۱۰ اصل طراحی برند برای اینکه همیشه برند خود را متمایز کنید

طراحی لوگو شرکت ایمن سازان برتر

ما نمی توانیم به اندازه کافی تاکید کنیم که برندینگ در دنیای امروز چقدر مهم است: زمانی که هر کاربر می تواند از بین گزینه های بی شماری انتخاب کند. ۱۰ اصل طراحی برند

طراحی برند از اهمیت اولیه در حماسه کلی برندینگ برخوردار است – این فرآیند شناسایی یک شرکت در چشم مصرف کنندگان است. این ایجاد لوگو، گرافیک، اشکال، رنگ ها و عناصر دیگر است که نقش مهمی در ایجاد هویت متمایز و متمایز از سایر برندها ایفا می کند.

به طور قابل درک، گاهی اوقات گم شدن در انتخاب های پالت رنگ، اشکال جالب و گزینه های زیادی روی بشقاب سخت است: اینجاست که اصول طراحی برند پشت شماست. و بهتر است از همان ابتدای راه اندازی به آنها پایبند باشید.

اصول طراحی برند چیست و برای چه باید از آنها استفاده کرد؟

اصول طراحی برند فهرستی از عواملی هستند که دستورالعمل های اساسی یک طراحی خوب یا یک محصول را تعریف می کنند. آنها به شما به عنوان یک طراح کمک می‌کنند که فریب نخورید و مؤثرترین طرح را از نظر ایجاد یک تأثیر خاص بر مصرف کنندگان ایجاد کنید. شما به‌عنوان یک برند، آن‌ها را با تصمیم‌گیری و همسو کردن همه اعضای تیم با آنچه که برای برند صادق است مفید خواهید یافت.

۱۰ فرمان طراحی خوب

قوچ های رژیمی

سال ۱۹۷۰ خیلی چیزها بود – مخمصه ای از رنگ ها، الگوها، سبک زندگی. این هرج و مرج به حوزه طراحی رحم نکرد و طراحان آن زمان را با ضرر کامل مواجه کرد. دیتر رامز، طراح صنعتی آلمانی، که به طور فزاینده ای به دنیای اطراف توجه می کند – “آشفتگی غیرقابل نفوذ فرم ها، رنگ ها و صداها”، سلسله مراتب اصول طراحی برند معروف خود را ایجاد کرده است. همچنین به عنوان ۱۰ فرمان طراحی خوب شناخته می شود.

اصول ذکر شده که در ابتدا برای طراحی صنعتی ایجاد شد، همچنان به طراحی وب، طراحی UI/UX و اساساً هر تصویری که روی آن کار می کنید، صادق است. 

۱۰ اصل اصلی طراحی Gingersauce

در پشت ابزار Gingersauce برای ایجاد کتاب های برند، تیمی از طراحان با سال ها تجربه ایستاده اند. طبیعتاً، ما نکات، ترفندها و توصیه‌های جالب زیادی را جمع‌آوری کرده‌ایم که نمی‌توانیم منتظر به اشتراک گذاشتن آن باشیم – دلیل اصلی وجود این وبلاگ.  

امروز ما ۱۰ اصل طراحی را فهرست می کنیم که معتقدیم هنگام ایجاد هویت برند شما بهترین کارایی را دارند. بیا بریم🙂

۱٫ بصری ها برند را منعکس می کنند

هر برند دارای یک شخصیت، یک “احساس” خاص به آن است که در بیانیه های ماموریت و چشم انداز آن، حوزه کاری، خدماتی که ارائه می دهد بیان می شود. این ویژگی‌ها باید همیشه در تمام تصاویری که ایجاد می‌کنید منعکس شوند.

برای مثال، اگر برای یک مؤسسه جدی، مانند یک شرکت حقوقی یا کلینیک پزشکی، لوگو طراحی می‌کنید، طبیعتاً باید از رنگ‌های بیش از حد زنده و فونت‌های بدبو اجتناب کنید. لوگوی یک کتابفروشی دوست داشتنی به رنگ های دنج پاستلی و فونت های شکسته نیاز دارد.

لوگوی کتابفروشی
الگوی لوگو فروشگاه کتاب از uplabs.com

۲. از تکراری بودن خودداری کنید

هنگام ساختن یک هویت برند، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا متمایز شویم، تا مطمئن شویم که نام تجاری با نام تجاری دیگری مخلوط نشده است. گاهی اوقات، شرکت ها از این اصول پیروی نمی کنند و عمداً طرح های رقبای خود را کپی می کنند تا برخی از مشتریان خود را جلب کنند.

باید بگوییم که این ایده خوبی نیست. اگرچه یک برند ممکن است یک یا دو مشتری را جذب کند – این احساسات شباهت را به خود جلب می کند، آنها همچنین ممکن است خود را در باران بی وقفه از دعاوی حقوقی ببینند. هرگز برای شهرت هم خوب نیست.

توصیه ما این است که چنین سبکی از تصاویر را پیدا کنید که به شدت با یک برند خاص مرتبط شود. مانند رنگ قرمز رنگ کوکاکولا یا پرنده آبی که همیشه به عنوان طلسم توییتری در ذهن ما باقی می ماند.

لوگوهای مشابه
منبع تصویر: Spellbrand.com

۳. کمتر، بیشتر است

قانون طلایی – تصاویر خود را بیش از حد پیچیده نکنید! یکی از چیزهایی که نیاز ندارید این است که مردم را گیج کنید و آنها را با عناصر بسیار زیاد دفن کنید. هر چه ساده تر – به خاطر سپردن آن آسان تر است. اگر به بهترین برندهای شناخته شده نگاهی بیندازید، آنها همیشه با چیزی سبک – حداقل رنگ، شکل و عناصر – همراه هستند.

به عنوان مثال، اگر مطمئن نیستید که لوگوی شما به اندازه کافی ساده است، از خود یک سوال بپرسید: «آیا کاربر پس از یک یا دو بار دیدن می‌تواند لوگو را بکشد؟». اگر نه، می دانید چه کاری انجام دهید.

نمونه لوگوی پیچیده
نمونه ای از طراحی لوگوی بسیار پیچیده

۴٫ تثلیث مقدس رنگها

رویکرد مینیمالیستی باید در هر جنبه ای از جمله رنگ ها اعمال شود. یکی از قوانین اصلی طراحی استفاده از حداکثر سه رنگ است. این فقط به اضافه بار حسی احتمالی مربوط نمی شود، بلکه دلیل مالی نیز برای آن دارد. هنگام چاپ هر ماده ای باید برای رنگ های اضافی هزینه بیشتری بپردازید.

پالت رنگ 3 رنگ

برای سفارش لوگو اصیل و حرفه ای برند اینجا کلیک کنید!

۵٫ روانی در پشت پالت های شما

هر رنگی تداعی خاص خود را دارد، احساسی که در فرد ایجاد می کند. بسیار مهم است که در نظر داشته باشید که طرح رنگ شما چه تاثیری بر مشتری شما خواهد داشت. رنگ‌های متضاد روشن توجه را به خود جلب می‌کنند، در حالی که رنگ‌های روشن و تک رنگ، حالتی آرام را ایجاد می‌کنند.

پالت رنگی چشم نواز
نمونه ای از پالت رنگی چشم نواز

برای ثبت سفارش لوگو اصیل و حرفه ای اینجا کلیک کنید!

۶٫ فضای خالی

اگر می‌خواهید روی برخی از قسمت‌های طراحی خود تأکید کنید و مطمئن شوید که آنها به طور مؤثر در موارد استفاده واقعی برجسته شده‌اند، فضای خالی دوست شماست. در اطراف لبه ها مقداری خالی بگذارید تا رنگ ها را بیشتر ببینید.

لوگو با فضای خالی

۷٫ برانگیختن احساسات

طرحی که با مردم همخوانی نداشته باشد را نمی توان طراحی خوب نامید. در حالی که به طراحی برند فکر می کنید، اصلی ترین چیزی که باید روی آن تمرکز کنید برانگیختن احساسات است. به هر حال، اگر مردم پس از دیدن تصاویر شما چیزی احساس کنند، برند شما را برای مدت طولانی به یاد خواهند آورد.

اصول طراحی برند طراحی احساسی

۸٫ از نظر بصری متمایز شوید

امروزه مردم با سرعت برق در فیدهای خود پیمایش می کنند – دامنه توجه هرگز به این کوتاهی نبوده است. به همین دلیل است که طراحی برند شما باید توجه را جلب کند تا مردم از پیمایش دست بردارند و توجه کنند.

طراحی چشم نواز

? نکته : اگر مطمئن نیستید که طرح شما به اندازه کافی برجسته است، ممکن است بخواهید تست اسکرول را امتحان کنید. آن را در جایی از داشبورد خود قرار دهید و ببینید آیا با همه پست‌های دیگر ترکیب می‌شود یا خیر. اگر پاسخ مثبت است، کمی به تغییر طرح فکر کنید.

برای ثبت سفارش لوگو اصیل و حرفه ای اینجا کلیک کنید!

۹٫ همه چیز را منسجم نگه دارید

همه عناصر طراحی برند بصری شما باید داستان یکسانی را بیان کنند. این را در نظر بگیرید، هر قطعه پازل متفاوت است، با این حال آنها یک تصویر متحد و منسجم را تشکیل می دهند. 

با تنظیم لحن برند خود، انتخاب یک پالت رنگ واحد، توافق بر روی اشکال کلی، و آنچه مهمتر است – پیروی از این دستورالعمل ها، به مشتریان برند کمک می کنید تا احساس کنند همه چیز در هم تنیده شده است.

ثبات برند

۱۰٫ دستورالعمل های برند ایجاد کنید

برای اطمینان از انسجام برندی که در پاراگراف قبل در مورد آن صحبت کردیم، ایده خوبی است که با ایجاد یک کتاب نام تجاری، دستورالعمل های برند را ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید برند کار کند، باید مطمئن شوید که قوانینی را در مورد نحوه عملکرد تصاویر و دستکاری‌های مجاز تعیین کرده‌اید. اگر صاحب برند هستید، داشتن یک کتاب برند ضروری است، زیرا به طراحان یا کارمندان شما در برون سپاری اجازه می دهد تا با لحن برند شما هماهنگ باشند. 

چگونه سس زنجبیل به طراحی برند شما کمک می کند؟

Gingersauce ابزاری حرفه ای برای ایجاد دستورالعمل های برند است که اتوماسیون هوشمند و خلاقیت شما را ترکیب می کند. این یک ابزار حرفه ای است – به این معنی که کار نیمه تمام را انجام نمی دهد و نتیجه متوسطی را برای شما به ارمغان می آورد. سس زنجبیل تمام جلوه های بصری شما را در یک مکان جمع می کند و به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که طراحی برند شما ثابت و منسجم باقی می ماند.

مقاله های بیشتر...

لوگو شرکت دکوراسیون آریسام

اهمیت گرافیک در طراحی برند

چگونه طراحی گرافیکی در قلب ساخت هویت بصری یک برند قرار دارد. در دنیایی مملو از اطلاعات و انتخاب ها، هویت برند قوی به عنوان

اشتراک گذاری:

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x