوچکتر یا حتی برای موبایل طراحی می کنید.

شما نیازی به لوگوی شخصی ندارید: البته، اگر یک طراح گرافیک هستید که روی برندسازی تمرکز می‌کند، لوگو فرصتی عالی برای شماست تا مهارت‌های خود را از همان ابتدا نشان دهید. اگر یک محصول، تجربه کاربری یا طراح وب هستید، بهتر است روی ارائه مهارت های خود در محتوای نمونه کار خود تمرکز کنید. در بیشتر موارد، کافی است نام خود را در هدر یا متن مقدمه با فونت دلخواه خود بنویسید. در حالت ایده آل، در وزنی از همان خانواده تایپوگرافی که برای هر متن دیگری در سایت خود استفاده می کنید.

از یک سبد ساز بدون کد استفاده کنید: هنگامی که محتوای خود را برنامه ریزی و نوشتید، گزینه های زیادی برای ایجاد وب سایت نمونه کارها وجود دارد. WordPress، Webflow، Squarespace، Cargo، Tumblr یا Dribbble Pro را بررسی کنید. آنها به شما این امکان را می دهند که قالب ها را مرور کنید تا تصاویر را شروع کنید، بکشید و رها کنید، طراحی خود را خیلی سریع زنده کنید و به دانش کدنویسی زیادی نیاز ندارید. روی کاری که بهترین کار را انجام می دهید، یعنی طراحی تمرکز کنید. اگر می‌خواهید نمونه‌های اولیه طراحی محصول را ارائه دهید، می‌توانید نمونه‌های اولیه Marvel یا Invision را تعبیه کنید.

به طور کلی، عناصر طراحی را با دقت اعمال کنید و به همه کسانی که ممکن است روی پیوند نمونه کار شما کلیک کنند احترام بگذارید. آن را عملی کنید، آن را خوانا کنید، سپس آن را زیبا کنید. تمرکز خود را روی کار و داستانی که می خواهید به بیننده منتقل کنید، حفظ کنید.

۳٫ روی پروژه هایی که بیشتر دوست داشتید روی آنها کار کنید تمرکز کنید، حتی اگر فقط دو پروژه باشد

اگر یک طراح جدید هستید، به احتمال زیاد کار زیادی در کارنامه خود ندارید (هنوز!). نگران نباش همه اینگونه شروع می کنند. نشان دادن رویکرد و طرز فکرتان مهمتر از داشتن صفحات و صفحات نمونه کار است.

پروژه های دانشگاهی به اندازه کار مشتری یا پروژه های جانبی ارزشمند هستند. اگر به آن افتخار می کنید، از آن استفاده کنید. آیا مشتری کوچکی بود اما از حل این مشکل خاص برای آنها و نتایج آن لذت بردید؟ کامل. آن را در نمونه کار خود قرار دهید. آیا کار داوطلبانه یا حتی یک مشکل واقعی در دنیای واقعی که راه حل هایی برای آن را مسخره کرده اید به تنهایی دارید؟ زمانی که شما شروع به کار می کنید، هر دو به یک اندازه معتبر هستند.

“فقط به این دلیل که شما در حال شروع کار هستید، به این معنی نیست که محتوایی که به نمایش می گذارید ارزشمند نیست. تا کنون به کار خود اطمینان داشته باشید.”

حتی برای افرادی که نمونه‌های طراحی زیادی برای انتخاب دارند، توصیه می‌کنم فقط پروژه‌های طراحی را در مجموعه خود بگنجانید که دقیقاً نوع کاری را که می‌خواهید به انجام آن ادامه دهید را نشان می‌دهد. پروژه‌های قبلی را که از آنها لذت نمی‌بردید یا رشته‌هایی که نمی‌خواهید ادامه دهید را حذف کنید.

 

و اگر هنوز در حال کشف رشته طراحی مورد نظر خود هستید و در حال کاوش در زمینه های مختلف هستید، مستند کردن تمرین UX یا پروژه تصویرسازی که برای یک کلاس انجام داده اید، تمرین شگفت انگیزی در بازتاب و کشف خود است.

 

فقط به این دلیل که در حال شروع کار هستید، به این معنی نیست که محتوایی که به نمایش می گذارید ارزشمند نیست. تا اینجای کار به کار خود اطمینان داشته باشید.

۴٫ در مورد روند کاری خود با جزئیات بنویسید

مطمئن شوید که از هر قطعه نمونه کار بیشترین بهره را می برید، به خصوص اگر در قطعات کوتاه هستید. افرادی که می‌خواهند با شما کار کنند، می‌خواهند بدانند که چگونه به مشکل برخورد کرده‌اید. اگر آنچه را که دوست داشتید و در مورد این پروژه یاد گرفتید و کارهایی که اکنون متفاوت انجام می دهید را اضافه کنید، دقت بیشتری نشان می دهد. همه ما می دانیم که به دلیل ضرب الاجل ها باید معاوضه هایی انجام دهیم – در مورد هر گونه محدودیت یا مشکلی که مجبور بودید پیمایش کنید صحبت کنید.

با صبر و آرامش درباره سفارش تحقیق کنید و ایده های دیگران ر ارزیابی کنید.

یک ساختار خوب که هنگام نوشتن مطالعه موردی باید رعایت شود این است:

مسئله

هدف

فرضیه

روند شما

راه حل

نتیجه گیری شما

آموخته های شما

مهمتر از همه، در مورد نقش خود در پروژه بنویسید. اغلب طراحان به طور عینی کار طراحی را ارائه می کنند. ممکن است بدانید کدام پیکسل و نماد را طراحی کرده اید، اما دیگران چگونه می توانند قضاوت کنند که کدام قطعه کار یا تصمیم طراحی تحت تأثیر شما قرار گرفته است؟ دقیق باشید و به طور ایده آل این نکته را درست در ابتدای مطالعه موردی روشن کنید.

مطمئن نیستید که آیا باید کارهایی را که تحت تأثیر قرار داده اید اما مستقیماً طراحی نکرده اید را شامل کنید؟ به سادگی بخشی از پروژه را در اختیار داشته باشید و آن را از دیدگاه خود توصیف کنید. آیا شما تنها مسئول تحقیق، قالب UX، طراحی رابط، یا رهبری و سازماندهی تیم بودید؟

اگر در مورد نشان دادن کاری که به روشی تحت تأثیر قرار داده اید اما مستقیماً طراحی نکرده اید مطمئن نیستید، بر نقش خود تأکید کنید و روند خود را از دیدگاه خود نشان دهید. از ابتدا مشخص کنید که شما یک حلال مشکل، رهبر، محقق و غیره یا همه موارد ذکر شده قبلی هستید. برای مثال: طرح‌های قاب‌بندی، عکس‌های بحث‌های تیمی خود را روی تخته‌های سفید اضافه کنید، طرح پروژه‌ای را که تنظیم کرده‌اید، نظرسنجی‌های مشتریانی که طراحی کرده‌اید و اجرا کرده‌اید – هر چیزی که نحوه فکر کردن، همکاری یا حل مشکل شما را نشان می‌دهد.

۵٫ کار خود را تا زمانی که تازه است جمع آوری و مستند کنید

دور از دید خارج از ذهن: همه ما با این پدیده آشنا هستیم. همیشه یک پروژه بعدی وجود دارد که به توجه ما نیاز دارد و شما حتی ممکن است به درخواست شغل جدید یا جذب مشتریان جدید فکر نکنید. اما بهترین زمان برای سازماندهی و نوشتن در مورد کارتان زمانی است که هنوز در ذهن شما تازه است.

مطالعات موردی را مستقیماً پس از اتمام پروژه یا ارسال یک ویژگی بنویسید. این به شما کمک می کند تا آنچه را که به دست آورده اید خلاصه کنید، روند خود را مستند کنید و در مورد آنچه آموخته اید فکر کنید.

همیشه با نوشتن شروع کنید: هدف، مسئله، فرضیه، فرآیند شما، راه حل، نتیجه گیری، آموخته های شما.

جزئیات طراحی را با فیلم ها / دمو / انیمیشن های کوتاه تجسم کنید (فایل های طراحی اصلی را در دسترس داشته باشید). از کار تمام شده در دستگاه های مختلف اسکرین شات بگیرید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی برای ارائه در ماکت ها یا ارائه های آینده به آن نیاز دارید.

از یک پوشه ابری برای ذخیره اسناد نوشتاری و تصویری خود (یک سند متنی و فایل های طراحی/تصاویر صادراتی) استفاده کنید.

متعهد شوید که به طور مرتب در Dribbble پست بگذارید.

خط آخر: با نمونه کارهای خود مانند سند زنده رفتار کنید و بلافاصله پس از تکمیل پروژه ای که به آن افتخار می کنید، زمان خود را سرمایه گذاری کنید. خود آینده شما از شما تشکر خواهد کرد زیرا فراموش کردن جزئیات در زمانی که برای مدت طولانی صبر می کنید آسان است.
لازم به ذکر است تمام سرمایه یک طراح نمونه کارهای اوست . این نمونه کارها می تواند در جذب و اعتماد مشتری های جدید تاثیرگذار باشد.

به ساختن بر روی سبد طراحی خود ادامه دهید

به یاد داشته باشید که همه ما از کوچک شروع می کنیم. ما یاد می گیریم و در حال پیشرفت هستیم. هر چه کارهای بیشتری در دنیا انجام دهید، بیشتر می‌دانید که می‌خواهید چه چیزی را در مجموعه خود قرار دهید. شروع ساده خیلی خوب است.

مقاله های بیشتر...

برندبوک چیست؟

برندبوک چیست؟

برندبوک یا کتابچه برند، یک سند جامع است که هویت و استانداردهای یک برند را مشخص می‌کند. این سند شامل تمام عناصر بصری و ارتباطی برند

طراحی لوگو مناسب

نحوه کسب و کار طراحی لوگو

نحوه کسب و کار طراحی لوگو: راهنمای کامل برای موفقیت در بازار طراحی لوگو یکی از مهم‌ترین بخش‌های برندسازی است و بازار پررونقی دارد. اگر

اشتراک گذاری:

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x