ایجاد یک نام تجاری متقاعد کننده برای هر کسب و کاری بسیار مهم است و درک پیچیدگی های برندینگ می تواند پیچیده باشد. درک هویت برند شما نه تنها ضروری است، بلکه درک مشتریان از محصولات و خدمات شما نیز ضروری است. بررسی مطالعات موردی برند، بینشهای ارزشمندی را ارائه میکند و راههای رشد بالقوه را بر اساس پیروزیهای کسبوکارهای دیگر کشف میکند. استفاده از تخصص یک شرکت معتبر بازاریابی دیجیتال می تواند تأثیر برند شما را از طریق خدمات استراتژیک بازاریابی دیجیتال تقویت کند .تغییر نام تجاری
آیا میدانستید؟
۵ تا ۷ برداشت طول می کشد تا مردم یک برند را به خاطر بسپارند. و اگر بخواهید برند موجود را تغییر نام دهید چه؟
شرکتهای محبوبی که به دنبال تغییر نام تجاری بودند، اغلب این کار را دشوار میدانستند زیرا نام قدیمی از قبل تثبیت شده بود. مشکل این است که شما نه تنها سعی می کنید برند جدید خود را ایجاد کنید، بلکه انتظارات مشتریان فعلی را نیز برآورده می کنید که به مرور زمان به خرید از آن کسب و کار یا دسته صنعتی خاص عادت کرده اند.
در طول این مرحله چیزهای زیادی از بین می رود: از تحقیق در مورد تاریخچه شرکت ها (هر دو موفقیت / شکست گذشته)، ارائه ایده های جدید در مورد طراحی لوگو .
در اینجا درlogozia.com ، ما فهرستی از مطالعات موردی تغییر نام تجاری محبوب (غیر محبوب اما مفید) تهیه کردهایم که میتوانید زمانی که به دنبال تغییر نام تجاری خود هستید، به آنها مراجعه کنید.
همچنین بخوانید
مطالعات موردی تغییر نام تجاری الهام بخش
فرآیند تغییر نام تجاری بسیار شبیه یک موجود زنده است که در طول زمان تکامل می یابد. هدف هر برندی، چه در فضای بازار خود خوب باشد یا نه، این است که بتواند راههایی برای بهبود آنچه در حال حاضر وجود دارد بیابد و گاهی اوقات این به معنای تغییر ظاهر شما از سر تا پا است!
همانطور که در مورد بسیاری از برندهایی که تغییرات عمده ای را پشت سر گذاشته اند، مانند Nike Inc.، Redbull، Target و غیره دیده می شود. بیایید نگاهی به برخی از مطالعات موردی تغییر نام تجاری محبوب بیندازیم تا دید بهتری از آنچه کار می کند و فرآیند فکری پشت تغییر نام تجاری چیست داشته باشیم. .
سیاره حیوانات
لوگو و شعار جدید Animal Planet “از هر نظر به مردم نزدیک می شود” است که واقعاً داستان کانال را بازگو می کند. گرافیک این بیانیه ماموریت را با یک فیل منعکس می کند که فقط نشان دهنده حال و هوای برند است!
Animal Planet بیش از ۲۰ سال است که یک برند محبوب در سراسر جهان بوده است و هرگز زمان مناسبی برای تعامل با مخاطبان انبوه در هر پلتفرمی که به اندازه ما به حیوانات علاقه دارند، نبوده است.
– سوزانا دیناژ، رئیس جهانی Animal Planet
Evernote
جوان سازی یک برند محبوب کار آسانی نیست. اما بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که محصول تازه و احیا شده با مشتریان طنین انداز می شود و مستقیماً در قلب آنها صحبت می کند تا آنها نه تنها وفادار بمانند بلکه به طور فزاینده ای دوباره بازگردند و کسب و کار یا سازمان شما را به دیگران توصیه کنند.
محصولات شما باید منعکس کننده آنچه شما به عنوان یک سازمان هستید را نشان دهند تا بتوانند در مورد افرادی که چیزهای جدید را امتحان می کنند صحبت کنند و در عین حال ارزش های کلیدی مانند کیفیت، دوام و مقرون به صرفه بودن را رعایت کنند. همچنین حصول اطمینان از اینکه این روزها هنگام تعامل دیجیتالی بیشتر از هر چیز دیگری واقعاً معنی دار می شوند، فضای باقی مانده است.
جوانسازی برند Evernote نمونهای بارز از استراتژی تغییر نام تجاری خوب است.
در طول فرآیند تکامل نام تجاری خود، ما به گذشته خود برای الهام گرفتن برای آینده خود نگاه کرده ایم. ما به عنوان مکانی برای یادآوری همه چیز شروع کردیم و این هرگز از بین نخواهد رفت. نام تجاری ما اکنون هدف گسترده تر ما را منعکس می کند.
– کریس اونیل، مدیر عامل Evernote
Mailchimp
نام تجاری Mailchimp کمی قدیمی بود و آنها نیاز به تغییر نام تجاری کامل داشتند. آنها همچنین می خواستند وب سایتشان به روز شود تا مشتریان بتوانند به راحتی آنها را در دستگاه های مختلف مانند تبلت یا تلفن های هوشمند به جای رایانه های رومیزی پیدا کنند.
با این طراحی مجدد، ما تصمیم گرفتیم همه عناصر عجیب و غریب و دوست داشتنی را که اولین مشتریان ما را برای Mailchimp محبوب کرده بود حفظ کنیم و در عین حال فضایی را برای رشد نام تجاری و ایجاد ارتباط با کسب و کارهای کوچک بیشتر ایجاد کنیم. ما نمیخواستیم میراث خود را در این فرآیند از دست بدهیم، بنابراین تمرکزمان را بر این گذاشتیم که جوهر چیزی که Mailchimp همیشه بوده است را به تصویر بکشیم.
آسیاب یاقوت سرخ
روبی میلز با یک آژانس دیجیتال همکاری کرد تا خود را تغییر نام دهد و آن را به عنوان بخشی از فضای دیجیتال مدرن پرطرفدار به نمایش بگذارد. این لوگو بازسازی شد تا میراث برند را به شیوهای معاصر تأیید کند و در عین حال زبان بصری را به اندازه کافی برای رسانههای دیجیتال (آنلاین) و آفلاین و نمایش محصول انعطافپذیر نگه دارد.
نام تجاری دلالت بر گرانبها داشت و پایه محکمی برای کار به ما داد. هویت جدید کاملاً مطابق با میراث روبی و آینده مترقی آن یافت شد.
سنگ لوح
لوگوی Slate نیاز به اصلاح داشت زیرا لوگوی آنها قدیمی بود و برای مطابقت با استانداردهای جدید صنعت نیاز به تجدید داشت. لوگو دوباره طراحی و تمیز شد تا ظاهری متمایزتر داشته باشد. “الف” آشکار می شود و شکل واقعی خود را به شیوه ای زیبا آشکار می کند که به همه کسانی که قبل از آن آمده اند اشاره می کند.
رویکرد ما این بود که فرآیند داستانسازی اسلیت را با زبانی تجسم کنیم که به نظر میرسد اخبار را غربال میکند، به دنبال سرنخهای پنهان میگردد و کدی را که باعث باز شدن پرونده میشود، میکند.
اوبر
Uber به دلیل U معکوس خود در لوگوی خود مشهور بود و زمانی که آنها تصمیم گرفتند که نیاز به تجدید نام تجاری دارند، پاسخهای متفاوتی وجود داشت و با این حال بازخوانی لوگوی Uber بسیار مهم با تایپوگرافی پیچیدهتر و عناصر برندسازی بود.
دانکین
خود نام دانکین ما را به یاد رنگ های روشن و ظاهر تازه آنها در برندسازی می اندازد. هنگام تغییر نام تجاری، آنها تصمیم بزرگی گرفتند که کلمه دوم خود را که دونات است کنار بگذارند و یک لوگوی ترد تر ساختند که حتی بیشتر قابل تشخیص است و میراث آنها را به همراه داشت.
نام تجاری جدید که با مشارکت آژانس های خلاق و برندسازی جدید Jones Knowles Ritchie (JKR)، BBDO New York و Arc Worldwide توسعه یافته است، بخشی از طرح چند وجهی Dunkin برای رشد است، طرحی که برای تبدیل شرکت به نوشیدنی برتر طراحی شده است. نام تجاری – رهبری، در حال حرکت.
دراپ باکس
وقتی تازه شروع به کار می کنید، کافی است یک تصویر واحد برای شرکت خود ایجاد کنید. اما به محض اینکه رشد با سرعت قابل توجهی شروع شد و کارمندان جدید شروع به تماس با سؤالاتی در مورد چگونگی کار کردن چیزها یا عملکرد آنها در سازمان کردند، باید از نحوه مناسب بودن برند با صنعت آگاه باشید. Dropbos تصمیم به اصلاحی گرفت که تغییر چندانی نکرد اما در عین حال تأثیری ایجاد کرد.
سستی
Slack همیشه در لوگوی خود به جزئیات توجه داشت. هش موجود در لوگوی آنها به دلیل نوع برندی که بود بسیار محبوب بود. با این حال، Slack تصمیم گرفت نام تجاری خود را تغییر دهد و ظاهری تازه به لوگوی خود بدهد تا بیشتر با روند و صنعت سازگار شود. لوگوی جدید تازه و سازگارتر با بیانیه برند Slack به نظر می رسید
از پالت رنگ سادهتری استفاده میکند و به اعتقاد ما، ظریفتر است، اما همچنان روح اصلی را در خود دارد. این یک تکامل است و می تواند به راحتی مقیاس شود و در مکان های بیشتری بهتر عمل کند.
اینتل
اینتل با حلقه چیزی است، که وقتی در مورد برند فکر می کنید به ذهن می آید. آنها معتقد بودند که این تجدید به آنها کمک می کند بیشتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و کاری فوق العاده انجام دهند.
لوگوی جدید بیانگر سادهسازی چشمگیر هویت برند اینتل است. این لوگو که با یک هندسه زیربنایی ساخته شده است، دارای تقارن، تعادل و تناسبی است که کم بیان و نمادین است.
پی پال
پی پال یک شرکت پرداخت دیجیتال است که به دلیل نوآوری های جسورانه و پیشرو خود شناخته شده است. با تمام تغییرات هیجان انگیز در صنعت، آنها در نظر داشتند که بیان خلاقانه تری از PayPal ایجاد کنند – مبتکر اصلی که همه چیز را شروع کرد!
در پی پال، ما همیشه در تلاش هستیم تا به عنوان یک برند انقلابی پیشرو باشیم. کریستینا اسمدلی، نایب رئیس، برند جهانی و ارتباطات، پی پال، گفت: با محیطی که به سرعت در حال تغییر است، باید بر اساس نیازها و تغییرات در بازار ایجاد کنیم.