بنابراین شما می خواهید یک لوگو برای شرکت یا سازمان خود طراحی کنید. اگر منابع لازم را دارید، اولین پیشنهاد ما این است که یک طراح را استخدام یا سفارش دهید. طراحی لوگو ممکن است ساده به نظر برسد، اما از هر طراح خوب بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که اینطور نیست. فرآیند طراحی به ندرت انجام می شود.
به علاوه، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید و ما می خواهیم بهترین ها را داشته باشید.
اما اگر نیاز دارید که هویت بصری برند خود را بسازید و استخدام یک طراح گزینه مناسبی برای شما نیست، ما اینجا هستیم تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم. از سه طراح با بیش از ۲۵ سال تجربه خواستیم تا نحوه طراحی لوگو را با ما در میان بگذارند.
آنچه آنها گفتند ممکن است شما را شگفت زده کند.جعبه ابزار رایگان خود را دریافت کنید
آیا می خواهید موفقیت رسانه های اجتماعی را در سال ۲۰۲۲ باز کنید؟ این پنج منبع را که برای الهام بخشیدن به محتوای قوی تر، کمپین ها و مراقبت از مشتری طراحی شده اند، بررسی کنید.
لوگو چیست؟
این سوال احتمالاً تصاویر واضحی از یک swoosh معروف یا یک سیب با گاز گرفتن از آن را تداعی می کند. پس از همه، همه ما می دانیم که لوگو چیست.
لوگو نماد یا طرحی است که برای شناسایی یک شرکت یا سازمان و همچنین محصولات، خدمات، کارکنان و غیره آن استفاده می شود.
در ساده ترین تعریف، لوگو مشخص می کند. اینگونه است که شرکت شما در میان دیگران شناخته شده و به یاد میآید. همچنین به عنوان چهره کسب و کار شما عمل می کند.
لوگوی شما همچنین می تواند فرصتی برای بیان یک بیانیه در مورد سازمان شما باشد. برای مثال آمازون را در نظر بگیرید . فلش شکلک نشان می دهد که شرکت همه چیز را از “AZ” می فروشد و همچنین نشان می دهد که مشتریان چقدر خوشحال می شوند وقتی از آنها خرید می کنند.
یک اخطار این است که حتی اگر یک لوگو می تواند معنای عمیق تری را منتقل کند، لازم نیست. در واقع، اکثر شرکتهایی که برای تصمیمگیری در مورد لوگو تلاش میکنند، به سادگی بیش از حد از آن درخواست میکنند. هر سه طراح ما موافق بودند که بیشتر مردم در لوگوها سهام زیادی قرار می دهند (جناسی طراحی ناخوشایند در نظر گرفته شده است).
بنابراین به یاد داشته باشید، یک لوگو ممکن است نقش مهمی داشته باشد، اما همه چیز نیست.
یک لوگو این نیست :
- نام تجاری شما
این یک ترکیب رایج است، اما لوگوی شما نام تجاری شما نیست. و برند شما لوگوی شما نیست. نام تجاری شما نامشهود است. این شهرت شماست – مردم با شنیدن نام شما به چه چیزی فکر می کنند، در مورد شما چه می گویند و چه احساسی در آنها ایجاد می کنید. نام تجاری شما از هزاران نقطه تماس با مشتریان شما ساخته شده است – نه از یک لوگو. - هویت بصری شما
وقتی شرکتها یا سازمانهای جدید درخواست لوگو میکنند، یک طراح خوب میگوید: «شما فقط به یک لوگو نیاز ندارید، بلکه به هویت برند نیاز دارید». لوگوها بخشی از تصویر هستند، اما همه چیز نیستند. آنها فقط یک تصویر در یک سیستم بصری بزرگتر هستند که شامل رنگها، تایپوگرافی، عکاسی، تصاویر، طرحبندی و غیره میشود. - نشانگر موفقیت
لوگوی شما قرار نیست کسب و کار شما را بسازد یا شکست دهد. لوگوی انرون خوب بود، اما کدهای اخلاقی شرکت خوب نبود. دو مرد و یک کامیون یک شرکت میلیارد دلاری است و لوگوی آن یک نقاشی چوبی است که توسط مادر بنیانگذاران روی دستمالی طراحی شده است. بهترین لوگوی دنیا نه میتواند یک کسبوکار فاسد را نجات دهد و نه بدترین لوگو میتواند جلوی یک کسبوکار صادق را بگیرد.
اکنون که مشخص شدیم که یک لوگو چه کارهایی می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد، بیایید فرآیند طراحی را شروع کنیم.
نحوه طراحی لوگو
در اینجا دو نکته وجود دارد که باید هنگام غواصی در نظر داشته باشیم:
- طراحی استراتژی زیادی است . بله، شما باید در نقطه ای چیزی بصری ایجاد کنید. اما سهم شیر از کار استراتژیک است، به خصوص در ابتدا. آمادگی بیشتری برای فکر کردن و تصمیم گیری نسبت به طراحی داشته باشید.
- شما فقط یک لوگو طراحی نمی کنید . به یاد داشته باشید که لوگو تنها بخشی از یک سیستم بصری بزرگتر است و تک تک قطعات آن باید با هم کار کنند.
برای انجام درست این کار، باید در مرحله کار کنید. در حالی که فرآیند هر طراح متفاوت به نظر می رسد، فرآیندی که شما را از طریق آن راهنمایی می کنیم دارای پنج مرحله است:
- کشف کنید
- کاوش کنید
- طراحی
- پالایش کنید
- تعریف کنید
هر فاز هدف، فرآیند و قابل تحویل خاص خود را دارد . ما توضیح خواهیم داد که چرا هر مرحله مهم است، مجموعه اقدامات یا مراحلی که باید بردارید، و محصول نهایی که برای رسیدن به آن کار می کنید – که برای مرحله بعدی به آن نیاز دارید.
فاز اول: کشف
هدف
مرحله کشف، مرحله «پرسش» است. طراحان از این زمان استفاده میکنند تا هرچه بیشتر زمینه و پیشینه را برای درک کامل شرکت یا سازمان مشتری، ارزشها، کسبوکار، ویژگیهای برند و غیره مورد استفاده قرار دهند. همه موارد استفاده ممکن و هر مورد ضروری یا درخواست خاص.
برای شما، این بیشتر یک مرحله خودیابی خواهد بود. هدف شما این است که درک کاملی از اینکه شرکت/سازمان شما کیست، به چه چیزی اعتقاد دارید، چه کاری را می خواهید انجام دهید و چگونه می خواهید به آنجا برسید داشته باشید. به یاد داشته باشید، شما فقط یک لوگو طراحی نمی کنید. شما هویت برند خود را شکل می دهید.
در حالی که ممکن است فکر کنید این چیزها را می دانید، من شما را تشویق می کنم که تمرین نوشتن پاسخ های خود را انجام دهید. حدس من این است که مواردی وجود دارد که شما در نظر نگرفته اید.
فرآیند
از خود بپرسید:
- چرا می خواهید و/یا به یک لوگوی جدید نیاز دارید؟ کاتالیزور این طراحی چیست؟
- معنی/داستان پشت نام شرکت شما چیست؟
- مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟
- رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟
- اهداف شما برای این لوگوی جدید چیست؟ چگونه “موفقیت” سنجیده می شود؟
- ۳-۵ «الگوی» برند برتر شما چه کسانی هستند؟ ظاهر و احساس چه کسی را تحسین می کنید؟
- دوست دارید مردم با دیدن لوگوی شما چه احساسی داشته باشند؟
- ارزش هایی که می خواهید برندتان بیان کند چیست؟
- ویژگی های منحصر به فرد شخصیت برند شما چیست؟
- به عنوان مثال: آیا برند شما تصفیه شده، کنجکاو، نوستالژیک، پر جنب و جوش و غیره است؟
- این یک منبع عالی برای کمک به شما در کشف این موضوع است.
- به عنوان مثال: آیا برند شما تصفیه شده، کنجکاو، نوستالژیک، پر جنب و جوش و غیره است؟
- موارد استفاده اصلی سیستم لوگو/بصری چه خواهد بود؟ اجتماعی؟ وب سایت؟ تی شرت؟
- زمینه مهم است!
- آیا درخواست خاصی یا موارد ضروری در طراحی گنجانده شده است؟ اگر یک تجدید بصری است، چیزی برای حفظ از تکرار قبلی وجود دارد؟
قابل تحویل
پس از اینکه به این سوالات پاسخ دادید، پاسخ ها را در یک استراتژی خلاقانه خلاصه می کنید که یک نمای کلی از کسب و کار شما ارائه می دهد. شما ممکن است شامل موارد زیر باشد: هدف شما برای فرآیند طراحی، لحن برند شما، ملاحظات بصری و دیدگاه اولیه برای سیستم طراحی و لوگو، از جمله هر موضوعی که در این مرحله ظاهر شد.
از این سند استراتژی نه تنها برای هدایت مرحله بعدی خود استفاده خواهید کرد، بلکه از آن برای قضاوت در مورد موفقیت خود در طول فرآیند نیز استفاده خواهید کرد. در پایان هر مرحله، نتایج خود را بر اساس میزان تحقق چشم انداز تعیین شده در استراتژی خلاق ارزیابی کنید. هنگامی که نظرات و ترجیحات شخصی ناگزیر به وجود می آیند، برای عینی ماندن به این سند مراجعه کنید.
فاز دوم: کاوش
هدف
این مرحله تحقیق شماست، اما “کاوش” هیجان انگیزتر به نظر می رسد. و این است، ما قول می دهیم. مرحله کاوش ممکن است سرگرم کننده ترین و – به عنوان فردی که به تنهایی این فرآیند طراحی را آغاز می کند، و احتمالاً برای اولین بار – مفیدترین باشد.
در اصل، شما تمرکز خود را به سمت بیرون معطوف خواهید کرد تا با طراحی در جهان روبرو شوید و آن را کشف کنید. هدف شما در اینجا دو چیز است: آموزش ببینید و الهام بگیرید.
فرآیند
با جستجو در اصول اولیه طراحی ساده شروع کنید. اصول اولیه مانند سبک، رنگ و تایپوگرافی را بخوانید.
طراحان ما اشاره کردند که اصول خاصی از تئوری رنگ می تواند به ویژه برای طراحی لوگو مفید باشد. رنگهای مختلف احساسات و رفتارهای متفاوتی را برمیانگیزد و به شما کمک میکند تا پاسخ احساسی مورد نظر را از مخاطبان خود ایجاد کنید. واقعا چیزهای جذابی است.
به عنوان مثال، آبی الهام بخش اعتماد، قابلیت اطمینان و اقتدار است. تصادفی نیست که رنگ آبی یک انتخاب محبوب برای بانک ها، کارت های اعتباری و نرم افزار است. رنگ سبز احساس آرامش، رشد و سلامتی را بر می انگیزد. شرکتهایی مانند Whole Foods و BP از رنگ سبز در برندسازی خود استفاده میکنند تا به صورت استراتژیک سطح مراقبت از سیاره را به دیگران منتقل کنند.
کشف کنید که کدام رنگ احساساتی را که می خواهید از مخاطبانتان برانگیزد.
هنگامی که به اصول اولیه دست یافتید، شروع به جمع آوری اطلاعات کنید. ابتدا به رقبای فوری خود نگاه کنید، سپس به صنعت گسترده تر خود نگاه کنید. فقط به لوگوها نگاه نکنید. با مشاهده برندها در چندین کانال، به عنوان مثال، کل سیستم بصری را تجربه کنید. وب سایت، شبکه های مختلف رسانه های اجتماعی و غیره. یادداشت برداری کنید. چه عناصر خوب و بد برای شما برجسته است؟
بعد، به بیرون از صنعت خود نگاه کنید. کاوش در مورد آنچه در میان جامعه طراحی وجود دارد. برای کارهای خلاقانه اخیر از طراحان برجسته جهان به وب سایت هایی مانند Dribbble ، Behance و Brand New مراجعه کنید. #logodesign یا سایر هشتگ های مرتبط را در اینستاگرام جستجو کنید. وب سایت ۹۹designs همچنین یک صفحه کشف برای الهام گرفتن از طراحی دارد که ممکن است برای شما مفید باشد.
قابل تحویل
یک تابلوی خلق و خو ایجاد کنید تا تمام تصاویر، طرحها، ترکیب رنگها، عکسها، تصاویر و بله، آرمها را جمعآوری کند، و نشان دهنده ظاهر و احساسی باشد که برای هویت برندتان میخواهید.
اگر احساس می کنید حیله گر هستید، می توانید با برش و چسباندن تصاویر چاپ شده یک تابلوی واقعی ایجاد کنید. اما اکثر طراحان آن را دیجیتال نگه می دارند. سادهترین راه برای جمعآوری، Pinterest است، اما اگر نیاز به اشتراکگذاری/بازبینی آسان دارید، کافی است تصاویر خود را کپی و در یک سند جایگذاری کنید.
اگر به چندین جهت طراحی کشیده شده اید، برای هر کدام تابلوهای خلق و خوی جداگانه ایجاد کنید. حتماً توضیحات کوتاهی در مورد اینکه چگونه انتخابهای بصری هر تابلو، ویژگیهای نام تجاری را که در استراتژی خلاقانه شما توضیح داده شده است، اضافه کنید. در حالت ایدهآل، این تابلوها را به سایر اعضای تیم خود یا تصمیم گیرندگان ارائه میدهید، و آنها به شما کمک میکنند تا به یک جهت محدود شوید.
فاز سوم: طراحی
هدف
بالاخره! هدف در اینجا بسیار ساده است: تمام ملاحظات و ورودی های دو مرحله اول را در نظر بگیرید و شروع به تولید برخی از طرح های لوگو کنید.
فرآیند
هنگام نزدیک شدن به نحوه طراحی لوگو باید موارد زیادی را در نظر گرفت:
ابزار
قبل از شروع، مطمئن شوید که آنچه را که برای طراحی نیاز دارید دارید:
مداد و کاغذ
طرح برخی از ایده های اولیه مکان بسیار خوبی است. این را بیش از حد پیچیده نکنید. طراحی یک فرآیند تکراری است. حتی اگر فکر می کنید نمی توانید نقاشی کنید، طرح های خشن از ایده ها در ذهن خود ایجاد کنید. مغز شما مجبور خواهد شد خلاقانه فکر کند – این دقیقا همان طرز فکری است که شما به آن نیاز دارید.
نرم افزار طراحی گرافیک وکتور
استاندارد صنعتی نرم افزار ویرایش گرافیک برداری Adobe Illustrator است — اما ارزان نیست و لزوماً برای تازه کارها مناسب نیست. می توانید ابزارهای رایگان مشابهی مانند Inkscape و Vectr را امتحان کنید .
چرا بردار ؟ همه لوگوها تصاویر برداری هستند، به این معنی که به جای پیکسل ها، از خطوطی تشکیل شده اند که با فرمول های ریاضی تعریف شده اند. بردارها برای تغییر و مقیاس آسان تر هستند.
فونت ها
اگر مسیر بالا را دنبال می کنید، ممکن است بخواهید به دانلود برخی فونت های اضافی نگاه کنید. منابع فونت رایگان شامل کتابخانه Google Fonts و Font Squirrel است . همچنین می توانید فونت ها را در سایت هایی مانند MyFonts و FontShop خریداری کنید .
ابزار رایگان طراحی لوگو
اگر در زمان، پول و مهارت های طراحی کمبود دارید، ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارد که کار را انجام می دهند. اکثر این سایت ها قالب های قابل تنظیمی را ارائه می دهند که سریع ترین راه برای ایجاد یک لوگوی حرفه ای است. فقط به خاطر داشته باشید، شما در معرض خطر قربانی کردن اصالت هستید.
آخرین نکته این است که در حالی که ابزارهای زیر رایگان هستند، ممکن است مجبور شوید فایل برداری نهایی و مقیاس پذیر را برای دانلود خریداری کنید.
۵ ابزار برتر طراحی لوگو آنلاین:
انواع لوگو
چه تصمیم داشته باشید که لوگوی خود را از ابتدا طراحی کنید یا از یک الگو استفاده کنید، یک نقطه شروع خوب این است که با هفت نوع لوگو آشنا شوید:
علامت کلمه
برخی از برندها هیچ نماد گرافیکی ندارند و در عوض تصمیم می گیرند نام شرکت یا سازمان خود را در جلو و مرکز قرار دهند. در این مورد، تایپوگرافی همه چیز است. هر قلمی که انتخاب می کنید، باید خوانا باشد.
علامت برند
همچنین به عنوان “علامت های تصویری” شناخته می شود، علامت های تجاری نماد گرافیکی در یک لوگو هستند. این نمادها معمولاً قابل تشخیص هستند و ارتباطی فوری در ذهن مخاطب ایجاد می کنند. به عنوان مثال، یک دندان برای یک دندانپزشک، کوه برای یک شرکت در فضای باز و غیره.
در ابتدا باید یک علامت تجاری را با نام شرکت یا سازمان خود جفت کنید. اما پس از گذشت زمان، این نماد به تنهایی می تواند به عنوان یک کوتاه نویسی قدرتمند و بصری برای یک برند معروف عمل کند.
علامت ترکیبی
این نوع لوگو هم یک نماد و هم یک علامت کلمه را ترکیب می کند و لوگوی سنتی تر “قفل کردن” را ایجاد می کند که همه ما با آن آشنا هستیم. با قرار دادن هر عنصر بازی کنید تا زمانی که طرحی را که دوست دارید پیدا کنید. همچنین میتوانید ترکیبهای مختلفی از این دو را در زمینههای خاصی مجاز کنید، که در مرحله «تعریف» به آن خواهیم پرداخت.
علامت لوگوی انتزاعی
همانطور که از نام آنها پیداست، علائم لوگوی انتزاعی کمتر قابل تشخیص هستند و معمولاً بیشتر هندسی هستند. وقتی می خواهید چیزی کاملا منحصر به فرد برای برند خود داشته باشید، عالی هستند. مجدداً، ما اکیداً توصیه می کنیم که این نمادها را با نام شرکت یا سازمان خود جفت کنید تا زمانی که به اندازه کافی نام تجاری را به رسمیت بشناسید تا نماد خود را به تنهایی از بین ببرید.
علامت حرف
یک علامت حرف، که به آن لوگوی “تکنگ” نیز گفته می شود، اگر نام شما طولانی یا نامرتب باشد، عالی است. می توانید نام خود را مخفف کنید یا فقط از حروف اول خود استفاده کنید. تایپوگرافی در علامت حرف به همان اندازه که در علامت کلمه اهمیت دارد اهمیت دارد. خوشبختانه، با حروف کمتر و نگرانی کمتر در مورد خوانایی، می توانید از استایل خلاقانه تری استفاده کنید.
طلسم
بسته به شخصیت برند شما، یک طلسم می تواند سرگرم کننده باشد. به علاوه، آنها نسبت به نماد استاندارد شما انعطاف پذیرتر هستند زیرا عبارات و زمینه آنها می تواند تغییر کند. فقط مطمئن شوید که از سبکی استفاده کنید که با پیام و احساسی که می خواهید ارتباط برقرار کنید، همسو باشد. اگر به دنبال حال و هوای جدی تری هستید، طلسم ها انتخاب خوبی نیستند.
نشان ها
آرم نشان شامل متنی در داخل یک نماد است. نمادها، که به عنوان “آل” نیز شناخته می شوند، برای مدت طولانی وجود داشته اند و می توانند سنت و اعتبار را به هم منتقل کنند.
نمادها
اگر تصمیم دارید که نمادی را در لوگوی خود بخواهید – چه سنتی و چه انتزاعی – ممکن است نیاز به طوفان فکری داشته باشید. در اینجا چند نکته از طراحان ما برای ایجاد نمادی مناسب برای برند شما آورده شده است:
- ارتباط برقرار کنید . نام شرکت یا سازمان خود را در نظر بگیرید و کلمات مرتبطی را که فکر می کنید بنویسید. با استفاده از Sprout به عنوان مثال، کلماتی مانند رشد، باغ، درخت، جنگل، برگ، شاخه، گلخانه و غیره را مینویسیم.
- تصویری فکر کنید . اینجاست که سوالات در مرحله “کشف” مطرح می شود. با اشاره به مثال آمازون ما، لبخند نشان می دهد که خریداران آمازون چقدر خوشحال و راضی هستند. در نظر بگیرید که می خواهید مخاطبانتان چه احساسی داشته باشند یا چه پیامی را می خواهید منتقل کنید. آیا نمادهایی وجود دارد که به ذهن شما خطور کند؟
- به معنای واقعی کلمه برو در حالی که طراحان ما نسبت به بدیهی ترین انتخاب هشدار داده اند، شما همچنان می توانید تفسیر تحت اللفظی پیام برند خود را در نظر بگیرید. فقط از بازی کردن با آن نترسید. یک چرخش منحصر به فرد روی آن قرار دهید. سعی کنید یک نماد تحت اللفظی را با چیزی تجسمی تر ترکیب کنید.
- عجیب شدن در این مرحله هیچ قانونی وجود ندارد. تا جایی که می خواهید خارج از چارچوب فکر کنید. همانطور که گفته می شود، اغلب جادو در اینجا اتفاق می افتد. سوال نکنید که آیا چیزی منطقی است. این می تواند کلیدی باشد که ایده برنده را باز می کند.
- ایجاد، ارزیابی، تکرار . این کار را هر چند بار که نیاز دارید انجام دهید تا گزینه های خود را محدود کنید. بیشتر طراحان قبل از اینکه به چیزهای خوب برسند، چندین دور را طی می کنند. تکرار نام بازی است. و فراموش نکنید که برای کمک به یک دوست ضربه بزنید. گاهی اوقات شما فقط به چشمانی تازه نیاز دارید تا گیر تان نکند.
فونت ها
اگر تصمیم دارید با یک علامت کلمه یا علامت حرف بروید، به یاد داشته باشید که تایپوگرافی چقدر مهم است. مشابه رنگها، فونتهای مختلف تفاسیر متفاوتی از شخصیت برند شما ایجاد میکنند.
انواع فونت های بی شماری وجود دارد، اما همه آنها در یکی از سه خانواده (که به آنها تایپ فیس نیز گفته می شود) قرار می گیرند: سریف، سان سریف و اسکریپت .
فونت های سریف
فونت های Serif دارای خطوط یا خطوط کوچکی هستند که به انتهای خطوط بزرگتر در یک حرف یا نماد متصل می شوند. این فونتها کلاسیک هستند و زمانی که میخواهید اعتماد، سنت و پیچیدگی را به دیگران منتقل کنید، میتوانند انتخاب خوبی باشند.
فونت های بدون سری
اینها فونت هایی هستند که هیچ سریف متصل به حروف ندارند. نتیجه یک خط شفاف و تمیز است که شیک و مدرن به نظر می رسد. فونتهای Sans Serif خانواده فونتهای ترجیحی برای دیجیتال هستند، زیرا خواندن آنها آسانتر است. اگر به دنبال طراحی مینیمالیستی هستید، فونتهای sans serif راهی هستند.
اسکریپت
فونت های اسکریپت از دست خط شکسته تقلید می کنند و جلوه امضا را ایجاد می کنند. آنها اغلب احساس اصالت و اصالت بیشتری می کنند.
اکنون که تمام اطلاعات برای طراحی لوگو را دارید، فراموش نکنید: تولید، ارزیابی، تکرار.
قابل تحویل
برای ارزیابی باید حداقل یک طراحی لوگو داشته باشید. همچنین در این مرحله معمولاً دو یا سه لوگو برای انتخاب وجود دارد. در مرحله بعدی، به جزئیات بیشتری در مورد نحوه ارزیابی طرح های شما خواهیم پرداخت.
فاز چهارم: پالایش
هدف
اگر مرحله آخر را با چندین گزینه مختلف به پایان رساندید، اکنون زمان محدود کردن آن است. در حال حاضر یک انتخاب نهایی دارید؟ عالیه بیایید آن را آزمایش کنیم.
فرآیند
طرح های خود را با پرسیدن این سوالات از خود ارزیابی کنید:
چه چیزی یک لوگوی عالی را می سازد؟
یک لوگوی عالی این است:
- ساده
- خاطره انگیز
- خاطره انگیز
کجا از این لوگو استفاده خواهید کرد؟
هم موارد استفاده اولیه خود را در نظر بگیرید – مانند وب سایت یا نمایه های رسانه های اجتماعی – و هم موارد استفاده ثانویه خود را مانند مواد بازاریابی چاپی، آگهی های استخدام و رویدادها و غیره.
در ملاحظات متوقف نشوید. آن را روی پسزمینههای مختلف شبیهسازی کنید تا مطمئن شوید که تصویر، کلمات و پیام کلی در هر رسانه ترجمه میشوند. هر علامت لوگویی باید در اندازه های مختلف موثر باشد، اما برنامه های کوچک و دیجیتال بسیار مهم هستند.
آیا لوگو پا دارد؟
زیبایی شناسی تغییر می کند. روندها می آیند و می روند. اما ارزش لوگوی شما با گذشت زمان قوی تر می شود. در نظر بگیرید که آیا می بینید که لوگوی خود ۵، ۱۰، ۱۵ و حتی ۲۰ سال آینده برای شما ماندگار باشد یا خیر.
همچنین، لوگو را در چارچوب کل هویت بصری خود در نظر بگیرید. این ممکن است نیاز به یک تمرین اضافی باشد. عناصر مختلف طراحی لوگوی خود مانند رنگ ها، فونت ها و سبک ها را در نظر بگیرید و ببینید که چگونه ممکن است بتوانید آنها را در جای دیگری در موارد استفاده خود بگنجانید.
در نهایت – و یکی از طراحان ما بر این موضوع کاملاً تأکید داشت – یک نسخه تک رنگ، سیاه و سفید از لوگوی خود بسازید و مطمئن شوید که می توان آن را روی رنگ های تیره برعکس کرد . اگر این کار را نکنید، ممکن است در آینده برای مشکلات خود ثبت نام کنید.
قابل تحویل
در حال حاضر، شما باید یک طرح نهایی لوگوی مورد علاقه خود داشته باشید. و به احتمال زیاد، برای درست کردن هر عنصر زمان مناسبی از شما صرف شده است. مرحله پنجم و آخر ما به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که به همین شکل باقی می ماند.
فاز پنجم: تعریف کنید
هدف
هنگامی که صحبت از حفظ یکپارچگی هویت برند شما می شود، کیفیت و ثبات کلیدی است. با توجه به تعداد مکانهایی که لوگوی شما زندگی میکند – و تعداد افرادی که ممکن است نیاز به استفاده از آن داشته باشند – مهم است که مجموعهای از قوانین و دستورالعملها را برای نحوه رفتار با لوگوی خود تعریف کنید.
و چگونه نمی شود.
فرآیند
برای شروع، هر دستورالعملی را که ممکن است در مورد اندازه، رنگ، طرح، نحوه برخورد، موقعیت، جهت و غیره لوگوی خود داشته باشید، در نظر بگیرید .
چند سوال که باید از خود بپرسید:
- آیا فقط پسزمینههای رنگی خاصی وجود دارد که لوگوی شما باید روی آن قرار گیرد؟
- آیا می توان از لوگوی شما در بالای عکاسی استفاده کرد؟ اگر چنین است، آیا می توانید رنگ را تغییر دهید تا به آن کمک کنید تا ظاهر شود؟
- اگر علامت لوگوی ترکیبی دارید، آیا میتوان عناصر را در زمینههای خاصی از هم جدا کرد؟
برای اطمینان از اینکه لوگوی شما تأثیری قوی دارد، از گنجاندن برخی قوانین «هرگز» برای جلوگیری از هرگونه تغییر یا تحریف در لوگو نترسید. در غیر این صورت، در ایمیلی که برای ۱۰ هزار مشتری شما ارسال شده، لوگوی رنگارنگ تعطیلات خواهید داشت.
قابل تحویل
این اغلب به عنوان راهنمای سبک نامیده می شود . یک راهنمای سبک می تواند به همان اندازه که شما نیاز دارید ساده یا جامع باشد. اخیراً، تیم سیستم های طراحی Sprout یک وب سایت کامل را به راهنمای سبک ما اختصاص داده است. این logozia.com نام دارد و تمام دستورالعملهای تجاری، نوشتاری و بصری ما، و همچنین تمام الگوها و اجزایی که طراحان محصول ما برای ساخت اپلیکیشن ما نیاز دارند را در خود جای داده است.
اما لازم نیست یک وب سایت کاملاً جدید بسازید تا استانداردهای برند خود را در خود جای دهد. فقط مطمئن شوید که آنها به درستی به تیم های شما منتقل شده اند و به راحتی برای همه قابل دسترسی هستند. اکثر طراحان یک pdf ایجاد می کنند و آن را در کتابخانه منابع داخلی شرکت یا سازمان خود به اشتراک می گذارند.
نتیجه گیری
بعد از همه اینها، ممکن است بگویید، “وای، این خیلی است.” ما می دانیم که شما چه احساسی دارید. وقتی گفتیم برای طراحی لوگو چقدر کار می شود اغراق نکردیم. طراحان معمولاً هفته ها طول می کشند تا در تمام مراحل کار کنند. بنابراین آخرین توصیه ما این است: عجله نکنید. برای انجام تمریناتی که در هر مرحله توضیح دادیم، وقت بگذارید. طراحی نهایی شما نشان دهنده میزان تلاش شما برای آن خواهد بود.
و به یاد داشته باشید، در پایان روز، لوگوی شما برند شما را نمیسازد، بلکه افراد شما این کار را میکنند.
برای ثبت سفارش لوگو اصیل و حرفه ای اینجا کلیک کنید!