اهمیت طراحی لوگو در هویت برند

طراحی لوگو مناسب

لوگو قوی ترین ارزش بصری و/یا کلامی یک شرکت در کنار نام تجاری است. لوگو به عنوان چهره برند عمل می کند. درست مانند اینکه چگونه با نگاه کردن به چهره فردی که ملاقات کردیم، اولین برداشت را به دست می آوریم، لوگو نیز همان قدرت تأثیرگذاری را دارد. بنابراین لوگوی شما در مورد برند شما به ما چه می گوید؟اهمیت طراحی لوگو در هویت برند

طراحی لوگو مجموع جزئیات دقیقی است که بر ادراک برند و تصمیمات خرید تأثیر می گذارد. هدف ایجاد لوگویی است که به راحتی قابل تشخیص، قابل استفاده در کانال های مختلف و بدون توجه به اندازه موثر باشد. بنابراین، تمام عناصر از جمله رنگ ها، اشکال، فونت ها باید به طور دقیق ترکیب شوند تا پیام برند را منعکس کنند.

پروژه های طراحی لوگو آرمان دیزاین

شما می توانید پروژه های طراحی لوگو ما را در اینجا بررسی کنید .

نام تجاری عبارتی است که محصولات/خدمات را تعریف می کند و آنها را از رقبای خود متمایز می کند و وعده ارزش برای مصرف کنندگان را می دهد. برندها دارای ویژگی‌های قابل تنظیم هستند و ویژگی‌های انسانی مانند قوی، پویا، قابل اعتماد، نخبه و غیره را در بر می‌گیرند. با این روش، برندها ارتباطات عاطفی با مردم ایجاد می‌کنند.

این ارزش پیشنهادی و هویت متمایز برند است که آن را در بازار متمایز می کند. عنصر اصلی هویت، لوگوی موسسه است. آرم،اولین بیانیه قابل توجه در مورد برند است که به مصرف کننده منتقل میشود.

هویت مستقیماً بر ادراک و تصمیمات مصرف کننده تأثیر می گذارد. اگر هویت ندارید به این معنی است که در چشم مصرف کننده حضور ندارید. به دلیل طراحی خوب، برند در ذهن مردم ماندگارتر می شود.

ارزش افزوده توسط آرم به شرکت

یک لوگوی موثر که هویت برند را به طور دقیق نشان می دهد:

لوگو باید بازتابی صادقانه از موقعیت و وعده برند باشد،

باید برند را از رقبای خود متمایز کند،

لوگو به راحتی تشخیص داده شود،

در سطحی باشید که با مشتری ارتباط برقرار کند،

باید بر اساس یک ایده قوی و خلاقانه باشد،

باید در قالب ها و اشکال مختلف موجود باشد.

به عنوان یک ابزار ارتباطی، لوگو به روش های مختلف برای مصرف کنندگان و سایر ذینفعان از جمله محصولات شرکت، وب سایت، گزارش سالانه و کارت ویزیت ظاهر می شود. طراحی لوگوی موفق این قدرت را دارد که بر تصمیمات مصرف کننده تأثیر بگذارد. توجه مصرف کنندگان را به خود جلب می کند، پیام اصلی برند را منتقل می کند و خود را از رقبای خود جدا می کند و باعث ایجاد آگاهی از برند می شود.

مهم است که شناخت خود را از کوچکترین مواد چاپی تا اندازه ای که روی یک ساختمان قرار می گیرد حفظ کند و ارزش های مرتبط با نام تجاری را مستقیماً به مصرف کننده منعکس کند. بنابراین، طراحی لوگو باید به عنوان یک عامل مهم موثر بر عملکرد برند و فرصتی برای کمک به ارزش برند در نظر گرفته شود.

هویت شرکتی مشتریان آرمان دیزاین

یک نماد مفهومی یا یک مرجع تصویری؟

یک لوگو می تواند تصویری از محصول یا خدمات فروخته شده باشدیا می تواند یک طرح بیت انتزاعی باشد. لوگویی که محصول یا خدمات برند را مشخص می کند حاوی عناصر متنی یا طراحی بصری است. به عنوان مثال، لوگوی برگر کینگ هم شامل کلمه “برگر” و هم تصویر نان همبرگر است و پیام برند را در نگاه اول به مصرف کننده منعکس می کند.

با این حال، این مورد برای مک دونالدز، یکی دیگر از فست فودهای زنجیره ای که به خاطر همبرگرش معروف است، صدق نمی کند. لوگو در اینجا شامل عناصر طراحی که نوع محصول و خدمات فروخته شده را توصیف می کند، نمی شود. یک برند می تواند هر دو راه را مطابق با هویت و استراتژی خود انتخاب کند.

نکته اصلی طراحی لوگویی است که بتواند با مردم پیوند عاطفی برقرار کند. لوگو نمایشی نمادین از داستان تولید شده برای یک شرکت است. ارزش برند با انجام وعده هایی که به درستی به ذهن و قلب مصرف کنندگان می رسد ایجاد می شود. بنابراین، درست نیست که آرم طراحی شده برای نشان دادن ارزش های خاص به سلیقه زیبایی شناختی کاهش دهیم.

آگاهی از لوگو به درک ثبت شده از برند در ناخودآگاه مخاطب اشاره دارد. و به روز نگه داشتن این تصور مهم است. نظرات و برداشت ها در مورد طراحی با توجه به نوآوری های عصر تغییر می کند.

در این حالت، برندها قصد دارند با به روز رسانی لوگوهای خود، تصاویر جذاب خود را تجدید کنند تا جایگاه خود را در ادراک مخاطب هدف حفظ کنند. گاهی اوقات شرکت ها توسعه می یابند و متحول می شوند و نیاز دارند که ارزش های جدید خود را در تصاویر خود منعکس کنند.

تغییر لوگوی شل

در سال‌های اخیر، نمونه‌هایی وجود دارد که برخی از برندها آرم‌های خود را به گونه‌ای که کم و بیش توصیفی باشد، بازآرایی کرده‌اند. 

در مقابل، کانال تلویزیونی Animal Planet با اضافه کردن فیل ها، لوگوی خود را توصیفی تر کرد.

تحولات بازار و روندهای فرهنگی جدید بر کسب و کارها و مدل های مدیریتی تأثیر می گذارد. هویت برند سازمانی که نماینده سازمان ها است نیز به مرور زمان خود را تجدید می کند. تغییرات طراحی در این جهت نیز بازتابی از استراتژی برند است.

برای ثبت سفارش لوگو شرکتی اینجا کلیک کنید!

اشتراک گذاری:

مقاله های بیشتر...

طراحی لوگو شرکت واک دنیای دیجیتال

معنی اشکال لوگوو دلیل اهمیت آنها

اشکال لوگو و اهمیت آنها شکل‌های لوگو به کسب و کار شما فراتر از جذابیت زیبایی‌شناختی آن‌ها کمک می‌کنند. تحقیقات روی ارتباطات بصری نشان می‌دهد که

طراحی لوگو موسسه آموزشی ویرگول

روانشناسی پنهان طراحی لوگو

چگونه روانشناسی با نحوه طراحی لوگوی کسب و کار شما مطابقت دارد؟ برای شروع، چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که هر

برای مشاوره رایگان و سفارش لوگو پیغام بگذارید!

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x