لوگو اولین قدم شرکت شما در رشد است.
جایی نزدیک به بالای لیست خود برای راه اندازی یک کسب و کار، نوشته اید «یک لوگو دریافت کنید». هر کسب و کاری هنگام شروع به سرعت به این مرحله می رسد و معمولاً این چیزی است که باعث می شود احساس یک کسب و کار واقعی را داشته باشد. اما با رشد کسب و کار، بسیاری از مالکان هرگز آن لیست را دوباره بررسی نمی کنند. همانطور که کسب و کار جذابیت بیشتری پیدا می کند، هر صاحب کسب و کاری باید به آن لیست برگردد، آن ورودی را خراشیده و در کنار آن بنویسد “یک لوگوی خوب دریافت کنید”.آسیب لوگو بد به کسب و کار
۹ بار از ۱۰، لوگویی که یک شرکت در ابتدای کار دریافت می کند، لوگوی خوبی نیست. به عنوان یک مرور سریع، یک لوگوی خوب ساده ، به یاد ماندنی و مرتبط با موقعیت برند مورد نظر شما است . ساختن چنین لوگویی آسان نیست، و نه هر طراح برای انجام این کار مهارت کافی دارد.
و طراحانی که برای ارائه یک لوگوی موثر به اندازه کافی مجرب و ماهر هستند، معمولاً خارج از محدوده بودجه ای هستند که شرکت های جدید دارند. بنابراین صاحبان مشاغل جدید یا ارزانترین مسیر را دنبال میکنند و لوگوی خود را ایجاد میکنند، یا چند دلار در سایتهایی خرج میکنند که لوگوهای ارزان، عمومی و اغلب پارهشده را تولید میکنند. با اطمینان زیاد، میتوانید شرطبندی کنید که کسبوکارهای جدید و در حال رشد آرمهایی کمتر از عالی خواهند داشت. و به همین دلیل است که وقتی کسب و کار شما رشد می کند، باید به لیست کارهای خود حلقه بزنید و آن را به روز کنید.
اما چرا داشتن لوگوی بد مشکل ساز است؟ چرا یک کسب و کار باید برای بدست آوردن یک لوگوی خوب پول سرمایه گذاری کند؟ ما قصد داریم ۳ روش اصلی را بررسی کنیم که داشتن یک لوگوی بد برای هر شرکتی مضر است.
۱٫ یک لوگوی بد باعث می شود یک کسب و کار کوچک و غیرحرفه ای به نظر برسد.
اگرچه افراد معمولی از درون و برون طراحی اطلاعی ندارند، اما درک غریزی از لوگوهای خوب و بد دارند. این به این دلیل است که شرکتهای بزرگ با نام تجاری طراحیهای لوگوی خوبی دارند. مصرف کنندگان کیفیت این لوگوها (ساده، آسان برای به خاطر سپردن، بازتاب برند مورد نظر) را با حرفه ای بودن و تثبیت شدن مرتبط می دانند.
یک مثال خوب از این موضوع، شرکت نوشیدنی کومبوچا، Kommunity Brew است. لوگوی اصلی آنها پیچیده و بسیار دقیق بود. فونت قلم مو و گرادیان طلایی به آن احساس عمومی می کرد و هیچ چیز آنقدر متمایز نبود که به راحتی به خاطر بسپارید.

آنها تحت یک تغییر نام تجاری قرار گرفتند و لوگوی جدید آنها نشانه های موثر بودن را نشان می دهد. این ساده، بدون زیاده روی است، که باعث می شود در هر اندازه ای قابل استفاده باشد و به راحتی قابل تکرار باشد. این به اندازه کافی منحصر به فرد است که در ذهن مصرف کنندگان ساکن می شود و به شناسایی برند کمک می کند. و سبک آن همچنان آراسته و جالب است که به برند آنها مربوط می شود.
لوگوی اصلی Kommunity Brew باعث شد آنها مانند یک استارتاپ کوچک ظاهر شوند. این می تواند برای یک شرکت آسیب زا باشد، زیرا مصرف کنندگان همیشه ایمن ترین گزینه را انتخاب می کنند.
یک کسب و کار کوچک ریسک بیشتری دارد. اگر گزینه ای بین یک محصول نوشیدنی از یک شرکت بزرگ و یک محصول نوشیدنی از یک شرکت کوچک داشتید، شرکت بزرگ ریسک کمتری دارد. آنها به احتمال زیاد دارای مواد اولیه با کیفیت بهتر، مقررات و کنترل کیفیت بهتر، تحقیق و توسعه بیشتر، و بازخورد بیشتر مصرف کننده هستند که منجر به محصول بهتر می شود. وقتی به یک شرکت کوچک فکر می کنیم، به یک نفر فکر می کنیم که چندین کار را انجام می دهد، نظارت یا پاسخگویی کمتری انجام می دهد، شاید حتی برخی از گوشه ها برای تامین مخارج زندگی بریده شود.
وقتی بین یک شرکت کوچک و یک شرکت بزرگ انتخاب شود، شرکت بزرگ برنده خواهد شد زیرا مصرف کننده شرکت بزرگ را کم خطرتر در نظر می گیرد.
مصرف کنندگان همیشه امن ترین گزینه را انتخاب می کنند و لوگوهای بد یک شرکت را کوچک و مخاطره آمیز جلوه می دهند.
داشتن یک لوگوی بد این احتمال را افزایش می دهد که مصرف کنندگان شرکت شما را خطرناک ببینند. این شما را در لیگی متفاوت از کسب و کارهای بزرگتر و معتبرتر قرار می دهد. اگر متوجه شدید که در تلاش برای ارتقاء سطح کسب و کار خود هستید، به احتمال زیاد به این دلیل است که از نظر مصرف کننده شما هنوز شبیه یک استارتاپ به نظر می رسید.
۲٫ یک لوگوی بد برای شرکت شما محدود کننده است.
یکی از ویژگی های یک لوگوی خوب سادگی است. علاوه بر آن چیزی که برای به خاطر سپردن آسان ضروری است، یک لوگوی ساده میتواند مقیاسبندی شود. این بدان معناست که در هر اندازه ای، هنوز قابل تشخیص است. یک لوگو پیشروی برند شماست و در مکان های بیشتری از هر گرافیک دیگری استفاده می شود. به swoosh نایک فکر کنید که چگونه می تواند بزرگ باشد و روی بیلبورد ظاهر شود یا روی برچسب یک تی شرت بسیار کوچک باشد. و در هر مکانی که قرار می گیرد، همچنان به عنوان نایک swoosh شناخته می شود.
برای ثبت سفارش لوگو حرفه ای اینجا کلیک کنید!
با رشد یک شرکت، نیاز به مقیاس پذیری لوگوی آن بیشتر می شود، زیرا زمینه های بیشتری برای استفاده از لوگو وجود خواهد داشت. یک فروشگاه مامان و پاپ ممکن است فقط نیاز به استفاده از لوگو در جلوی فروشگاه خود داشته باشد. اما با رشد شرکت، دارایی های آنها نیز رشد خواهد کرد.
ممکن است لوگو باید در کنار کامیون های حمل و نقل باشد یا با افزایش حضور آنلاین فروشگاه، برای قرار گرفتن در نمایه رسانه های اجتماعی بسیار کوچک شود. در جایی که دو کارمند اول میتوانند هر چیزی را که میخواهند بپوشند، با رشد مغازه و استخدام اعضای تیم، نیاز به یونیفرم وجود دارد و لوگو باید بهعنوان یک نشان کوچک گلدوزی شده روی آستین پیراهنهایشان کار کند. به همین دلیل است که یک شرکت به نقطه رشد خود می رسد که در آن تغییر نام تجاری انجام می شود. یکی از اهداف اولیه برندسازی مجدد اغلب ساده کردن لوگو است تا قابل استفاده تر باشد.
بنابراین اگر شرکت شما لوگوی بدی دارد، در استفاده از آن با مشکل مواجه خواهید شد. و، ممکن است متوجه شوید که نیاز به خرج کردن پول بیشتری برای بازتولید همه وثیقه خود دارید، پس از تغییر نام تجاری. به همین دلیل است که برای یک کسب و کار کوچک در حال رشد مهم است که قبل از صرف پول زیاد برای تولید وثیقه با استفاده از یک لوگوی بد و غیر مقیاس پذیر، سرمایه گذاری مناسب روی یک لوگو و هویت بصری عالی را در نظر داشته باشد.

۳٫ یک لوگوی بد با برند مورد نظر شما همخوانی ندارد.
وظیفه لوگو در درجه اول شناسایی شرکت شما از دیگران است. اما کار ثانویه آن تقویت و اشاره به برند مورد نظر یک شرکت است. به عبارت سادهتر، اگر یک شرکت مد میخواهد مردم احساس تجمل و کیفیت را با محصولاتشان مرتبط کنند، باید لوگوی آنها لوکس و باکیفیت باشد. اگر یک شرکت مواد غذایی وعده محصولات ارگانیک و سالم را بسازد، لوگو و ظاهر بصری شرکت باید افکار زندگی سالم و طبیعی را برانگیزد.
اگر لوگوی شما با عواطف و احساساتی که میخواهید به مخاطبان خود قول بدهید همخوانی ندارد، در این صورت کار خوبی برای تقویت و حمایت از برند شما انجام نمیدهد.
سرمایه گذاری روی لوگویی که بتواند به ساخت برند شما کمک کند، حضور قوی تری در بازار خواهد داشت. یک لوگوی بد میتواند سالها از ایجاد برند بالقوه را هدر دهد، و برای کسبوکارهای کوچک در حال رشد، سالهای افزایش مخاطبان ارگانیک زمان مناسبی برای داشتن یک لوگوی خوب برای تقویت شناخت برند است.

اجازه ندهید یک لوگوی بد مانع رشد شما شود.
اگر مطمئن نیستید که لوگوی شرکت شما به برند شما کمک می کند یا مانع آن می شود، استخدام مشاور برند اولین قدم عالی است. و اگر این مقاله مفید بود، می توانید این مقاله را در مورد اینکه چه چیزی یک لوگو را موثر می کند، بررسی کنید.