چرا یک لوگوی خوب برای کسب و کار کوچک شما مهم است؟

لوگو ترکیبی

بیایید چند چیز را به طور مستقیم بیان کنیم: لوگو و وب سایت شما نام تجاری شما نیست. برند شما نقطه اوج تجربه، درک و شهرتی است که مردم از خدمات شما دارند. برندسازی اقداماتی است که برای ساختن برند شما (استراتژی) انجام می شود. و هویت برند بیان ملموس برند شما (لوگو، تایپوگرافی، رنگ ها و غیره) است.

اما همانطور که گفته شد، لوگوی شما برای کسب و کار کوچک شما مهم است زیرا مالکیت، کیفیت و ارزش‌ها را نشان می‌دهد. روی محصولات، کارت ویزیت، وب سایت، رسانه های اجتماعی و مهمتر از همه در ذهن مشتریان شما نقش بسته است.

لوگوی شما احتمالاً یکی از اولین تعاملاتی است که افراد با شرکت شما دارند و این فرصتی است که شما اولین تاثیر محکمی داشته باشید ، به شما نشان دهد خدمات با کیفیتی ارائه می دهید و هدف خود را به صورت بصری بیان کنید.

انواع مختلف لوگو چیست؟

لوگوی Design Powers یک علامت ترکیبی است.
لوگوی Design Powers یک علامت ترکیبی است.

اصطلاح “لوگو” به طور کلی به تمام علائمی که نشان دهنده برند شما هستند اشاره دارد. پنج نوع مختلف لوگو وجود دارد. علامت کلمه ای که یک کلمه یا کلمات مستقل مانند FedEx یا Coca-Cola را به خطر می اندازد. حروفی که فقط شامل یک حرف یا مخفف است: به دو C برای Chanel یا A برای Adobe فکر کنید. لوگومارکی وجود دارد که فقط حاوی یک نماد است: محصولات نایک swoosh یا apple for Mac را در نظر بگیرید.

سپس یک نشان وجود دارد: این یک علامت کلمه، حروف یا لوگو در شکلی است که برای طراحی ضروری است: موتور سیکلت های هارلی دیویدسون یا آرم NHL نمونه های خوبی از این موضوع هستند. نوع نهایی، علامت ترکیبی است که شامل علامت + علامت کلمه یا حرف + علامت کلمه است.

چی یه لوگو خوب را می سازد؟

یک لوگوی خوب، لوگوی است که مطابق با صنعت یا خدمات شما باشد. اگر یک کسب و کار خدمات حرفه ای (در مقابل یک محصول) هستید، معمولاً ساده تر بهتر است. ما اغلب برای مشتریان b/c علامت های کلمه یا لوگوهای چاپی طراحی می کنیم که تمام چیزی است که واقعاً به آن نیاز دارند.

به گونه ای طراحی شده است که شما را از دیگران متمایز کند و وفاداری به برند را تقویت کند. چگونه؟ معنایی در درون خود دارد. چرا؟ زیرا سیستم اعتقادی، ارزش های اصلی، هدف، ماموریت و چشم انداز کسب و کار شما چیزی است که برند شما بر اساس آن ساخته شده است. این چیزی است که مردم به خاطر می آورند و به دوستان خود می گویند. لوگوی شما نیست

هیچ کس واقعاً به لوگوی شما اهمیت نمی دهد (به جز طراحان گرافیک یا کسانی که به طراحی چشم دارند). چیزی که مردم واقعاً به آن اهمیت می دهند تجربه آنها از خدمات شما و چیزی است که برند شما از آن حمایت می کند. طراحی خوب نه تنها در ظاهر حرفه ای به نظر می رسد، بلکه نشان دهنده چیزی عمیق تر است. 

استفانی میچل فیتنس از لوگوی خود به همراه رنگ های برند و تایپوگرافی خود برای یکسان سازی ارتباطات خود استفاده می کند.  این سربرگ برای بازاریابی ایمیلی هفتگی او است.
استفانی میچل فیتنس از لوگوی خود به همراه رنگ های برند و تایپوگرافی خود برای یکسان سازی ارتباطات خود استفاده می کند. این سربرگ برای بازاریابی ایمیلی هفتگی او است.

چرا کسب و کار کوچک شما به نشانه نیاز دارد؟

یک لوگوی خوب طراحی شده با اعتبار بخشیدن به حرفه ای بودن شما اعتماد ایجاد می کند و افراد را وادار می کند که به اطراف بمانند.

به مشتریان بالقوه می گوید که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و چگونه این کار برای آنها سودمند است. این به افرادی که هیچ دانش یا تجربه قبلی در مورد کسب و کار شما ندارند، می گوید که شما کار بزرگی انجام می دهید.

اگر لوگوی شما غیرحرفه‌ای به نظر برسد، مردم بدون شک می‌پرسند که چقدر می‌توانید محصولات و خدمات خود را ارائه دهید. آیا تا به حال دکمه برگشت را فشار داده اید یا یک شرکت را بر دیگری انتخاب کرده اید، به این دلیل که آنها قانونی تر به نظر می رسند؟ مردم قضاوت های فوری می کنند و طراحی ضعیف باعث می شود که مردم ترک کنند.

یک لوگوی قوی ایجاد کنید تا مشتریان را متمایز کنید، اطمینان حاصل کنید که برند شما را به یاد می آورند و ارتباط مثبتی با شما ایجاد می کنند. لوگوها تداعی نمادین عمیقی دارند که با خاطرات و احساسات افراد مرتبط است.

برای مثال بیایید نگاهی گذرا به نایک بیندازیم. swoosh فقط یک swoosh است. اما، ارتباطی که ما با آن نماد داریم، همه‌چیز به دیدگاه آن‌ها برای تبدیل جهان به مکانی بهتر از طریق دویدن مربوط می‌شود. این ایده قدرتمند برند آنها را تعریف کرد و لوگوی آنها این را نشان می دهد و به کسب و کار آنها برای رونق قدرت می بخشد. با گذشت زمان و با بازاریابی مداوم برند، لوگوی شما باید همین کار را برای تجارت شما انجام دهد.

روی طراحی لوگوی خود سرمایه گذاری کنید. این چیزی است که برای افزایش اعتبار شما و جذب مصرف کنندگان اهمیت دارد.

چگونه می توان یک لوگوی خوب ایجاد کرد؟

یک لوگوی کسب و کار کوچک باید واضح و قابل تفسیر باشد تا به سرعت با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. مهم است که لوگوی خود را ساده نگه دارید تا در چندین پلتفرم رسانه ای کار کند و در هر اندازه ای موثر باشد.

برخلاف شرکت‌های بزرگ، اکثر برندهای کوچک سال‌ها برندی را به رسمیت نمی‌شناسند که مردم کسب‌وکار شما را با آن مرتبط می‌کنند یا بودجه بازاریابی هنگفتی برای کمک به مصرف‌کنندگان برای درک آنچه کسب‌وکار شما انجام می‌دهد، ندارند. بنابراین، لوگوی شما باید به وضوح بیان کند که شما چه کسی هستید و در یک لحظه چه می کنید.

از مفهوم تا رونمایی، موارد زیادی وجود دارد که باید در مورد برند خود به یک علامت واحد توجه کنید. با این حال، یک لوگوی کسب و کار کوچک بزرگ تنها به سه چیز نیاز دارد: تایپوگرافی عالی، رنگ‌های ساده و عنصر بصری قوی. طرح های لوگوی ما را بررسی کنید – بیشتر آنها به سادگی و رنگ های جسورانه تمایل دارند اما نه همه.

تایپوگرافی را انتخاب کنید که نشان دهنده ارزش های شما باشد

انتخاب حروف و نحوه چیدمان آنها به اندازه استفاده از رنگ، تصاویر یا گرافیک در ایجاد لوگو و برند مهم است. چرا؟ زیرا مردم شکل ظاهری یک کلمه را با آنچه یک کلمه در واقع می گوید مرتبط می کنند تا احساس خود را مشخص کنند.

برندسازی قوی باعث ایجاد ارتباط عاطفی می شود. شما می خواهید تایپوگرافی شما مورد توجه قرار گیرد، اعتماد را تقویت کند و خوش بینی را تشویق کند.

تایپوگرافی راهی برای برانگیختن چنین احساساتی است بدون اینکه مردم حتی از آن آگاه باشند. تاثیرگذاری بالا و پنهان

تایپوگرافی برای ارتباط لحن صدا و شخصیت استفاده می شود.

تایپوگرافی را انتخاب کنید که نشان دهد شرکت شما چه چیزی را نشان می دهد – خواه زیبا، سنتی، عجیب و غریب و مدرن باشد.

مانند مبلمان، تایپوگرافی باید از نظر زیبایی شناختی و در عین حال کاربردی باشد. انتخاب تایپوگرافی شما اهمیت دارد زیرا بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد.

مطمئن شوید که نام شرکت شما واضح و خوانا باشد. نحوه استفاده از لوگوی شما را در نظر بگیرید: لوگوی شما می‌تواند روی صفحه‌نمایش، کارت‌های ویزیت، سربرگ‌ها، تابلوها و بسته‌بندی‌ها ظاهر شود. باید از فاصله دور و از نزدیک قابل خواندن باشد. و اگر لوگوی شما دارای یک عنصر گرافیکی است، مطمئن شوید که تایپوگرافی شما با نماد تعادل دارد.

از خود بپرسید، آیا تایپوگرافی من به سطح مؤثری از بازنمایی، ارتباط و جذابیت بصری دست می یابد؟ اگر پاسخ شما بله قطعی نبود، ممکن است زمان برندسازی مجدد فرا رسیده باشد.

رنگ ها را هوشمندانه انتخاب کنید تا تاثیرگذاری بیشتر شود!

رنگ لوگوی شما نحوه درک آن را تعیین می کند و این بسیار مهم است. قدرت تصمیم گیری برای خرید را دارد.

رنگ احساسات را تحریک می کند و معنا می بخشد. و هنگامی که رنگ به طور مداوم در بازاریابی شما استفاده می شود، شناخت برند را تا ۸۰٪ بهبود می بخشد .

رنگ های مناسب به صنعت و بازار هدف شما بستگی دارد. احتمالاً متوجه شده اید که صنایع خاصی به رنگ های خاصی می چسبند. به عنوان مثال، موسسات مالی تمایل به استفاده از رنگ آبی دارند، زیرا آبی امنیت و قابلیت اطمینان را به شما منتقل می کند. برندها از رنگ آبی برای افزایش اعتماد به محصولات و خدمات خود استفاده می کنند.

رنگ(های) خود را بر اساس احساساتی که می خواهید مصرف کنندگان تجربه کنند و اقداماتی که می خواهید انجام دهند، انتخاب کنید. روانشناسی، فرهنگ، روندها و زمینه انسان را در نظر بگیرید.

رنگ برند شما باید داستانی را بیان کند. باید ارزش های شما را به اشتراک بگذارد و به اندازه کافی منحصر به فرد باشد تا با دیگران در فضای شما اشتباه گرفته نشود.

قدرتمندترین برندها به یک پالت رنگی ساده با کمتر از سه رنگ اصلی پایبند هستند. آنها همچنین از رنگ های ثابت به جای گرادیان استفاده می کنند. به خاطر داشته باشید که رنگ روی صفحه و چاپ متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که می توانید رنگ های خود را با دقت بازتولید کنید (Pantone، CMYK، RGB، Hex).

از یک عنصر نمادین ساده استفاده کنید

اگرچه ۷۲ درصد از بهترین نام‌های تجاری از کلمات یا کلمات اختصاری تشکیل شده‌اند ، اما این نام‌ها با استفاده از تایپوگرافی تصویری را در ذهن افراد ایجاد می‌کنند. همین کار را می توان با عناصر گرافیکی، نمادها و آیکون ها انجام داد.

یک عنصر بصری به آن علاقه می افزاید و لوگوی شما را به یاد ماندنی می کند. باید توجه مصرف کننده را به مدت ۱۰ ثانیه جلب کند تا بتواند آن را به خاطر بسپارد و در مورد آن نظر بدهد.

برخی از طراحان این کار را با تغییر متن یا اضافه کردن یک نماد مصور ایجاد می کنند که می تواند به تنهایی در شرایط خاص استفاده شود. مطمئن شوید که تمام آثار هنری اصلی هستند و از کلیپ آرت نیستند. با گذشت زمان و با استفاده مداوم، یک ارتباط بصری ایجاد می شود.

فید اینستاگرام استفانی میچل فیتنس به طور مداوم از لوگوی او در پست‌هایش استفاده می‌کند و یک لوگوی بزرگ در دیوار پشتی استودیوی خود دارد، بنابراین در تمام رسانه‌های اجتماعی او تصویری ثابت و قابل تشخیص است.
فید اینستاگرام استفانی میچل فیتنس به طور مداوم از لوگوی او در پست‌هایش استفاده می‌کند و یک لوگوی بزرگ در دیوار پشتی استودیوی خود دارد، بنابراین در تمام رسانه‌های اجتماعی او تصویری ثابت و قابل تشخیص است.

لوگوی شما پایه بصری هویت برند شماست

طراحی مهم است و شما به آن نیاز دارید! به خصوص اگر می خواهید مردم به شما پول بدهند و در مورد شما به دنیا بگویند. وقتی روی برندسازی خود سرمایه گذاری می کنید، کسب و کار کوچک خود را برای رونق توانمند می کنید.

در مورد برندینگ یا طراحی لوگو سوالی دارید؟ یک نظر در زیر بنویسید! آیا نیاز به یک لوگوی حرفه ای دارید که برای تجارت کوچک شما طراحی شده باشد؟ برخی از طرح های لوگوی ما را در اینجا مشاهده کنید .


اشتراک گذاری:

مقاله های بیشتر...

طراحی لوگو شرکت واک دنیای دیجیتال

معنی اشکال لوگوو دلیل اهمیت آنها

اشکال لوگو و اهمیت آنها شکل‌های لوگو به کسب و کار شما فراتر از جذابیت زیبایی‌شناختی آن‌ها کمک می‌کنند. تحقیقات روی ارتباطات بصری نشان می‌دهد که

طراحی لوگو موسسه آموزشی ویرگول

روانشناسی پنهان طراحی لوگو

چگونه روانشناسی با نحوه طراحی لوگوی کسب و کار شما مطابقت دارد؟ برای شروع، چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که هر

برای مشاوره رایگان و سفارش لوگو پیغام بگذارید!

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x