طراحی بد لوگو: چگونه آن را تشخیص دهیم و از آن اجتناب کنیم

طراحی لوگو

بهترین راه برای داشتن یک طراحی لوگوی خوب چیست ؟ بهتر از این، چگونه می توانید از طراحی بد لوگو جلوگیری کنید ؟

ممکن است ساده‌سازی بیش از حد به نظر برسد، اما حقیقت زیادی در آن وجود دارد. بهترین طراحان از متداول‌ترین اشتباهاتی که هنگام طراحی لوگو ممکن است رخ دهد آگاه هستند – بیشتر به این دلیل که خودشان در یک مقطع زمانی حرفه‌شان این اشتباهات را مرتکب شده‌اند – و می‌توانند انتخاب‌های ضعیف را قبل از انجام آن انتخاب کنند .

در طراحی لوگو، «چه کارهایی که نباید انجام داد» بیشتر از بقیه اتفاق می افتد. دیدن این انتخاب های بی اثر در عمل می تواند به شما کمک کند از آنها در طراحی لوگوی خود دوری کنید.

در این مقاله، رایج ترین اشتباهات در طراحی بد لوگو را جمع آوری کرده ایم تا بدانید که باید به چه مواردی توجه کنید. اگر قبلاً در یکی از آنها مقصر هستید، نگران نباشید – برای دیدن راه حل های ما به ادامه مطلب بروید!

  1. لوگوهای قدیمی
custom logo design cheap logo 003 e1591359184593
images 3 e1591359162762
images
Bildschirmfoto 2020 06 05 um 14.02.07 e1591359515739
unnamed 1 e1591359548357

یک مشکل رایج در طراحی های بد لوگو این است که از تکنیک ها، جلوه های بصری و قدیمی استفاده می کنند. آرم‌های بالا به نظر می‌رسند که دهه‌ها پیش ایجاد شده‌اند – و نه به روش خوبی. در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۹۰ از افکت‌هایی مانند اسکئومورفیسم قدیمی، شیب سه‌بعدی، کلیپ آرت و فونت‌های خاص بیش از حد استفاده می‌شد. در حال حاضر، آنها باعث می شوند که این آرم ها به طور خاص قدیمی به نظر برسند.

راه حل

اگر با لوگوی قدیمی سروکار دارید، بهترین راه حل این است که آن را دوباره طراحی کنید. مطمئنا، طراحی یکپارچهسازی با سیستمعامل در روند است . اما اگر می خواهید لوگویی با حال و هوای قدیمی داشته باشید، این کار را هدفمند انجام دهید. فقط از عناصر طراحی قدیمی استفاده کنید که در حال حاضر شیک هستند. برای مثال، نگاهی به شکل دستی لوگوی Spruce در زیر بیاندازید. این یک نمونه عالی از طراحی لوگوی یکپارچهسازی با سیستمعامل است که به نظر فعلی و پرطرفدار است.

طراحی لوگوی قدیمی

۲٫ خیلی مفصل

طراحی لوگو برای مروارید و پریمات
طراحی بد لوگوی شیر شاه
طراحی بد لوگو مهد کودک پایه

به این معنا نیست که لوگوهای دقیق بد هستند – آنها فقط مقیاس پذیر نیستند. اگر با یک بیلبورد بزرگ، نقاشی دیواری یا روکش وسیله نقلیه کار می کنید، یک لوگوی دقیق ممکن است در واقع بسیار خوب عمل کند. اگر آن‌ها تنها مکان‌هایی بودند که لوگوی خود را نمایش می‌دادید، آرم‌های دقیق معمولی بودند! با این حال، باید در نظر بگیرید که لوگوی شما هر چند وقت یک‌بار روی سطوح کوچک‌تر و سخت‌تر دیده می‌شود.

برای ثبت سفارش لوگو حرفه ای و اصیل اینجا کلیک کنید!

کتاب الکترونیکی را دریافت کنید!

مشکل لوگوهای دقیق این است که در صفحه نمایش های کوچک وحشتناک به نظر می رسند. فکر کنید: گوشی‌های هوشمند، کالاهای تجاری، خودکار یا حتی کارت‌های ویزیت.

مطمئناً، بسیاری از لوگوهای با جزئیات عالی به نظر می رسند و با مهارت طراحی شده اند. اما به یاد داشته باشید که این تصاویر در مقیاس های کوچک هدر می روند، جایی که لوگوی شما ممکن است غیر قابل تشخیص یا حتی ناخوانا باشد.

راه حل

اگر نمی خواهید لوگوی دقیق خود را رها کنید، مجبور نیستید. یک جایگزین کاملاً قابل دوام، یک لوگوی پاسخگو است – جایی که لوگوی شما در اندازه های کوچکتر و سایر تغییرات نیز موجود است. به عبارت دیگر، لوگوی دقیق خود را برای مکان‌های بزرگ نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که دیگران را برای مکان‌های کوچک دارید. ما این استراتژی را به طور کامل در راهنمای خود برای لوگوهای واکنشگرا توضیح می دهیم .

آرم Bluffton Inn را در زیر ببینید. معماری کلاسیک ساختمان آنها یک نقطه فروش قوی است. استفاده از یک طرح با جزئیات در ایجاد فضای روستایی به خوبی عمل می کند. اما زمانی که باید لوگوی خود را در فضاهای کوچک چاپ کنند، از نسخه های طراحی شده مخصوص استفاده می کنند.

طراحی لوگو برای مسافرخانه شهر قدیمی Bluffton

۳٫ تصویرسازی نامربوط

طراحی بد لوگو Spice of Sushi
طراحی بد لوگوی بووی
طراحی بد لوگوی Deep Forestry

به عبارت دیگر: “لوگوهای خوب، اما بد تطبیق.” این همیشه دقیقاً یک طراحی لوگوی جهانی بد نیست – عدم تطابق فقط برای آن برند خاص بد است. برای مثال سه لوگوی بالا را در نظر بگیرید. در حالی که آنها عالی به نظر می رسند، اما مارک های خود را دقیقاً به تصویر نمی کشند. آنها می توانند به راحتی برای شرکت های دیگر صنایع اشتباه گرفته شوند.

مهمتر از همه، لوگوی شما باید نشان دهنده برند شما باشد. شما می توانید از تمام اصول طراحی متخصص استفاده کنید، اما اگر چیزی را طراحی نکنید که حس شرکت شما را منعکس کند، موثر نخواهد بود. برای شناخت برند یا ایجاد وفاداری مشتری.

راه حل

به تصاویری بچسبید که مستقیماً به شرکت شما مرتبط است و نام شرکت شما یا کاری که انجام می دهد را منعکس می کند. ترفند این است که خلاق باشید. شما همچنان می توانید از تصاویر آشنا و نمادین بدون ایجاد لوگوهای عمومی استفاده کنید.

Eaglehead Woodcraft می توانست با تصاویر لوگوی خود به جهات مختلفی برود: نجاری، مبلمان، حتی عقاب. اما آنها هوشمندانه یک درخت را انتخاب کردند. این به طور مستقیم با نجاری مرتبط است، در حالی که هنوز بیشتر از تصاویر واقعی از نجاری، تفکر برانگیز و احساسی است.

طراحی لوگو برای Eaglehead Woodcraft

۴٫ مبهم

طراحی بد لوگوی Saber & Stone
طراحی بد لوگو موریس گرین
طراحی بد لوگوی رسا

باز هم، اگر لوگوی شما خوب به نظر می رسد اما چیزی در مورد برند شما نمی گوید، باز هم طراحی لوگوی بدی است. یکی از اهداف لوگوها این است که توضیح دهند شما چه کسی هستید و چه می کنید. حتی اگر اولین بار باشد که کسی لوگوی شما را می بیند! این آسان نیست، اما برخی از طراحی های لوگوی بد به خصوص هیچ اطلاعاتی ارائه نمی دهند. فکر کنید: نام شرکت های مبهم و تصاویر تصادفی.

این آرم‌های بالا می‌توانند به راحتی کار کنند، اگر فقط کمی توضیحات بیشتری داشته باشند که شرکت‌های آنها را روشن کند.

راه حل

گاهی اوقات واضح ترین راه حل بهترین است: در این مورد، فقط یک توضیح اضافه کنید ! شما مجبور نیستید کل سخنرانی خود را در آسانسور بیان کنید، در واقع با آرم، متن کمتر بیشتر است، اما می توانید به راحتی چند کلمه برای توضیح آنچه می توانید به مشتریان ارائه دهید یا حداقل نام خود را توضیح دهید اضافه کنید.

لوگوی Phoenix Internal Medicine ساده و زیبا است. این نشان دهنده نام نام تجاری است در حالی که از روندهای لوگوی مدرن مانند مینیمالیسم و ​​استفاده از رنگ آبی قابل اعتماد استفاده می کند. اما بدون شرح، ممکن است به سرعت سوء تعبیر شود. بال‌ها می‌توانند ساختمان‌هایی برای یک شرکت معماری، یا حتی کلیدهای پیانو برای یک برند در صنعت موسیقی باشند.

طراحی لوگو برای Phoenix Internal Medicine

برای ثبت سفارش لوگو حرفه ای و اصیل اینجا کلیک کنید!

۵٫ موضوعات متضاد

طراحی بد لوگو Cross Faded
طراحی بد لوگوی Monkey Business
طراحی بد لوگو مدیریت خشم برای کودکان

لوگوها می توانند به ایجاد روحیه برای برند شما کمک کنند. آیا شما یک برند جدی برای افراد جدی هستید؟ برای حرفه ای تر به نظر رسیدن، از اشکال زاویه دار و رنگ های خاموش استفاده کنید. آیا شما یک شرکت فناوری هستید که امیدوار است به عنوان یک شرکت نوآور و آینده در آینده شناخته شود؟ با استفاده از تصاویر مناسب، مانند مدارهای سیمی یا شبکه‌های اختری، ارزش‌های برند خود را به اشتراک بگذارید.

مشکل زمانی است که تم ها با هم مطابقت ندارند و شما در حال ایجاد احساس اشتباه برای برند خود هستید. آیا یک مرد ترسناک با ماسک گاز بهترین طلسم برای یک باشگاه ورزشی ۴۲۰ است؟ به نظر می رسد که آنها می خواهند از معانی برای استنشاق دود فاصله بگیرند.

به همین ترتیب، یک کودک عصبانی ممکن است یک طلسم واقعی برای گروه مدیریت خشم کودکان باشد. با این حال، آیا به طور ناخواسته به عنوان تهاجمی ظاهر می شود؟ در عوض ممکن است یک تصویر دلپذیرتر برای تازه واردان نتیجه نهایی باشد: یک کودک شاد!

راه حل

هم تصاویر و هم سبک هنری شما باید اهداف برندسازی شما را منعکس کنند. استفاده از نمادهای شناخته شده جهانی و مضامین ترجیحی مشتریان شما راهی میانبر برای برقراری ارتباط موثر است.

لوگوی Amazing Outdoor Adventures را در زیر ببینید که به وضوح برای دوستداران طبیعت طراحی شده است (و توسط دوستداران طبیعت با قضاوت در طراحی ساخته شده است). سیلوئت در برابر طلوع/غروب خورشید سبک هنری عالی است. دوستداران طبیعت هر بار که خورشید ناپدید می شود یا دوباره ظاهر می شود دیوانه می شوند! این لوگو همچنین شنا، قایق رانی و تماشای حیوانات را برجسته می کند. همچنین پیام رسانی را با نمادهای اضافی در قاب گسترش می دهد: یک فلش، دست و پا زدن قایق سواری و قطب نما.

طراحی لوگو برای فضای باز شگفت انگیز

۶٫ آرم های عمومی

طراحی بد لوگو Expert
لوگوی عمومی املاک و مستغلات
لوگوی عمومی دندانپزشکی

لوگوها زمانی بیشترین تاثیر را دارند که به یاد ماندنی باشند. از سوی دیگر، لوگوهای عمومی که دارای همان گرایش ها و سبک های دیگر هستند، تأثیر معکوس دارند. کاری را انجام دهید که دیگران انجام می دهند و این احتمال وجود دارد که کسی برند شما را با دیگری اشتباه بگیرد.

تفکر پشت لوگوهای عمومی منطقی به نظر می رسد – لوگوهایی را کپی کنید که مردم قبلاً دوست دارند. با این حال، پس از چند ماه یا سال، بازار مملو از لوگوهایی می شود که همه یک کار را انجام می دهند. لوگوهایی که زمانی منحصر به فرد بودند، چیزی بیش از یک دوجین سکه نیستند.

به خصوص مراقب باشید که از “V-man” اجتناب کنید. این یک چهره انسانی مبهم است که به عنوان یک روش خلاقانه برای نشان دادن “همه مرد” یا “هر زن” شروع شد، اما در نهایت به یک کلیشه طراحی لوگوی بیش از حد استفاده شد. به طور مشابه، کلیپ آرت دندان برای آرم های دندانپزشک یا کلیپ آرت خانه عمومی برای مشاغل املاک و مستغلات نمونه های بیشتری از انتخاب های عمومی هستند.

نمونه های لوگوی عمومی V-man
مراقب V-man باشید – او ممکن است به شما بگوید که دوست شماست، اما این را به همه می گوید !

راه حل

بهترین راه برای محافظت در برابر لوگوهای عمومی این است که از کارهایی که دیگران انجام می دهند آگاه باشید. راهنمای ما در مورد لوگوهای عمومی را بررسی کنید تا بدانید از کدام روندها بیشتر استفاده می شود و باید از آنها اجتناب کرد.

لوگوهای عمومی اغلب به عنوان لوگوهای خوب شروع می شوند، بنابراین ممکن است نخواهید هنوز همه روندها را رها کنید. فقط مطمئن شوید که چیزی را اضافه کنید که برجسته باشد.

به عنوان مثال، Headstash مانند بسیاری از مشاغل دیگر از تصاویر کوه و حروف قدیمی استفاده می کند. با این حال، آنها عناصر منحصر به فردی را اضافه می کنند که آن را متمایز می کند. ترکیب بندی، سبک تصویرسازی مورد استفاده برای کوه و ترکیب قاب بندی و جنبه های تزئینی حروف، همگی یک طراحی لوگوی منحصر به فرد ایجاد می کنند.

طراحی لوگو برای Headstash

اما قبل از اینکه نگران باشید که این لوگو بسیار دقیق است، Headstash از استراتژی ما در بخش اول استفاده می کند: از لوگوهای مختلف برای مکان های مختلف استفاده کنید.

طراحی لوگو برای Headstash

۷٫ گیج کننده

طراحی بد لوگوی پورتلند بلیزرز
طراحی بد لوگوی On The Heavy Side
طراحی بد لوگوی تالس پائولو باتیستا

مانند لوگوهایی با تصاویر نامربوط یا مضامین متناقض، لوگوهای بصری دلپذیر همچنان می توانند با تصاویر گیج کننده و نامرتبط علامت خود را از دست بدهند. این یک مشکل رایج در هر تلاش هنری است. آنچه در سر خالق است همیشه به بیننده نمی رسد.

فقط به لوگوی On The Heavy Side نگاه کنید. میدونی چیکار میکنن؟ ما می‌توانیم تجهیزات کمپینگ را ببینیم، اما مشخص نیست که چرا چوب‌های گلف و راکت تنیس نیز وجود دارند. و توضیح، «نگذارید اندازه شما مانع شما شود» بیشتر از پاسخ دادن به سؤالات ایجاد می کند.

برای ثبت سفارش لوگو حرفه ای و اصیل اینجا کلیک کنید!

راه حل

وضوح را بیش از هر چیز دیگری انتخاب کنید. می‌توانید از هر یک از استراتژی‌هایی که در بالا توصیه می‌کنیم، مانند نمادهای آشنا، تصاویری که به راحتی قابل شناسایی هستند و توضیحات متنی کوچک استفاده کنید. همیشه ایده خوبی است که قبل از نهایی کردن یک طرح، نگاهی تازه به آن داشته باشید. سازندگان ممکن است گاهی اوقات درختان جنگل را از دست بدهند. یک چشم انداز بیرونی می تواند چیزی را که آنطور که باید دیده نمی شود آشکار کند.

مدیریت ثروت تاکتیکی تصاویر نمادین را با توضیحات متنی ساده ترکیب می کند. این به بینندگان هر آنچه را که باید در مورد برند بدانند می گوید. پس از ایجاد اصول اولیه، طراح آزاد است تا برخی از آزادی های خلاقانه را در زمینه هایی مانند رنگ، تایپوگرافی یا خود گرافیک به کار گیرد.

طراحی لوگو برای مدیریت ثروت تاکتیکی

۸٫ فقط زشت

طراحی بد لوگوی المپیک 2012 لندن
طراحی بد لوگوی Half Badget Records
طراحی بد لوگو Mans Cave AUS

گاهی اوقات، هیچ قافیه یا دلیلی در مورد اینکه چرا یک لوگو کار نمی کند وجود ندارد، فقط زشت است. برندهای بزرگ و کوچک تسلیم طرح های زشت لوگو می شوند (حتی لندن، یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان!). لوگوی المپیک آنها تقریباً توسط همه با برچسب زشت و نامنسجم به تصویر کشیده شد.

همین را می توان در مورد غار مانس نیز گفت. حتی اگر کنایه جنسی در اصطلاح «غار مرد» و تصاویر صورتی تاسف‌آور دیواره‌های غار را فراموش کنیم، این لوگو چیزی در مورد این تجارت به ما نمی‌گوید. Half Badger با موجودی عجیب و غریب شبیه گورکن که بیننده را جذب نمی کند، همین روند را دنبال می کند.

راه حل

بر خلاف دیگر اشتباهات رایج بد طراحی لوگو، هیچ راه حلی برای برش و خشک کردن وجود ندارد. تنها راه برای جلوگیری از لوگوهای زشت، درک اصول طراحی گرافیکی است که لوگوهای خوب را می سازند.

اگر می‌خواهید طراحی گرافیک را خودتان بیاموزید، همیشه می‌توانید با مقاله ما در مورد ” چگونه یک لوگو طراحی کنیم” بهترین روش‌ها را دنبال کنید . اما اگر می‌خواهید مطمئن شوید که لوگوی شما از مؤثرترین اصول طراحی گرافیکی استفاده می‌کند ، بهترین گزینه این است که فردی را استخدام کنید که قبلاً آنها را از روی قلب می‌شناسد.

کار با یک طراح لوگو حرفه ای می تواند تفاوت را ایجاد کند. آنها بهترین تکنیک های طراحی و همچنین زمان استفاده از آنها را می دانند. شما فقط برای مهارت هنری آنها هزینه نمی کنید، بلکه برای تخصص و حس تجاری آنها نیز هزینه می کنید. فقط نگاه کنید که ارغوانی  برای مشتری‌ای که می‌خواست «یک گربه سیامی به نحوی در لوگو گنجانده شود، و هر چیز دیگری که به لوکس بودن کمک می‌کند» چه چیزی را ارائه کرد.

طراحی لوگو برای siamic

گناهکاران طراحی برگ جدیدی را برمی گردانند

ورود به طراحی می تواند دشوار باشد، به خصوص بدون تجربه قبلی. آیا نمی خواهید تسلیم اشتباهات رایج بد طراحی لوگو شوید؟ اجتناب از این مشکلات اولین قدم عالی در سفر شما به سمت طراحی لوگوی عالی است. در اینجا درباره ارزیابی کیفیت لوگو بیشتر بیاموزید . و اگر برای ایجاد یک لوگوی حرفه ای به کمک نیاز دارید، با یک طراح گرافیک با تجربه همکاری کنید.

آیا می خواهید یک لوگوی منحصر به فرد برای برند خود داشته باشید؟

برای ثبت سفارش لوگو حرفه ای و اصیل اینجا کلیک کنید!

مقاله های بیشتر...

اسم سالن زیبایی

انتخاب اسم سالن زیبایی

انتخاب اسم برای سالن زیبایی یکی از جذاب ترین و مهم ترین مراحل راه اندازی سالن زیبایی، انتخاب اسمی گیرا و جذاب است که در

اشتراک گذاری:

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x