اشکال لوگو و اهمیت آنها شکلهای لوگو به کسب و کار شما فراتر از جذابیت زیباییشناختی آنها کمک میکنند.
تحقیقات روی ارتباطات بصری نشان میدهد که اشکال خاص در مغز انسان ارتباط دارند.
این بدان معناست که افزودن یک شکل عمدی به طراحی لوگو شما نه تنها ظاهر آن را تغییر میدهد، بلکه نحوه درک و درک مخاطبان شما از آن را تغییر میدهد.
اشکال لوگو مهم است. و هنگامی که با رنگها، فونتها و تصاویر لایهبندی شوند، میتوانند معنای قویتری پیدا کنند.
در زیر، اشکال آشنا و تأثیر آنها بر مصرف کنندگان را بررسی خواهیم کرد. همچنین نحوه انتخاب شکل لوگوی مناسب را همراه با مثال هایی برای هر نوع پوشش خواهیم داد.
روانشناسی اشکال
درک روانشناسی اشکال به شما در طراحی لوگو دست بالا می دهد. با کار با معنای ناخودآگاه پشت هر شکل، بهتر با نام تجاری خود ارتباط برقرار می کنید و پایه و اساس درستی برای لوگوی خود ایجاد می کنید.
در اینجا یک دوره خرابی در مورد ویژگی های مرتبط با اشکال اصلی آمده است:
- اشکال دایره ای: اتحاد، اجتماع، دوستی، ثبات، زنانه
- اشکال مثلثی: مذکر، قدرت، قانون، علم
- اشکال مربع: قدرت، کارایی، حرفه ای بودن، عملی بودن
- خطوط عمودی: پرخاشگری، مردانگی، قدرت، پیشرفت
- خطوط افقی: آرامش، آرامش، اجتماع، سرعت
معنای شکل لوگوی شما می تواند به شدت تحت تاثیر رنگ قرار گیرد. وقتی با رنگی با تداعی مخالف آشنا می شوید، شکل ها می توانند معنای جدیدی پیدا کنند، بنابراین پالت رنگی را انتخاب کنید که با هدف شما هماهنگ باشد.
نحوه انتخاب شکل آرم عالی
۱٫ مقادیری را که می خواهید شکل لوگوی شما نشان دهد انتخاب کنید
ارزشهای کسبوکارتان را فهرست کنید و از آنها برای راهنمایی شما در انتخاب شکلهای لوگوی مناسب که آن ویژگیها را برجسته میکنند، استفاده کنید. ارزشهای شما نیز ستونهای شخصیت برند شما خواهند بود ، بنابراین زمانی را برای بررسی مشتریان خود اختصاص دهید تا از همان ابتدا آن را به درستی انجام دهید.
۲٫ از یک پالت رنگی استفاده کنید که ارزش های شما را تحسین کند
رنگ ها می توانند احساسات مختلفی را تحریک کنند . بنابراین، تکمیل شکل لوگوی خود با ترکیب رنگ های مناسب می تواند جذابیت لوگوی شما را افزایش دهد یا آن را به سمت دیگری هدایت کند. از رنگ عمدا استفاده کنید!
۳٫ رقابت خود را در نظر بگیرید
به اشکال لوگوی رقبای خود نگاهی بیندازید و شکل ها و رنگ های پرکاربرد را یادداشت کنید. اگرچه شکل لوگو و پالت رنگ شما باید ریشه در شخصیت برند شما داشته باشد، سعی کنید خود را با شکل و رنگ متمایز کنید و در عین حال به دیدگاه و صنعت خود وفادار بمانید.با انواع اشکال لوگو در
اشکال لوگو و معانی آنها
بیایید به برخی از اشکال لوگوی محبوب و معانی مربوط به آنها بپردازیم. ما لوگوهای نمادین را در طول مسیر پوشش خواهیم داد تا به شما در جمع آوری ایده های شکل آرم کمک کنیم.
۱٫ دایره آرم
عدم وجود لبه ها یا نقاط، طراحی لوگوی دایره ای را به یک انتخاب محبوب تبدیل می کند. دایره ها گرد و نرم هستند و بنابراین ذاتاً با اکثر اشکال دیگر متفاوت هستند. حلقه ها با امنیت، تداوم و حفاظت مرتبط هستند.
لوگوهای بیضی شکل نیز به همراه دایره های متعدد در ترکیب با یکدیگر در این دسته قرار می گیرند. دایره های متعدد اغلب نمایانگر اجتماع، عشق و حمایت و همچنین بی نهایت و تداوم هستند. یک مثال نمادین از این امر میتواند لوگوی المپیک با حلقههای همپوشانی آن باشد.
لوگوی Glo در زیر که با ژنراتور لوگوی ما ایجاد شده است ، از فضای منفی در دایره صورتی استفاده می کند تا نام شرکت را بنویسد و حسی مرموز و زنانه را القا کند.
نمونه خوبی از لوگوی دایره ای معروف Nivea است. علامت کلمه سفید در دایره آبی تیره یادآور لوسیون بدن کلاسیک این برند است. لوگو فوراً روی بسته بندی و تبلیغات قابل تشخیص است.
در اینجا چند نمونه دیگر از اشکال آرم دایره وجود دارد:
۲٫ آرم مستطیل و مربع
مربع و مستطیل به معنای احساس ثبات و تعادل در ذهن انسان است. به این ترتیب، تداعیهای روانشناختی ثانویه قابلیت اطمینان و ثبات اغلب رخ میدهد.
استفاده از زوایای ۹۰ درجه به این معنی است که آرم های مربعی ذاتاً “ناردار” هستند (به معنای دوگانه در نظر گرفته شده). از مربع ها می توان برای ایجاد ساختار و استحکام در یک لوگو استفاده کرد . با این حال، اشکال مربع ممکن است به دلیل تصویر رایج آنها در رسانه های مربع یا مستطیل مانند کتاب، مجلات، صفحه نمایش کامپیوتر و تلویزیون کمتر قابل توجه باشند!
Ritter Sport یک نمونه کلاسیک از لوگوی مربعی است. برای تکرار شکل شکلاتهای این شرکت، از یک ظرف مربعی در لوگو استفاده میکنند و آن را در یک بسته بندی زیبا و مرتب قرار میدهند.
۳٫ آرم مثلث
مثلث ها یک شکل لوگو پویا و کمتر رایج هستند. مثلث با ثبات و نبوغ و همچنین عرفان و هنر همراه است.
خطوط خشن و هندسه دراماتیک مثلث ها می تواند لوگوهای بسیار بازیگوشی ایجاد کند. قدرت شکل مثلث این است که بسته به اثری که میخواهید داشته باشید، میتوان آن را بهطور متفاوتی قرار داد.
یک مثلث را با نوک آن به سمت بالا قرار دهید تا آرم ثابتتر و ثابتتری داشته باشد. نقطه را به سمت پایین بچرخانید تا حرکت و حرکت لوگوی فعال تر در ارتباط باشد. همچنین میتوانید از مثلثها در لوگوها برای جایگزینی حروف «A» و «V» استفاده کنید.
با نگاهی به لوگوی آدیداس در زیر، خطوط اریب یک مثلث انتزاعی را تشکیل می دهند که حرکت و سرعت را تداعی می کند که به خوبی با هویت برند و محصولات ارائه شده پیوند می خورد.
۴٫ اشکال آرم عمودی و افقی
در اینجا برخی از روانشناسی لوگو ۱۰۱ آورده شده است: جهت گیری اشکال می تواند نحوه درک ما از یک لوگو را تغییر دهد. خطوط و اشکال عمودی با قدرت، شجاعت، تسلط و پیشرفت همراه است. آنها اغلب به عنوان یک راه پویا برای هدایت چشم در یک جهت خاص شکل می گیرند.
برای مثال کاملی از آن، لوگوی SoundCloud و لوگوی سیسکو را در زیر ببینید!
دنباله ای از خطوط عمودی نیز ممکن است چشم را فریب دهد که یک شکل باریک تر از آن چیزی است که هست، در حالی که جهت گیری های افقی باعث می شود تصاویر گسترده تر به نظر برسند. خطوط افقی با آرامش، اجتماع و سرعت همراه است. IBM از خطوط افقی برای انتقال سرعت و اعتماد در لوگوی خود استفاده می کند.
Spotify، یک برنامه گوش دادن به موسیقی، از خطوط افقی در نماد لوگوی خود برای برقراری ارتباط سرعت و اتصال استفاده می کند.
Bumble، یک برنامه ایجاد روابط تحت رهبری زنان، از خطوط افقی در یک نماد کندویی برای انتقال حس جامعه و اعتماد استفاده می کند.
۵٫ اشکال ارگانیک و مارپیچ آرم
اشکال ارگانیک با فرم های منحصر به فرد خود جلب توجه می کنند. آنها اشکال طبیعی هستند که به راحتی قابل تشخیص هستند – مانند درختان، آتش یا گل. اشکال ارگانیک مستقیماً از طریق فرم خود با تکیه بر ادراک جمعی برای انتقال پیام خود ارتباط برقرار می کنند.
به عنوان مثال، پاتاگونیا از منظره کوهستانی به عنوان پسزمینه لوگوی علامت کلمه خود استفاده میکند . کوه ها ماجراجویی و زیبایی طبیعی را منتقل می کنند. شکل کوه همچنین به طور موثر نشان می دهد که یک برند ماجراجویی در فضای باز است!
اشکال لوگوی مارپیچی عجیبتر و روانتر هستند. آنها می توانند شکل دایره ای یا گرد داشته باشند در حالی که احساس می کنند با دست کشیده شده اند یا فرم آزاد دارند. آرم Somersby شامل بسیاری از اشکال مارپیچی نرم است که شاخ و برگ درخت را تشکیل می دهند. نتیجه یک لوگوی بسیار ارگانیک است.
به دلیل احساس «ارگانیک» خود، شرکتهای صنعت سلامت، تندرستی و مواد غذایی اغلب از این اشکال منحنی در لوگو و برند کلی خود استفاده میکنند.
برای ثبت سفارش لوگو اصیل و حرفه ای اینجا کلیک کنید!
۶٫ اشکال لوگوی انتزاعی
لوگوهای انتزاعی می توانند عناصر بصری مختلف را برای ایجاد یک شکل منحصر به فرد و اصلی ترکیب کنند. آنها برندها را به راحتی قابل شناسایی، منحصر به فرد و مدرن می کنند. آنها به اندازه کافی همه کاره هستند تا معانی و احساسات مختلف را منتقل کنند، و به برندها اجازه می دهند تا آنچه را که می خواهند ارتباط برقرار کنند، آزاد بگذارند.
استارباکس از فضای منفی برای حک کردن آژیر در یک دایره برای ایجاد فتنه و یک شکل لوگوی انتزاعی بسیار اصلی استفاده می کند.
اشکال انتزاعی برای برندهایی ایده آل هستند که به نظر برجسته هستند، یک صنعت را مختل می کنند یا به طور کلی یک جایگاه جدید ایجاد می کنند. برندهای مدرن مانند Squarespace و Slack از اشکال انتزاعی برای ایجاد حضور غیرقابل انکار برند در زمینه طراحی وب و زمینه های ارتباطی استفاده می کنند.
لوگوهای انتزاعی می توانند از اشکال هندسی یا اشکال ارگانیک استفاده کنند. اغلب، بهترین لوگوهای انتزاعی آنهایی هستند که تعادلی بین هر دو دارند. سعی کنید خطوط مستقیم را با اشکال منحنی ترکیب کنید و زنده شدن یک لوگوی منحصر به فرد را تماشا کنید!
آیا اشکال لوگو واقعا مهم هستند؟
به بیان ساده، روانشناسی شکل بر احساسات مردم در مورد لوگو و برند شما تأثیر می گذارد. شکل ها تداعی هایی را در مغز ما ایجاد می کنند که باعث می شود احساس خاصی نسبت به چیزی که به آن نگاه می کنیم داشته باشیم.
این امر به طرح های لوگو می انجامد. هنگام ایجاد طرح خود، شکل کلی لوگو و همچنین سایر عناصر طراحی مانند رنگ ها و فونت های لوگو را در نظر بگیرید.
مانند تمام جنبه های طراحی لوگو، تعیین اینکه بازار هدف شما چه کسی است و چه پیامی را می خواهید به آنها منتقل کنید ضروری است.