لوگوی شما بخش قدرتمندی از هویت برند شماست. مطالعات نشان داده است که برندهایی با لوگوهای رسا و منحصر به فرد تأثیر مثبت بیشتری بر مشتریان بالقوه دارند و شانس خرید آنها را افزایش می دهند.
چه در حال راهاندازی یک کسبوکار باشید و چه سالها است که داشتهاید، طرحهای لوگو اغلب در فهرست اولویتها قرار میگیرند. اما زمانی که با تمرکز بر روی چیزی غیر از طراحی لوگوی برند صرفهجویی میکنید، به معنای از دست دادن علاقهمندی به برند و فروش بالقوه است.
قدرت یک لوگوی متمایز
چه چیزی یک لوگو را خاص می کند؟ توانایی آن در انتقال ایده های پیچیده به یک علامت منحصر به فرد. وقتی شخصی یک لوگو را می بیند، می تواند بر نحوه تفکر آنها در مورد آن تأثیر بگذارد. محققان دریافتند زمانی که یک لوگو گویا و توصیفی باشد ، تاثیر بسیار قوی بر فردی که آن را می بیند می گذارد و حتی بر میزان معتبر بودن ادعاهای برند تأثیر می گذارد.
بصری ها تاثیر قوی تری می گذارند
اولین برخورد مشتریان بالقوه با نام تجاری شما بسیار قدرتمند است. از آنجایی که بیش از نیمی از برداشت های برند بصری است، لوگو و هویت برند شما کارهای سنگینی را انجام می دهند. در مطالعاتی که تشخیص نامهای تجاری و آرمها را با هم مقایسه میکنند ، «اثر برتری تصویر» زمانی که افراد سعی میکنند جزئیاتی را در مورد آنچه دیدهاند به خاطر بسپارند، وجود دارد.
این اثر اتفاقی است که در آن تصاویر بیشتر از کلمات به خاطر سپرده می شوند. هنگامی که مردم یک لوگو را می بینند، می توانند آن را سریعتر از نام تجاری خود به یاد بیاورند.
برای کسبوکارها و برندهای شخصی، طراحی لوگویی که گرافیکهای متمایز را با هم ترکیب میکند و به اندازه کافی ساده است تا افراد بتوانند شناسایی کنند و در عین حال نسبتاً پیچیده باشد تا توجه آنها را جلب کند، منطقی است.
لوگوهای متقارن در مقابل نامتقارن
افراد بر اساس طراحی لوگوی برند به نتایج متفاوتی در مورد شخصیت برند می رسند. در یک سری از مطالعات که ارتباط بین طراحی لوگو و درک برند را تجزیه و تحلیل میکردند ، محققان میخواستند بدانند که تقارن یا فقدان آن چگونه بر دیدگاه مردم نسبت به خود شرکت تأثیر میگذارد.
آنها مجموعه ای از لوگوهای متقارن و نامتقارن را مقایسه کردند و آنها را در مقابل مصرف کنندگان بالقوه قرار دادند. محققان به کشف جالبی رسیدند.
شرکتکنندگان فکر میکردند که طرحهای لوگوی نامتقارن هیجانانگیزتر و پویاتر هستند.
و این احساس به نحوه قضاوت آنها در مورد شخصیت برند گسترش یافت. پاسخ دهندگان به این نوع لوگوها بیشتر از طرح های متقارن نظر مثبت داشتند.
پس این برای شما چه معنایی دارد؟
مردم بیش از آنچه فکر می کنید به طراحی لوگو توجه می کنند. در یک نظرسنجی از بزرگسالان ایالات متحده ، بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان گفتند که محصولی را خریده اند زیرا لوگوی جالبی دارد.
عدم تقارن می تواند به ایجاد این علاقه کمک کند زیرا چشم را تحریک می کند و حس کنجکاوی را بر می انگیزد. استفاده از این روش در طراحی لوگو به مردم کمک می کند تا برند شما را جذاب و شایسته توجه ببینند.
سمبولیسم داستان شما را بیان می کند
لوگوی شما به بیان داستان برند شما کمک می کند. گنجاندن نمادگرایی در طراحی شما می تواند داستان منشأ شما را نشان دهد، به چه کسی خدمت می کنید، و حتی مزایایی که به عنوان یک تجارت ارائه می دهید، از جمله پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما.
نمادگرایی به لوگوی شما عمق می دهد و معنای عمیق تری به طراحی آن می دهد.
و سزاوار محافظت است . استفاده از عناصر طراحی منحصر به فرد با لوگوی منحصر به فرد شما می تواند به شما کمک کند تا از برند به صورت قانونی و در بازار محافظت کنید.
کشف نقاط قوت و ضعف
تا به حال، چند دلیل به شما ارائه کردهایم که چرا لوگوی شما برای کسب و کار شما بسیار مفید است و چرا داشتن یک لوگوی خوب طراحی شده بسیار مهم است. انجام ممیزی برند می تواند به شما کمک کند تا بفهمید مردم چگونه لوگوی شما را درک می کنند و تأثیر آن بر آنها.
همکاری با طراحان لوگو حرفه ای برای انجام ممیزی یا طراحی لوگوی شما به طور کامل می تواند جان تازه ای به کسب و کار شما بدهد. زمانی که زمان به روز رسانی لوگوی شما فرا می رسد، این تغییر قابل مدیریت، سازنده است و همچنان ماهیت کسب و کار شما را منعکس می کند.
چرا؟
طراحان لوگو می دانند که چگونه کسب و کار و برند آن را به پیامی که می خواهید ارسال کنید گره بزنند. آنها می دانند که چگونه عناصر برند شما را دوباره طراحی کنند و در عین حال دقیقاً آنچه را منحصر به فرد می کند حفظ کنند.
برای مشاوره رایگان طراحی لوگو و هویت بصری لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیرم.
برای دیدن نمونه کاراینجا کلیک کنید!